روزانه های سینمایی
درخت زندگی در شبکه جوانه زد

درخت زندگی در شبکه جوانه زد

فیلم ارزشمند ترنس مالیک و برنده نخل طلای شصت و چهارمین فستیوال کن در نمایش خانگی رونمایی می شود. منتقدی در باره درخت زندگی گفته  است: فیلم بین شاعرانگی تارکوفسکی و عقلانیت فضایی کوبریک معلق است. عده ای فیلم را مشحون از اموزه های دینی -ادیان مختلف- دانسته اند و پیام فیلم را در ستایش هستی و طبیعت قلمداد کرده اند. تحصیلات فلسفی و اشتغال مالیک به تدریس و تاملات فلسفی به خوبی در آثار او جلوه گر است و احتمالا" ساخت فقط پنج فیلم در سی و هشت سال فیلمسازی خبر از وسواس و تانی مالیک در طراحی و پرداخت داستان هایش دارد. درخت زندگی بر خلاف داستان ظاهری اش که تنه به فیلم های ملودرام می زند، تقابل دو دیدگاه در باره زندگی و کیفیت زیستن است. دو نگرش متفاوتی که جک پسر خانواده در اظهارات متناقض پدر و مادرش می بیند و می شنود. از دید مادر خانواده این تقابل بین رافت و طبیعت است. تصاویر انتزاعی از ابرها، گدازه های اتشفشانی، دود، آب و سایر مظاهر طبیعت در دقایقی طولانی که محمل مناجات و واگویه های مادر و جک شده اند، بیننده را به تماشای فیلم متفاوتی فرا می خواند. موسیقی فیلم در همراهی با این تصاویر فضایی ادیسه وار تداعی می کند. شاید به همین دلیل است که توصیه شده است درخت زندگی را از سرحوصله و با تامل ببینید. بازی بردپیت و شون پن در این اثر بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. ناشر فیلم درخت زندگی محصول ۲۰۱۱ است و دوبله خوب فیلم بیننده را با اثر از نظر حسی کاملا" درگیر می کند. مدیریت دوبلاژ درخت زندگی بر عهده سعید مظفری بوده است.

برای آگاهی بیشتر مراجعه کنید به: تعامل    ،   مووی مگ   ،   سیمرغ

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب آقای فروتن یک سوال دارم  ،  این موسسه تحت حمایت همیشگی شما رأیت قانونی دارد؟ واگرجواب مثبت است ازکدام شرکت
    خریداری نموه است؟ 

  •  

     

    البته سوال این جانب درخصوص فیلم درخت زندگی میباشد وفعلا درخصوص فیلم های دیگرپرسشی ندارم . 
     

     

     

  • با سلام و سپاس
    بقدری مطلب شما جذاب بود که آرزو میکنیم  مبلغان و توزیع کنندگان این شاهکار (از جمله فارابی که قرار داریم در همین جشنواره آتی فجر کار را اکران نماید و چه در رسانه خانگی که هنوز توافقی با هیچ مؤسسه ای صورت نپذیرفته…)، از آن با اجازه شما، کلمه به کلمه بهره برند
    ایکاش این فرصتها بیشتر باشند
     

  • پرسش ناظر عزیز و عدالتخواه و نکته جناب وارسته حق طلب باعث روشنایی دیدگانمان گردید
    تداوم همکاری پرسود این دو بزرگوار که انشااله نتایج خوبی برای خودشان و شبکه نمایش خانگی خواهد داشت موجب بسی شادمانی است
    تا باد چنین بادا

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید