روزانه های سینمایی
سه گانه هنر نما زینت بخش پیشخوان های فروش

سه گانه هنر نما زینت بخش پیشخوان های فروش

انتشار و توزیع تقریبا" همزمان سه عنوان انیمیشن جذاب و پر مخاطب این روزها حال و هوای تازه ای به سبد محصولات نمایش خانگی داده است. بعد از تینکربل، حالا نوبت هنرنمایی گربه هایی شده است، که کاراکترهای اصلی دو فیلم؛ گربه چکمه پوش و گربه ای در پاریس را پذیرا شده اند. هنر نمای پارسیان که در دو سال گذشته رکورددار تامین و عرضه عناوین سینمایی ایرانی بوده است، اصرار دارد تا مخاطب انیمیشن های روز دنیا را با لوگو و آرم همرنمای پارسیان در بازار ببیند. اگر چه کپی کاران و آنها که انگل وار در کنار سفره شبکه ارتزاق می کنند، عناوین جذاب را در شلوغی و گرمی بازار شب عید به اشکال مختلف تکثیر می کنند اما با این وجود چیزی از حسن ابتکار موسسات ویدیو رسانه از جمله هنرنمای پارسیان کاسته نمی شود و در پایان زمستان، سیاهی تجارت کثیف بر روسیاهان می ماند و بس! کد خبر ۲۶۱

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • قابل توجه دوستان :
    ابتکار دوست عزیزمون اقای مسعود میراسماعیلی دربرگزاری دومین جشنواره (اسکار) داخلی دوبله ای کارتونی وبلاگی خودمونی
    که روز گذشته آراء اعلام شد قابل تحسین و دیدنیه .جهت اطلاعات بیشتر و اطلاع از آراء این جشنواره که با همت مخاطبان این وبلاگ به نتیجه رسید به ادرس ذیل مراجعه فرمائید
    http://pishemabia.blogfa.com/post-150.aspx

  • در این هفته فیلم های میراث ترون، لانه خرگوش، رسم سلحشور و ویکی وایکنگه توسط موسسه هنرنمای پارسیان عرضه شد. سه عنوان اول به قیمت ۱۵۰۰ تومان و عنوان آخر به قیمت ۲۵۰۰ تومان! جالب اینجاست که فیلم ویکی وایکنگه که با قیمت بیشتری نسبت به بقیه فیلم ها عرضه شده از نظر ساختار و محتوا از باقی عناوین در رده ی بسیار پائین تری قرار میگیرد!

  • جناب آقای فروتن
    چنانچه بحث قیمت محصولات نمایش خانگی مورد توجه خاص قرار نگیرد  ضربه آن بر شبکه بسیار زیاد و غیر قابل جبران خواهد بود
    عناوین کارتون۲۵۰۰تومان ۲۰۰۰تومان و ۱۸۰۰تومان (تام و جری ۲۵۰۰تومان و پلنگ صورتی۲۰۰۰تومان)
    عناوین خارجی ۲۵۰۰تومان و ۱۵۰۰تومان و ۱۸۰۰تومان
    عناوین ایرانی ۲۵۰۰تومان عناوین ایرانی تلویزیون نمایش داده هم ۲۵۰۰تومان
    عنوان با درجه کیفی (الف)۲۵۰۰تومان و عنوان با درجه کیفی (ج) ۲۵۰۰تومان
    آلبوم موسیقی خوانند ه مطرح ۲۰۰۰تومان البوم مو سیقی خواننده مجهول هم ۲۰۰۰تومان
    واقع بازار هرج و مرج در شبکه نمایش خانگی موج میزند
    کی به کیه مردم کیلوئی چند شما فقط بفروشید  جالبه از همه سود فروش محصولات ۲۵۰۰نومان و ۱۵۰تومان برای فروشگاهها یکسان فقط هر چه سود هست متعلق به موسسات ویدئو رسانه
     

    • جالب تر آنکه قانون هدفمندی یارانه ها اجرا می شود قیمت محصول بالا نمی رود.
      مالیات ارزش افزوده به اجرا گذاشته می شود، قیمت ثابت می ماند.
      تورم سالانه و کاهش ارزش پول ملی بهای بسیاری از کالاها را در مسیر اوج قرار می دهد اما قیمت محصول لاکردار تکان نمی خورد.
      رایت فیلم ایرانی دو برابر می شود ولی قیمت محصول به روی مبارکش نمی آورد.
      خرید رایت فیلم خارجی به موسسات ابلاغ می شود و هزینه تمام شده محصول افزایش می یابد ولی بهای فیلم جنب نمی خورد.
      هزینه های نگهداری و حقوق و دستمزد موسسات روند افزایشی را هر ساله دارد اما در عین شگفتی قیمت کالا در جا می زند.
      باپیشرفت تکنولوژی سرقت و تکثیر غیر قانونی ابعاد تازه تری به خود می گیرد. موسسات برای گریز از جنس مرجوعی تیراژ را کاهش می دهند اما قیمت کالا باز هم همراهی نشان نمی دهد و بر مواضع اش ایستادگی می کند.
      موسسات با چشم پوشی از عوائد مورد انتظار، حاشیه سود بیشتری به مراکز فروش می بخشند و آش آنقدر شور می شود که صدای مراجع نظارتی قیمت گذار را در می آورد اما قیمت در عین خونسردی اعلام بی طرفی می کند.
      مدیران موسساتی با سرخ نگه داشتن صورت و گرفتار آمدن در انبوه چک های برگشتی اخذ شده از بازار، دست به تعدیل نیرو می زنند، دامنه فعالیت را محدود می کنند. در مسیر همیشگی منزل و شرکت هر هفته مراجعه به دادگاه را در هیبت شاکی و متشاکی به تلخی تجربه می کنند. با این حال افزایش قیمت به عنوان راهکاری برای ترمیم سرمایه و جلوگیری از ضرر و زیان به عنوان یک کنش عادی در کار اقتصادی کنار نهاده می شود زیرا در جامعه به دلیل باز بودن دست سارقان و ریخته شدن قبح تضییع حقوق صاحبان فیلم، متر و میزان قیمتی است که کپی کاران بر محصولشان! گذاشته اند. هر گونه تخطی از این معیار جز سقوط ذر سراشیبی بی بازگشت ورشکستگی نتیجه ای در برندارد. واقعا” کی به کیه؟!

  • جناب اقای فروتن با عرض سلام.حالا موسسات قیمت فیلم هاشون رو ۲۵۰۰ کردن از ورشکستگی نجات پیدا کردن.دیگه کسی رایت نمی کنه.به خدا یکی از دلایلی که بازار رایت فعالتر شده همین گرون کردن فیلم هاست.از ما گفتن بود

  • با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
    بر خود واجب میدانم نکاتی چند در خصوص قیمت و تحلیل آن خدمتتان عرض نمایم.
    ۱- در خصوص رایت خارجی اشاره به این نکته ضروری است که بعنوان مثال این مجموعه در سال گذشته قرارداد های خارجی را با حداقل پیش پرداخت منعقد نموده است که با توجه به نرخ جاری ارز (جهت اطلاع : ارز دولتی تا کنون به هیچ مجموعه ای تعلق نگرفته است) باید ۲ برابر سال قبل پول پرداخت نماید.
    ۲- هزینه چاپ والت پوستر جعبه و کلا خدمات چاپی فقط در ۲ ماهه گذشته حدود ۴۰٪ افزایش قیمت داشته است.
    قیمت تکثیر دی وی دی هم که هفتگی اعلام میشود و بالا میرود.
    ۳-  دوستانی که بعنوان نماینده از قیمتها انتقاد میکنند و تصور میکنند که موسسات سود زیادی میبرند تا حالا از خودشون پرسیدن کالاهای مرجوعیشون چه میزان زیان به موسسات تحمیل میکنند؟ حتما به ذهنتان خطور خواهد کرد که تیراژ درست تکثیر کنید که ضرر نکنید اما آیا واقعا کسی میتواند ادعا نماید که با حداقل ۲۰٪ خطا میتواند فروش یک عنوان را پیش بینی نماید؟
    ۴- دوستان عزیز توجهتان را به یک مقایسه ساده جلب میکنم که شاید خیلی مورد توجه قرار نگرفته است:
    اگر رایت یک عنوان ۲۵۰ میلیون تمان باشد و با فرمت دی وی دی تکثیر شود اگر با قیمت مصرف کننده ۱۵۰۰ تومانی عرضه شود گردش مالی آن ۳۹۵ میلیون تومان خواهد بود و برای رسیدن به نقطه سر به سر آن باید ۴۶۴۷۰۶ عدد فروخته شود تا هزینه ها تامین شود(مبلغی که به موسسه ای که خودش پخش دارد به ازای هر نسخه ۸۵۰ تومان میباشد)
    حالا اگر همین عنوان را با قیمت مصرف کننده ۲۵۰۰ تومانی عرضه کنیم گردش مالی آن ۳۲۷ میلیون تومان و نقطه سر به سر آن ۱۹۸۴۸۵ عدد خواهد بود. خوب اکنون قضاوت با شماست که آیا کاهش قیمت میتواند بیش از ۲ برابر افزایش فروش را رقم بزند؟
    ۵- اینکه محتوای مختلف باید با بهای فروش متفاوت نیز عرضه گردد نکته صحیح و قابل تاملی است که شخصا با آن موافق هستم و میتوان به صورت تخصصی در مورد آن بحث و گفتگو نمود.
    مجددا از همه صبر و تحمل همه دوستان تشکر میکنم. 

  • جهت اطلاع دوستان حاضر در این بحث عرض می کنم که فیلمهایی هم که به قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه می شوند نه افزایش تیراِژی را شاهد هستند و نه از میزان تکثیر غیرمجازشان کاسته شده است.
    نکته دوم تفاوت ماهوی فیلمهای دارای مخاطب بزرگسال در مقایسه با فیلمهای کودک و نوجوان است. بزرگسالان امکان دراند فیلمهای خارجی را بدون هر گونه دست خوردگی و با زیرنویس فارسی و تقریباً همزمان با اکران جهانی و حتی بصورت دست به دست شده از طریق دوستان و آشنایان می توانند ببینند و استقبال چندانی از نسخه رسمی و مجاز و دوبله و موخر آنها نمی کنند ولی کودکان و نوجوانان خیلی با نسخه زیرنویس ارتباط برقرار نمی کنند و چندان لذتی از تماشای نسخه قرض گرفته شده از دیگران نمی برند.

  • سوال؟
    آیا هیچ تفاوتی بین عنوان مطرح و عنوان ضعیفی که حتی موسسه تولید اثر حاضر به دیدن اثز خود نیست نباید قائل شد
    آیا موسسه ائی که واقعا زحمت میشکد و عنوان خوب روانه شبکه نمایش خانگی میکند  با موسسه ای که از آب گل آلود ماهی میگیرد باید قیمت یکسانی برای محصول خود قائل شد
    آیا …

  •  
    چرا موسسات و مردم باید عاملی برای پرشدن جیب گشاد بعضی از تهیه کنندگان باشد ؟
    آیا عنوانی سینمائی که واقعا حرف برای گفتن دارد و توانسته است مجوز اکران در سینما را بگیرد با عنوان تله فیلم مسخرهائی که دو ریال برای آن تهیه کننده و عوامل زحمت نکشیده اند قیمت یکسانی برای رایت اثر پرداخت شود و قیمت مصرف کنده هم یکی باشد واقعا ظلم نیست این یک کار فرهنگی نیست این یک کلاه برداری آبرومند میباسشد
    در این مدت چقدرفیلم سخیف وارد شبکه شد؟ تا کنون چند اثر مطرح و و بلند که حرف برای گفتن داشته باشد وارد شبکه شده است  قیمت همه اثر هم یکسان بوده است

  • آقای جعفری عزیز با سلام
    آیا میدانید در سال چند اثر در خور و شایسته مشابه آن چه شما از موسسات طلب مینمایید تولید و اکران میشود؟ به جرات میتوان اعلام نمود که حتی به تعداد موسسات در هر سال فیلمهای مورد نظر شما تولید و اکران نمیشود.
    آیا میدانید متوسط قیمت رایت فیلمهایی از این دست بیش از ۴۰۰ میلیون تومان میباشد؟ و تنها با یک حساب سر انگشتی میتوان فهمید که برای بازگشت سرمایه چنین عناوینی باید حداقل چند عدد را بفروش برسانند؟
    پس اطمینان داشته باشید که تمام دغدغه های شما به اندازه موسسات نمیباشد و اگر هم در شرایطی مجبور به عرضه فیلمهای سینمایی با کیفیت نا مناسب میشوند برای آن است که ضرر سرمایه گزاری خود را به حداقل برسانند و سهمیه ارشاد خود را تکمیل نمایند تا مجوزشان تمدید گردد.
    همچنین روی آوردن موسسات به عرضه فیلمهای ویدیویی صرفا با انگیزه جبران بخش کوچکی از زیانهای آنها در فروش فیلمهای سینمایی ایرانی بوده است و فقط جهت اطلاع شما عرض میکنم که متوسط رایت فیلمهای ویدیویی هم ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.
    در پایان تقاضا میکنم به راحتی از الفاظی چون کلاهبرداری استفاده ننمایید چون به هر حال زیبنده خود و سایر همکاران در این جمع دوستانه نمیباشد.
    با تشکر

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید