روزانه های سینمایی
به نفع سینمای مستند رقم خورد دو مصوبه تازه از شورای تشخیص

به نفع سینمای مستند رقم خورد دو مصوبه تازه از شورای تشخیص

در جلسه امروز عصر شورای تشخیص به پیشنهاد اداره کل نمایش خانگی از سال آینده، خرید پانصد دقیقه فیلم مستند دارای پروانه ساخت و نمایش از سوی موسسات ویدیو رسانه، می تواند معادل خرید رایت یک عنوان فیلم سینمایی ایرانی قلمداد شود. موسسات ویدیو رسانه هر سال فقط می توانند یکبار از این امکان استفاده کنند. به موجب این گزارش اداره کل نمایش خانگی موظف شد ضوابط و استانداردهای کیفی فیلم های مستند را راسا" مشخص و به کار بندد. همچنین تاکید گردید، ارزیابی نهایی پس از آن صورت گیرد که از انتشار اثر در بازار اطمینان حاصل شده باشد. در نشست شورا که با حضور اعضا و نماینده انجمن صنفی موسسات ویدیو رسانه تشکیل گردید، با پیشنهاد تاسیس موسسات ویدیو رسانه ای که صرفا" در زمینه تامین و انتشار فیلم های مستند ایرانی و خارجی فعالیت خواهند کرد، موافقت شد. ضوابط تامین فیلم مستند در این موسسات، به گونه ای خواهد بود که موسسات در صورت تامین و عرضه میزان مشخصی از مستندهای ایرانی، مجاز به انتشار مستندهای خارجی باشند. یادآور می شود شورای تشخیص بر اساس آیین نامه تاسیس موسسات ویدیو رسانه، بررسی صلاحیت متقاضیان تاسیس موسسه ویدیو رسانه، تصویب ضوابط تامین فیلم سالانه موسسات و ارزیابی عملکرد آنها را بر عهده دارد. کد خبر ۲۳۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خدایا کمک کن تایک جوری به این انجمن وارشاد بگویم که دوره آزمون وخطا گذشته است واین همه اشتباه درتصمیم گیری تاکی ، حمایت ازسینمای ایران و البته تولیدات مستند وظیفه وزارت ارشاداست ، دوستان محترم دراداره نمایش خانگی شماهم بیایدمثل اداره کتاب که بخشی ازکتاب های تولید شده ناشران راخریداری وبه کتاب خانه ها ومناطق محروم اهدا میکند فیلم های سینمایی ومستندراخریداری وبه مناطق محروم اهدأ کنید نه این که موسسات ویدئورسانه رامجبورکنید بانسخه های ارشاد وانجمن همیشه خواب آلود فیلم های سینمایی ومستند رابخرد و بدلیل عدم فروش آن به بهترین نحوممکن ضررکنند، باره ها گفته ام وپرسیده ام وبازهم می پرسم چرا بایدموسسات ویدئو رسانه به جای وزارت ارشاد به سینمای ایران سوبسید بدهد ! آیاکسی پاسخگوی این سوال هست ؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید