روزانه های سینمایی
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو

عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو

ائمه محترم جمعه را هم می توان به کار خیر توصیه کرد. گلایه جمال شورجه از ائمه جمعه که فقط در نکوهش و مذمت فیلم ها صحبت می کنند و به فقط اکران فیلم های ارزشمند دم بر نمی آورند، سخن حقی است که باید آن را با گوش جان شنید و به آن عمل کرد. شورجه در گفتگو با ایسنا گفته است:

 اگر یک صدم مردمی که ۲۲ بهمن یا ۹ دی برای دفاع از انقلاب به خیابان‌ها می‌آیند به سینما بروند، وضعیت سینما زیرورو می‌شود. در حالی که مردم سالهاست که با سینما قهر هستند، فکر می‌کنم خطبای جمعه، علما و اساتید امر می‌بایست در این امر وارد شوند و فیلم‌های خوب را به مردم توصیه کنند.

شورجه خاطرنشان کرد: ما فقط از زاویه نهی‌ سینما به آن توجه می‌کنیم به خصوص امسال که حواشی برای سینما ایجاد شده است. در حالی که در سال‌های قبل اصلا به سینما بی‌توجه بودیم. ما باید به درستی امر به معروف و نهی از منکر کنیم. مقام معظم رهبری گفته‌اند «امر به ورزش، امر به معروف است». فکر می‌کنم امر به سینمای خوب هم امر به معروف باشد.

کارگردان فیلم «33 روز» با ابراز امیدواری از توجه به این بخش از سینما افزود: امامان جمعه و علما باید از فیلم خوب تعریف کرده و مردم را به دیدن آن‌ها دعوت کنند. این دعوت کردن به دیدن فیلم خوب، باعث ایجاد اشتیاق زیادی در قشر فیلمساز می‌شود و تهیه‌کننده را تشویق می‌کند که در فیلمش پیام‌های خوب را منتشر کند. اما در حال حاضر قصه کاملا برعکس شده و اگر فیلمی را نهی از منکر می‌کنیم، فروش بهتری می‌کند!

 

 

 

وی تصریح کرد: اگر توصیه برای دیدن فیلم‌های خوب سینمای ایران از سوی عزیزان دغدغه‌مند مانند خطیب‌های جمعه و علما انجام شود با شرایط بسیار بهتری در سینما روبرو خواهیم بود.

فیلمساز متشرع تربیت نکرده‌ایم، چگونه انتظار فیلم دینی داریم؟

جمال شورجه در ادامه گفتگویش با ایسنا با اشاره به اینکه ما در ۳۰ سال گذشته فیلمساز متشرع و صاحب تفکر دینی تربیت نکرده‌ایم، یادآور شد: به نظرم ستاد بزرگواران ائمه جمعه باید تمهیداتی بیندیشند تا ضمن توصیه برای دیدن فیلم‌های خوب ، تربیت فیلمسازانی با دغدغه دینی را تشویق کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه آن طور که باید و شاید ما در سال‌های گذشته فیلمسازان متشرع و صاحب تفکر دینی تربیت نکرده‌ایم و به همین دلیل است که می‌گویم علما، اساتید و دغدغه‌مندان باید در جهت تربیت فیلمساز وارد شوند. آیا واقعا ظرفیت بزرگ انقلاب ما که به عنوان پرچمدار راستین حقانیت در دنیا مطرح می‌شود و سی سال است که در برابر ابرقدرت‌ها به خوبی پایمردی کرده به تصویر کشیده شده است؟ آیا سینمای ما در حوزه تصویر توانسته پاسخگوی این جهان پر از تزویر که فیلم‌های زیادی علیه اسلام، ایران، انقلاب، شیعه و … می‌سازند، باشد؟ معتقدم خیر در حالی که ما می‌توانستیم در حوزه تصویر بسیار مجهزتر باشیم.

تهیه‌کننده «نفوذی» با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه و … باید آستین‌هایشان را در حوزه تصویر بالا بزنند، گفت: ما نباید از ظرفیت تصویر غفلت کنیم. در حال حاضر می‌بینید که یک فیلم ضدانقلابی ساخته می‌شود و بدون انگیزه‌های مادی به رایگان روی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هاییمانند یوتیوب گذاشته می‌شود، در حالی که ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم اما تاکنون غفلت کرده‌ایم. کد۷۷۷

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن میشه بدین سوالات من پاسخ دهید
    ۱) سریال جاسوسان (که توسط قرن ۲۱ پخش خواهد شد)تا کدام قسمت پروانه داره؟
    ۲)آیا پروانه ای برای فیلم های مرد عنکبوتی و مردان سیاهپوش صادر شده ؟
    مممنونم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید