روزانه های سینمایی
با اجازه پدر و مادرها بله

با اجازه پدر و مادرها بله

 حقیقتش را بخواهید با مشاهده و بررسی بازتاب های اجتماعی بعضی از فیلم های سینمایی، تصمیم گرفیتم آن دسته از فیلم هایی که اصطلاحا" در زمره آثاری با مضمون آسیب شناسی اجتماعی قرار می گیرند، با اطلاع و آگاهی های قبلی در دسترس خانواده ها قرار گیرند. یعنی از قبل به والدین پیام رسانی شود که این فیلم ممکن است برای دیگر اعضای خانواده بویژه کودکان و نوجوانان مناسب نباشد و بهتر است والدین از این موضوع با خبر باشند. متاسفانه زمینه بسیاری از گلایه ها و انتقادات از گذشته تا حال در باره بعضی از فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی آن بوده است که مخاطب تصور می کند هر محصولی که با مجوز دستگاه ها و مراجع نظارتی نشر عمومی می یابد، به منزله مناسب بودن آن برای همه اقشار جامعه است. اگر روزهای آینده موفق به خرید و تهیه نسخه ویدیویی فیلم آقا یوسف شدید، در پشت جلد محصول این عبارت به چشم شما خواهد خورد:

این فیلم با نگرش آسیب شناسانه به یک مسئله اجتماعی تولید شده است و تماشای آن در جمع خانواده با تشخیص و تایید والدین بلامانع می باشد.

 چنانچه در باره نگارش مطلب عنوان شده، چینش و جانمایی آن بر روی جلد محصول نظری دارید، خوشحال می شوم، با من در میان بگذارید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام
    خدا خیرتان بدهد من نگران بودم که با عقاید دوستانی امثال جناب کاهانی که می فرمایند فحش و ناسزا هم در جامعه امری عادیست و من برای اشاعه این فرهنگ جاری و ساری !!!!!! در جامعه میجنگم تکلیف خانواده های مبادی آداب که کم هم نیستند چه میشد و این سیاست شاید کمی از شتاب دوستان بکاهد چون خواهی نخواهی دوستانی در مصرف کننده ها هستند که با این فیلتر نسبت به خریداری محصول تعقل می نمایند 
    جناب فروتن در شبکه نمایش خانگی ایران نباید این نکته را فراموش نمود که چه درست و چه غلط بیشتر مصرف کنندگان با توجه به پوستر فیلم ها و عناوین مختلف اقدام به خریداری محصول می نمایند و آنطور که شاید و باید در ابتدا به امر توجهی به مندرجات ولت نمینمایند پس بهتر است در جهت اطلاع رسانی به مردم قید جمله فوق در پوستر محصولات  هم الزامی شود

  • البته بشرطی که با توجه به اینکه قرار است بزرگترها فیلم را ببینند، دیگر فیلمها نسبت به نسخه ی اکران اصلاحیه نداشته باشند.

  • دست شما درد نکند آقای فروتن. با نظر جناب اسدزاده صد در صد موافقم، اینگونه دیگر نیازی به قلع و قمع فیلم ها نسبت به نسخه ی اکران نیست.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید