روزانه های سینمایی
لطفاً به ادامه برنامه توجه نفرمایید!

لطفاً به ادامه برنامه توجه نفرمایید!

اگر مطبوعات و رسانه ها را نمایندگان افکار عمومی بدانیم و باور داشته باشیم که مطبوعات آزاد، جریان های مختلف اجتماعی را نمایندگی می کنند، اقدام شب گذشته رسانه ملی مغایر با بدیهی ترین اصول رسانه ای بود.

در ابتدای نشست پرسش و پاسخ رییس جمهور با مجری همیشگی صدا و سیما مطلع گردیدیم که خبرنگاران تعدادی از خبرگزاری ها و رسانه ها نیز در جلسه حضور دارند و می توان دل خوش بود که برنامه حالت یکنواخت همیشگی را نخواهد داشت و خدا را چه دیدی، شاید گفتگویی چالشی نیز شکل بگیرد. متاسفانه آنچه که در عمل مشاهده شد، این بود که حیدری پرسشگر تلویزیون بی اعتنا به سایر خبرنگاران، طی قریب به یک ساعت تمام سوالات خود را مطرح کرد و سپس در اقدامی غافلگیر کننده پخش تلویزیون آنتن را در اختیار سریالی تاریخی داد.!

تلویزیون برای آنکه از غلظت توهین به بینندگان و خبرنگاران حاضر در جلسه کم کند با زیر نویس وعده داد، پرسش خبرنگاران از رییس محترم جمهور پس از سریال پخش خواهد شد. معنی این کار این نبود که حاضران در جلسه هم به اتفاق مردم اجباراً به تماشای سریال می نشینند و با رفع خستگی، ادامه مصاحبه را سر می اندازند. خیر! طبیعی بود که ادامه مصاحبه ضبط می شد و سپس با صلاحدید مدیران مربوط به سمع  ونظر بینندگان می رسید.

در رادیو ایران نیز گوینده پخش از مردم خواست تا به ادامه برنامه های شبکه توجه کند و ادامه مصاحبه را در فرصت مناسب بشنوند.! پس تا اینجای کار مشخص شد که پخش قسمت اول سریال تاریخی، دمده و کلیشه ای جنبه حیاتی نداشت تا مصاحبه رییس جمهور قطع شود، بلکه مصلحت های دیگری در کار بود که رمز و راز آن را زعمای رسانه ملی بهتر از ما می دانند. آنچه که در این میان لطمه دید؛ شان و رسالت حرفه ای ارگانی بود که در کوران رقابت های رسانه ای سخت به اعتماد مردم محتاج است. همین!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید