روزانه های سینمایی
مهمانان ناخوانده یا… – قسمت پایانی

مهمانان ناخوانده یا… – قسمت پایانی

اول دفتر، سلام خدا بر کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)و سلطان سریر ارتضی امام رضا(ع)طبیعی می نمود که چند ماهی پس از اجرای طرح تحول اقتصادی خانوارها به پیله حزم و احتیاط پناه ببرند و در خرید روزانه فقط به مایحتاج واقعی خود فکر کنند. با واریز نخستین یارانه های نقدی به حساب خانوارها و کنترل نسبی قیمت کالاهای اساسی، اندک اندک شرایط به حالت عادی بازگشت و استرس ناشی از اجرای طرح رنگ باخت. با این حال موسسات ویدیو رسانه وقتی بیلان مالی سالانه خود را ترسیم می کردند با نشانه های امیدوار کننده ای روبرو نبودند. موسساتی که بیش از رقبا در بازار حضور داشتند و در خرید فیلم ایرانی بیشتر هزینه کرده بودند، به همان نسبت با کسری افزونتری روبرو بودند و تراز مالی اشان منفی نشان می داد. محاسبات گویای آن بود که سرمایه خرید فیلم های ایرانی نه تنها سودی را عاید آنها نکرده بود بلکه به زیان مالی از چند ده میلیون تا چند صد میلیون تومان منجر شده بود. مرجوع شدن حجم قابل توجهی از محصول در انبارها گویای آن بود که آنها در برآورد تیراژ به اشتباه افتاده بودند و بدون لحاظ کردن کشش بازار حالا محموله ای حجیم بر روی دستشان مانده بود. سرمایه گذاری قابل توجه در خرید فیلم ایرانی مستلزم آن بود که ناشر فرصت کافی برای معرفی و نشاندن کالا در نقاط فروش داشته باشد تا در یک گردش مالی منطقی و زمانمند نتیجه مورد نظر حاصل گردد. غافل از آنکه موسسات در تنگنا و محدودیت مراکز عرضه – سوپر مارکت ها و خواربار فروشی ها- برای نگهداری فیلم، به عرضه مسلسل وار فیلم ها مبادرت ورزیدند و از پی این اقدام  عارضه همپوشانی فیلم های موسسات در بازار ظاهر شد. در این شرایط هر بار که ویزیتور های یک موسسه پا در مغازه ای می گذاشتند ناگزیر بودند، عناوین قبلی را جمع کنند و پس بگیرند و یا با پاسخ منفی فروشندگان برای نشاندن کالای جدید روبرو شوند. ترافیک عناوین ایرانی و خارجی به علاوه آلبوم های موسیقی با ظرفیت محدود فروشگاه ها تناسبی نداشت و در توافقی نانوشته همگان به کوتاه شدن مدت گردش کالا در بازار رضایت دادند. ارزیابی دقیق علل ناکامی و زیان دهی موسسات در سال های ۸۸ و ۸۹ که علائم آن در سال ۹۰ هویدا گشت، بی تردید به مطالعات دقیق تری محتاج است و شاید از بضاعت نگارنده نیز خارج باشد. به مصداق الغریق یتشبث به کل حشیش، پاره ای از موسسات به قصد تامین نقدینگی به فروش و واگذاری عناوین نوعا" انیمیشن خود به شرکت های تکثیر صنعتی لوح فشرده و در مواردی به دفاتر سنتی پخش بازی، نرم افزار و فیلم روی آوردند. حسن این کار آن بود که بر روی محصول منتشره، لوگوی موسسه – فروشنده امتیاز- به عنوان ناشر درج می شد و دستگاه های نظارتی این اقدام را به پای عملکرد موسسه ویدیو رسانه ی دارنده پروانه نمایش می نوشتند و از طرفی موسسه بی آنکه رایتی را واگذار کند، برای مدت معلوم و مشخصی، بهره برداری از آن را به شرکت های صنعتی و پخش کننده ها می سپرد. برای شرکت ها و پخش کننده ها نیز این معامله دو سر سود بود. عنوان مجاز و نسبتا" پر مخاطبی را به چنگ می آوردند و خطوط تولید و دفاترشان را فعال می کردند و هم با محکم تر کردن جای پایشان در بازار سابقه ای را دست و پا می کردند تا در آینده برای اخذ مجوز از مراجع صدور مجوز، به مددشان آید.

دیری نگذشت که همین اتفاق افتاد. با سخت شدن صدور مجوز تاسیس موسسه ویدیو رسانه در سال ۹۰- خرید ۵ عنوان فیلم ایرانی-، این بار نوبت شرکت های صنعتی تکثیر لوح فشرده بود که در صف متقاضیان راه اندازی ویدیو رسانه قرار گیرند و بدون واسطه و میانجی مستقیما" با خرید فیلم و عرضه آن در بازار به حیات اقتصادی و اجتماعی خود وسعت بیشتری بدهند. با خروج این دسته از شرکت ها به عنوان تامین کنندگان منابع نقدینگی موسسات زیان دیده، کار برای موسسات مزبور دشوارتر شد و همزمان با  نزدیک شدن سررسید چک هایشان، فشار رو به تزایدی بر خود احساس کردند. راه اندازی شبکه های جدید تلویزیونی و افزایش ضریب نفوذ دستگاه های مبدل آنالوگ به دیجیتال نیز سبب ریزش مخاطبانی گردید که تنها درصدد پرکردن اوقات فراغت خود بوده و هستند  و مشکل بتوان آنها را تماشاگران حرفه ای فیلم و برنامه هایی غیر از تولیدات تلویزیونی به حساب آورد. آنچه که در ماههای گذشته سبب ایستادگی اینگونه موسسات در بازار شده است، پرداخت بدهی ها از محل سرمایه و نیز ادامه روند معمول واگذاری امتیاز عناوین در اختیار، به سایر موسسات  و شرکت های پخش بوده است. به بیراهه نروم و بازگردم به مهمانان ناخوانده یعنی شرکت های بزرگ پخش که از ابتدا ترجیحا" همکاری خود را با سریال سازان و برنامه سازان شبکه کلید زدند و یا در مواردی استثنایی در قالب قرارداد پخش، به توزیع عناوین پر مخاطب ایرانی و خارجی دست یازیدند.

نسل دوم این شرکت ها، شخصیت های حقوقی هستند که نه تنها مایلند در شبکه نمایش خانگی میدان داری کنند بلکه با سرمایه گذاری در ساخت مجتمع های عظیم سینمایی و تجاری نشان داده اند که چپ پری دارند و درصددند تا هیبت و کاراکتری شبیه یک شرکت مادر یا هلدینگ را به خود بگیرند. این گروه با یکی دو موسسه ویدیو رسانه به عنوان حامی مالی، دست به خرید رایت فیلم های سینمایی ایرانی زدند و در ادامه قصد دارند با جداکردن راه خود و برافراشتن علم استقلال شخصیت یک ویدیو رسانه پیشتاز را به نمایش گذارند. ناظران براین عقیده اند که با ورود موسسات دارای سرمایه زیاد، در کوتاه مدت بهای رایت فیلم های ایرانی بعد از یک دوره- سال جاری- که قدری متعادل شد، مجددا" افزایش یابد و کار را برای سایر موسسات مشکل کند.

آینده نشان خواهد داد که تب این موسسات جدید زود به عرق خواهد نشست یا نه؟

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با عرض سلام.یکی از مهمترین دلایل راکد شدن بازار و افت تیراژ موسسات گران کردن فیلم ها از ۱۵۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان بود.باعث و بانی این کار اقای مدیری بود با ورود قهوه تلخش که الحق تلخ و بدمزه هم بود.کاش موسسات از اخر و عاقبت اقایان درس بگیرن که نمی گیرن.

  • جناب آقای فروتن
    ای کاش شرایطی پیش می آمد تا پای درد دل ما نمایندگان توزیع هم می نشستید و حرفهای ما را می شنید . شرکتهای ویدئو رسانه ای که تا اول وجه کالایشان را نگیرند جنس تحویل نمی دهند و حتی با گفتن این کلمه که اگر پول دارید خرید کنید اگر ندارید خرید نکنید و صد جمله دیگر  پس معلوم هست و ضع اقتصادی خوبی دارد و گرنه تحت هر شرایطی سعی بر فروش کالای خود می کرد ند بخدا خرید طلا آسانتر هست از خرید فیلم از موسسات ویدوئی

  • با سلام خدمت جناب فروتن و دیگر دوستان همراه با عرض پوزش به علت وقفه در همراهی شما عزیزان اما با دست پر اومدم شاید مطلب خوبی باشه البته اگر جناب فروتن صلاح بدونن و در موردش بحث کنیم بحثی که این روزها بسیار داغ و پر مساله می باشد و دوستانی که به این موضوع علاقه مند هستند و حواشی پیرامون این صنف رو( نمایش خانگی ) دنبال می کنند حتما به بزرگترین معضل این روزها یعنی عدم فروش مناسب نسخه های اورجینال توجه نموده اند مسائلی رو که به نظرم میرسد رو میگم تا برسم به اصل مطلبم نسخه های کپی قاچاق کیفیت بعضا نازل عناوین گران شدن قیمت هم پوشانی عناوین توسط خود موسسات تلویزیون ( شبکه آی فیلم و نمایش و … )   اینترنت که مد نظرم این آخری می باشد همه مدل دانلود دیده بودیم جز این یه مدلش: چند وقت پیش دوستانی آمدند و گفتند که فلان انجمن که دوبله های رقبایش بیرون می آید زودتر از موسسه صاحب امتیاز دوبله آن عناوین رو روی اینترنت قرار میده تا یه جورایی به قول معروف حال گروه دوبلاژ رقیب رو بگیره ولی خبر نداشت که ویدئو رسانه بیچاره رو بدبخت میکنه چون دوستان کپی کار وقتی عناوین جدید رو با دوبله پخش کنن اون هم زودتر از موسسه صاحب امتیاز اونوقت اون موسسه دیگه با چه حربه ای کارش رو بفروشه حالا فهمیدم که این جنگ فقط از طرف یه موسسه نبوده بلکه رقیب هم از این کارها میکنه به نمونه زیر دقت کنید تا بهتر متوجه منظورم شوید دوبله ماشین ها ۲ و رنگو با دوبله گلوری و کیفیت بالا ( دی وی دی ) قابل دانلود از اینترنت صاحبان از همه جا بی خبر این دو عنوان هنر نمای پارسیان و پرتو آبی دوبله مجوز گرفته ماشین ها ۲ با گروه دولاژ کوالیما و دوبله رنگو با سرپرستان گفتار یا به اصطلاح سندیکا و حاا لا به تلافی کار گروه رقیب دوبله هاپ و اسمارفها با دوبله کوالیما و کیفیت بالا ( دی وی دی ) قابل دانلود از اینترنت صاحبان از همه جا بی خبر این دو عنوان موسسه رسانه های تصویری و تصویر دنیای هنر دوبله مجوز گرفته  هاپ با با سرپرستان گفتار یا به اصطلاح سندیکا و دوبله اسمارفها با گلوری به نظر شما در این نزاع بی ثمر دو گروه جوان رقیب دوبلاژ کی ضرر میکنه؟؟؟ آیا کسی جز موسسات که تمام دلخوشی شان به همین عناوین انیمیشن است تا حداقل با عواید حاصله ، کوهی از مشکلات خود مبارزه کنند؟؟؟؟  برای خالی نبودن عریضه علی الحساب دوبله اسمارفها !!!!!!!۱ را داشته باشید تا بعد http://dl.bikmak.com/the_smurfs.mkv

  • سلام
    خدمت جناب آقای فروتن وکلیه زحمت کشان عرصه فرهنگ وهنر،امروزوقتی وارداین سایت شدم ازاین همه دلمردگی ویاس دوستان ناراحت
    شدم ووظیفه خودم دانستم که به اطلاع کلیه دوستان برسانم که بزودی یک اتفاق خوب درشبکه ویدئورسانه وسوپرمارکت های سراسر کشور
    اتفاق خواهدافتادوباعث شیرین شدن کام دوستان وتغیرزیادی دروضعیت شغلی دوستان خواهد گردید ، انشاالله.

  • با عرض سلام خدمت اقای حاتم مدیر عامل موسسه پرده نقره ای.اقا موسسه شما که خیلی وقته داره فراموش میشه برنامه ای چیزی ندارید.راستی خبر خوبتون واقعا خوبه یا.ویدئوکلوپ ها هم که تو دیوارن  ……

  • جناب حاتم عزیز
    خیرمقدم، تعداد زیادی از آثار تولید شده توسط موسسه شما در بازار یافت نمی شود. بهتر نیست آنها را با اضافات و بر روی DVD بازپخش نمائید؟ راستی چه خبر از فیلم پرسه در مه؟ شما را به خدا فیلم ها را بعد از خریداری پخش کنید.

  • سلام بر جناب حجت حاتم عزیز و بزرگوار
    جالبه نحوه تایپ کردن آقای ناظر و شما خیلی به هم شبیه
    دقت کردم دیدیم فقط دو نفر در سایت به این صورت کامنت گذاشتن
    یعنی بین تمام کلماتی که هنگام تایپ متصل به کلمه بعدی نمی شن فاصله گذاشته نشده
    مثال ) تایپ آقای ناظر: واردعرصه نبردشدندتاهرروزبهترازدیروزازرانت های
    تایپ آقای حاتم : خبرخوبم فراترازخوب هستش و وبه نفع تمام – فرهنگ وهنر،امروزوقتی وارداین 
    معمولا کمتر کسی پیدا می شه بین تمام کلمات فاصله نزنه و دقیقا هر جا که کلمه ای متصل به کلمه بعدی نمی شده در هر دو تایپ فاصله داده نشده.
    جناب حاتم عزیز لطف کنید و بین کلمات و حرف های ربط  فاصله بگذارید تا شما که از بزرگان و اولین موسسه خصوصی ویدیو رسانه کشور هستید با این ناظران که اسم و رسمی ندارند و با ترس از فاش شدن اسمشان وبدون درج نام خود کامنت گذاشته و در می روند , اشتباه نشوید.
    حضور شما باعث رونق و رشد شبکه ویدیویی می شود و به نفع همه زحمت کشان شبکه ویدیویی است.
    دوست دار شما  

  • باسلام
    دوستان عزیز و خواستنی ام جناب اقای معیری و فروتن ودیگر عزیزانی که خیلی مواقع حرفهای ناپخته بنده اماتور ومبتدی را عنایت میکنید و اظهار لطف مینمائید:
    مطرح کردن مبحثی پر انرژی و با حاشیه چون دیده شدن دو نوع دوبله رسمی وغیر رسمی در اثار انیمیشن نمایش خانگی به نوعی تقابل دو نوع فکر واستدلال پیچیده در دنیای  دوبلورهای کشور است. در همین بدو خیلی مشتاق بودم که جناب فروتن به نمایندگی از همه دوستان استقبال مینمودند از اقای معیری و با فراخوانی حداقل این فتح باب رو برجسته تر مینمودند
    حال اگر رغبت به این مهم است که بیشتر کار کارشناسی شده شود بنده پیشنهاد میکنم جناب فروتن یک پستی جدید برای این مقوله تعریف کنند تو وبسایتشان و دیدگاه اقای معیری رو بعنوان یادداشت مهمان ویژه عنایت نمایند تا بنده با همکاری دیگر دوستانی که در این باب صاحب نظر بوده اند و هستند فراخوان نمایم تا حداقل یک بحث کاملا چالشی و کارشناسی شده راه بیاندازیم. فکرمیکنم غیبت دوستان خوبم اقای فرید کرمی – محمد – فرشاد عظیمی – کارشناس فرهنگی و بزرگوارانی که در وبلاگ شبانه روزی دلسوزی میکردند برای این حوزه خیلی بیشتر از معقول ومعمول شده.
    جناب فروتن اگر درقالب یک پست این کا را انجام دهید منتظر حضور مجدد دوستان خواهید بود.
    منتظر خواهم ماند

    • شخصا” با گشودن پرونده قضایی برای اینگونه تخلفات و اجرای عدالت در حق قانون شکنان موافق ترم تا گشودن پرونده برای بحث نظری!

  • جناب فروتن
    من به شما ایمان دارم وبرایم مثل روز روشنه که آینده نگریتان نسبت به این مهم مهندسی شده تر میباشد اما مشتاق و علاقمند هستم و هستیم (به نمایندگی از دوستانی که تلفنی لحظاتی پیش این مساله را واکاوی نمودیم) که این پرونده و افرادی که دخیل در این معضل هستند را بیشتر آسیب شناسی کنیم.
    از پی ام سی و دوبله ان گرفته تا ………….
    اگر عنایت نمائید ما حاظریم

  • جناب آقای فروتن
    یک روزی امیدوار بودیم سریال های شبکه های ماهواره ای با دوبله های ضعیفش و گوینده های غیر حرفه ای اش نمی تونه مخاطب های  زیادی رو به خودش جذب کنه , اما امروز بعضی گویندگان داخلی شاهکار کردن و با دوبله های جذاب و صداهای آشناشون مخاطب بسیاری رو برای خودشون جذب کردن
    بیچاره شبکه نمایش خانگی

    • جناب اسدزاده
      اگر با یادداشت های پیشین بنده همراه بوده باشید، عرض کرده ام با تغییر آرایش رسانه ای در ایران و جهان مزیت نسبی شبکه نمایش خانگی در ایران انحصاری بودن تلویزیون و نبود سینما در بیش از ۹۰۰ شهر و شهرستان کشور است. تلویزیون انحصاری به حاکمیت یک نوع نگرش و سلیقه خاص و نبود سینما به اشتیاق میلیونها نفر برای دیدن تازه ترین تولیدات سینمای ایران منجر شده است. برنامه سازان و سریال سازان می توانند در شبکه نمایش خانگی تنفس در هوای تازه ای را تجربه کنند و تهیه کنندگان سینما و خریداران رایت فیلم های آنها می توانند دلخوش به میلیون ها مخاطب بالقوه در شهرهای فاقد سینما باشند. فرصتی استثنایی برای شبکه نمایش خانگی که کمتر کشوری از آن برخوردار است.

  •  
    بسمه تعالی
    با سلام خدمت تمام عزیزان و خصوصا جناب رجبی فروتن
    مطلبی در بخش نظرات این پست منتشر شده که استودیو کوالیما را متهم به انتشار نسخه دوبله اسمورفها بروی شبکه اینترنت میکند
    هویت مجازی آقای عماد معیری بر ما مشخص نیست و نمیدانم چرا و با چه مدرکی اتهامی به این بزرگی را بی پشتوانه  و هیچ دلیل منطقی به مجموعه ما میزند
    هیچ نسخه ای از این فیلم در استودیو کوالیما دوبله نشده است و نسخه منتشر شده بمدیریت آقای اشکان صادقی و در استودیو آواژه دوبله شده،سفارش این دوبله را هم موسسه تصویر دنیای هنر به آقای صادقی داده،حقیر تا امروز هیچ کار بدون واسطه ای را با موسسه تصویر دنیای هنر انجام نداده ام،لطفا در تهمت زدن دقت بیشتر مبذول فرمایید چرا که امام صادق میفرمایند : اذا اتهم المومن اخاه انماث الایمان فی قلبه کما ینماث الملح فی الماء
    کسیکه برادر مسلمانش را متهم کند ایمان در قلبش همانند ذوب شدن نمک در آب ،ذوب میشود.
    بجای منحرف کردن بحث از انتشار فیلمهای داری پروانه نمایش توسط انجمنی که ماهیت فعل و انفعالاتش بر کسی پوشیده نیست،بسوی استودیو و مجموعه ای که هیچ خطایی نکرده و با هیچ شبکه ماهواره ای همکاری ندارد،به اصل این دو موضوع بپردازیم که حرف و نقل بسیار است،کار شما جناب معیری بیشتر شبیه یک شیطنت برنامه ریزی شده برای لکه دار کردن اسامی پاک است.

    • آقای عزیزی سلام
      از توضیحات و حضورت در این فضا متشکرم. آیا استودیو کوالیما از وزارت ارشاد موفق به دریافت مجوز شده است؟ به نظر خودت ریشه این اظهارات که به نظر شما چیزی جز تهمت نیست، از کجا نشات می گیرد؟ ظاهرا” منکر همکاری احتمالی عده ای از خانم ها و آقایان با شبکه های غیر مجاز نیستی. فعالان این عرصه – منظورم گویندگان غیر سندیکایی است – از فرصت های زیادی که تلویزیون و ویدیو برایشان فراهم کرده اند، استفاده خوبی را برده اند، شیطنت های اخیر یعنی انتشار دوبله آثار معروف توسط چه کسانی صورت می گیرد؟ آیا مرزبندی روشنی بین گویندگان هنجار شکن و تابع قانون وجود دارد؟

  • با سلام خدمت دوستان گرامی

    جناب عزیزی فکر نمی کنم که برای زدن حرف حق و صد البته برای شما و دوستانتان تلخ،  احتیاجی به شناختن شما داشته باشد. گرچه اینجانب از ابتدای امر با نام و نام خانوادگی کامل و نه با اسم مستعار به درج مطالبی که فکر میکنم میتوانم به این سایت و مدیر ارزشمند آن کمک کنم می پردازم. لذا در ظاهر شما باید طرف مقابل را بشناسید تا پاسخگو باشید گرچه من یک معضل در شبکه نمایش خانگی را مطرح کردم که ظاهرا با مساعدت جناب فروتن بسیار استقبال شده ولی در زیر به نکاتی میپردازم که بهتر است برای روشن شدن اذهان عمومی پاسخگو باشید

    . برادر مومن من !!!!

     1. آن زمان که مثل ریگ با دوست سابق و رقیب و …. فعلی در گروه …بدون … انیمیشن های روز دنیا را بدون خریداری رایت از صاحب اثر بیرون میدادید و افتخارتان این بود که با … اینترتیمنت بازار را قبض کرده اید چرا وجدان مومن تان بیدار نبود ( خواهشا دیگر در اینجا نگویید که به خاطر کارهای آقای … بیرون آمدید که به قدر تمام عمرتان در سایت ها و وبلاگ ها مختلف قلمفرسایی نموده اید )

    ۲. آیا گروه کوالیما شامل فقط آقای عزیزی میشود یا نه به جمعی از گویندگان میگویند گروه !!!!! در زیر اسامی افرادی که در انیمیشن اسمارفها گویندگی کرده اند را می آورم تا جناب عزیزی بفرمایند که کدامشان در گروه ایشان نیستند ….

    ۳.تا آنجایی که من میدانم جناب عزیزی در استودیویی به نام کوالیما یک مدیر دوبلاژ هستند. حال چگونه است که ایشان داعیه دفاع از این گروه را دارند الله  اعلم بهتر است تا مدیر و صاحب استودیوی کوالیما در این مورد پاسخ بدهند

     http://www.hamedazizi.ir/contactus.html در پایان عرض میکنم که اینجانب از هیچکدام از گروه های مذکور نه طرفداری می کنم نه قصد تخریب دارم فقط چون جناب عزیزی با بنده مانند کار آموزان ( مردی و زنی گویشان ) = در دوبله به افرادی که کارآموز هستند و نقش های کوچک میگویند اطلاق می شود = صحبت کردند پاسخ دادم اینجانب نه گوینده هستم و نه کارآموز و نه حتی طرفدار هیچ یک از دو طرف من فقط حرف حق زدم گرچه برادر بزرگوارمان آقای عزیزی ظاهرا دیگر برایشان علی السویه شده که با دیگران مانند زیر دستانشان سخن بگوینند

     أَعِندَهُ عِلْمُ الْغَیْبِ فَهُوَ یَرَىٰ ( ۳۵ ) آیا نزد او علم غیب است و می‌بیند (که دیگران می‌توانند گناهان او را بر دوش گیرند)؟! أَلَّا تَزِرُ وَازِرَهٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ( ۳۸ ) که هیچ کس بار گناه دیگری را بر دوش نمی‌گیرد

     

  • آقای معیری

    ببخشید که ناگزیر شدم اسامی افراد و گروهها را به دلیل ملاحظات اخلاقی و حقوقی از کامنت شما حذف کنم. به نظرم چاره کار ارسال متن کامل کامنت به ایمیل آقای عزیزی باشد

  •   آقای معیری لطفا با سفسطه،شلوغ بازی،مغلطه،فرار به جلو و… حرف ناحقتان را "حق" جلوه ندهید ۱.شما بی هیچ مدرکی مدعی شده اید "اسمورفها" دوبله کوالیماست،کوالیما چه فرد چه گروه چه اجتماع خائنین به بیت المال (به زعم شما) یک اسم مفرد از یک مجموعه  است و عده ای زیر لوایش،شما وقتی میگویی "کوالیما" یعنی همه گویندگانی که در این مجموعه فعال هستند.،بنده نماینده آن همه هستم و اجازه نمیدهم شما با حیثیت مجموعه همکارانم بازی کنید،حال اگر در اسمورفها کسانی گویندگی کرده اند که در کوالیما رفت و آمد دارند،شما مرجع و حاکم بر محکومیتشان نیستی،فعالیتهای کوالیما قانونی است ،ما حرکت غیرقانونی نکردیم که تلخیمان بیرون بتراود،شما مغلطه گرانه اعتراض به بهتانتان را "حق" جلوه کردید،ضمنا شما به فیزیک و بعد فیزیکی استودیو اتهام نزدید که مدیر استودیو پاسخگو باشند(گو اینکه به حساب هم نمیاورند)،شما به روند دوبله انیمیشنها بهتان زدید که زیر نظر من است ۲.برادر مومن تر من !!!!! ،آن زمان که شما … ها را در بند دوم متنتان مینوشتید،ما آنجا نبودیم که (سه نقطه)…ها را پر کنیم و منظورتان را …(سه نقطه )کنیم،اگر منظورتان دوران گلوری انترتینمت است،بنده از زمانیکه وزارت کار مجوزی به اسم "انجمن صنفی گویندگان جوان" صادر کرد وارد شدم و کارم گویندگی بوده و هست،کارم فخر فروشی و ادعای قبضه کردن بازار نبود،آن زمان هم صحبت رایت و مایت نبود و انجمن ویدئورسانه ها رایت نمیفروخت،که صاحاب انجمن بره رایت بخره،آنروزها صاحاب انجمن غلام تکثیر نبود که بقول شما رگباری(ریگ وار) آثار را بیرون بریزد،گلوری کارش دوبله بود،حالا تکثیرچیها میفروختن و میتاختند به ما چه؟ گنه کرد در بلخ آهنگری   به شوشتر زدند گردن مسگری(ارتباط آقای گودرز و خانم شقایق را چگونه دریابیم؟) ضمنا تصمیماتی که میگیرم شخصی است و بی ارتباط به شما،اینکه چرا از آن مجموعه بیرون آمدم به اتهاماتی که وارد میکنید ربطی ندارد(فرار به جلو نکنید) ۳.کارآموز و مردی زنی گو اگر برای شما و بعضی دیگر از آقایانی که صابونشان به تنتان خورده،حکم موجودی دون را دارد،برای اهل دوبله حرفه ای نورچشم است،شما اگر در سیستم دوبله نبودی و نمیدیدی که دیگران چگونه با کارآموزان و مردی زنی گویان برخورد میکنند،هیچگاه شاهد از غیب به این صفحه نمیکشیدی،شما قطعا با طیف گوینده در ارتباطی و بی شک از طیف بدخواه،که اینگونه اصرار داری طرفدار هیچکس نیستی، و طرفدار حقوق موسسات !!!!!!!!!! ،حضار همه دیدند و خواندند که مطلب مندرج در کامنت قبلی اهانت آمیز نبود که شما سفسطه گرانه آنرا" لحن صحبت با کارآموز" خواندی، همه کسانیکه زمانی با من درکسوت مربی و شاگرد فعالیت داشته اند امروز همکار عزیزمند،اگر شما این ادعایتان هم راست و صحیح بود الان "مهدی امینی" مدیر کوالیما،همکار من نبودند،شلوغش نکنید،اتهامتان را پاک کنید  

  •   سلام خدمت جناب فروتن بله استودیو کوالیما در سال ۸۹ موفق به اخذ پروانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و در حال حاضر در همکاری تنگاتنگ با وزارتخانه،مشغول دوبله فیلمهای سینمایی خارجی بخش جنبی جشنواره فیلم فجر است در خصوص سوال شما که ریشه مسائل را کجا میدانم،باید عرض کنم ،ریشه این مساله به یک نزاع و رقابت بچگانه برمیگردد،مجموعه تحت امر آن آقا،از فروردین امسال نتوانسته گواهی بر این مدعا که " 99% انیمیشنهای ایران را ما دوبله میکنیم" برای هواداران خود بتراشد، بهمین سبب در پاسخ به موسساتی که سفارش دوبله آثارشان را به ایشان نمیدادند،با هویتی مجازی و نامشخص دوبله هایش را در سایت "دانلودها " در معرض همگان گذاشت،اما ریشه اینکه من چرا میگویم بما تهمت نزنید را در پاسخم به عماد دادم. در پاسخ به این سوال که آیا جوانان غیرسندیکایی در ماهواره ها فعالند باید بگویم،بله ۹۵% شان،اما بچه هایی که در حال حاضر هیچ همکاری با انجمن جوان ندارند،شاید بار فعالیتشان ۳۰% باشد ولی …۷۰% دوبله ها را در دست دارد،از شبکه پی-ام-سی-فمیلی تا رادیو پی-ام-سی و زمزمه و …،طبعا ما بعنوان یک مجموعه که در چارچوب قانون فعالیم نمیوانیم بدنبال خانم ایکس و آقای ایگرگ بدویم و منعش کنیم،شاید اگر وضع ویدئورسانه بهتر بود و پولش بروزتر و نقد مثل شبکه های اجنبی،آنها هم از انجام کار های فقط قانونی صرفنظر نمیکردند در پاسخ به سوال شما در مورد اینکه آیا مرز روشنی وجود دارد،باید بگویم،آنها که قانونمدند فقط سندیکای گویندگان اند و بچه هایی که بتازگی عازم تلویزیون شده اند،چون نمیخواهند آب باریکه درآمدشان که بزور ،موقعیتی درآن جسته اند، با اقدامات غیرقانونی نیست و نابود کنند

  • جناب معیری از آنجا که بحث جنبه دو طرفه و شخصی به خودش گرفته است، مشروح پاسخ شما را به نشانی الکترونیکی آقای عزیزی فوروارد کردم. با اجازه دوستان ختم اظهار نظر پیرامون این موضوع را اعلام می کنم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید