روزانه های سینمایی
به جای گران کردن فیلم، این کارها را بکنید

به جای گران کردن فیلم، این کارها را بکنید

نویسنده این پست فرید کرمی کارشناس دوبله:

فکر می کنم گران شدن قیمت ها با این وضع بازار و ویدئو رسانه فقط و فقط به ضرر ویدئو رسانه است و بس مگر یک چیز:

-اینکه موسسات بیان و در یک سری از چیز هاشون تجدید نظر کنن.

بانک ها هم در ایران جایزه نمیدن چه برسه به موسسات پس بهتره با دروغ ها و ادعا های توخالی مردم رو نرنجونن.

-از قاب های پلاستیکی دی وی دی برای توزیع فیلم ها استفاده کنن و حتی الامکان یک جلد مقوایی هم برای قاب پلاستیکی در نظر بگیرن.

بسته بندی خیلی در جذب مشتری مهمه.یه بسته بندی خوب می تونه ما رو جذب کنه حتی اگر محصول توش مرغوب نباشه.

مثال میزنم…تنها دلیلی که باعث شد من سریال "نقطه ی مرگ" رو بخرم بسته بندی بسیار شکیلش بود در حالی که بسته بندی سریال هایی به مراتب بهتر از جمله "لاس" و "۲۴" جاذبه ایجاد نمی کنند که هیچ باعث دافعه هم می شوند.

موسسه ی "جوانه پویا" در زمان فعالیتش کار خیلی خوبی کرد و در فیلم هایش مستندی از تولید فیلم ها در کارخانه اش ساخت. اشتباهش این بود که محوریت فیلم تبلیغ کارخونه بود و نه نشون دادن تلاش ها و زحمت جمع زیادی از کارکنان و تکنسین ها. مطمئن باشید حتی اگر چند نفر هم با دیدن چنین مستند هایی رو به خرید دیسک های اصل رو بیارن باز هم یک موفقیت محسوب میشه.
تاکید می کنم مستند هایی از خرید تا پخش فیلم های ایرانی که سختی این کار و هزینه هاش رو نشون بده نه تبلیغ کنه که ما شرکت مون چقدر بزرگه و چقدر کارمند داریم.

-تهیه ی مستند های کوتاهی از پروسه ی دوبله ی فیلم های خارجی و همین طور سریال های خارجی نه صرفا پشت صحنه ی دوبله.
نشون دادن مراحل مختلف تهیه ،دوبله و مسترینگ فیلم ها می تونه زحمتی که پشت این کاره رو نشون بده البته فقط برای دوبله های منتخب و پر هزینه نه برای هر کاری.

-اضافه کردن ضمایمی هر چند اندک برای فیلم های خارجی و همین طور ضمایم زیاد برای فیلم های ایرانی.
لازم نیست موسسات در به در دنبال پشت صحنه ی فیلم ها باشن. کافیه با یک سرچ ساده در اینترنت این پشت صحنه ها رو دانلود کنن و با زیرنویس در دی وی دی فیلم ها قرار بدن. دیدن آلبوم های عکسی که از سایت آی ام دی بی گرفته شدن هیچ لذتی نداره.
سایت های دانلود سریال و فیلم مقدار زیادی از این پشت صحنه ها رو برای دانلود با کیفیت مطلوب قرار دادن و خوشبختانه زیرنویس کردن هم کار چندان سختی نیست.

-تهیه ی زیرنویس برای فیلم های ایرانی و خارجی برای ناشنوایان(با تعریف اصوات فیلم)و نوشتن شعار "همراه با زیرنویس مخصوص ناشنوایان"می تونه باعث جذب عده ی دیگه ای از هم وطنان معلول مون بشه.
آشنایی موسسات با قاب های استاندارد تصویر(که خوشبختانه موسسه ی هنرنمای پارسیان کار هاش رو همیشه با این قاب ها و کیفیت های ارجینال توزیع می کنه)

-استفاده از منو های حرفه ای

-پخش پیش نمایش های فیلم در اینترنت و شبکه های اجتماعی…

-امکان خرید آنلاین و دانلود فیلم ها با قیمت کم تر…
اگر موسسات فیلم ها رو به صورت آنلاین به فروش بذارن و پس از پرداخت اینترنتی با قیمت های ارزان مثل ۱۰۰۰ تومان یا کم تر کد دانلودی در اختیار مشتریان شون قرار بدن تا بتونن فیلم ها رو دانلود کنن مطمئناً مشتریان راضی خواهند بود که این فیلم ها رو از هاست های قدرتمند با کیفیت مطلوب تر و با قیمت کم بخرند
این طوری هزینه ی چاپ ،تکثیر و بسته بندی هم برای موسسات وجود نخواهد داشت و از تبدیل شدن خونه ها به ویدئو کلوپ جلوگیری می کنه(مثل اتاق من)
همین الان مردم رو به دانلود فیلم ها آوردن و اشخاص کمی هنوز دی وی دی های رایتی رو می خرن
این اتفاق می تونه کمک بزرگی به موسسات بکنه.
موسسات می تونن با همکاری با سایت های بزرگ دانلود فیلم در ایران مثل باران مووی و آی ام دی بی دی ال و …در ازای قراردادی فیلم هاشون رو از طریق دانلود در اختیار مخاطبان ویژه و وی آی پی این سایت ها قرار بدن و با توافقی حق وی آی پی بین این سایت ها و موسسات تقسیم بشه.(کاربران وی آی پی این سایت ها ماهانه باید مبلغی رو برای حق وی آی پی بدن)
از همین طریق موسسات می تونن فایل های صوتی دوبله هاشون رو به فروش بذارن و در کنار پخش دی وی دی از فروش این محصولات هم درآمد داشته باشن.

-اجرای مراسم فروش دی وی دی ها با حضور عوامل این فیلم.

-اگر موسسات در هنگام عقد قرارداد با سازندگان فیلم مفادی رو مبنی بر حضور عوامل ساخت از جمله بازیگران و کارگردانان در قرار داد بگنجونن و با اجرای مراسم هایی برای فیلم های پر فروش مثل نارنجی پوش،کلاه قرمزی و …در کنار دعوت مردم و عوامل سعی بر فروش محصولاتشون به مردم کنن می تونه منبع در آمد زیادی برای موسسات داشته باشه.
این طوری موسسات می تونن به بهانه ی دیدار عوامل با مردم تعداد زیادی از محصولاتشون رو هم در کنار پوستر های امضا شده و …به مردم مشتاق دیدار عوامل فیلم ها بفروشند

-یا دیدار با عوامل دوبله ی فیلم ها و انیمیشن های پر طرفدار …افراد زیادی هستن که مشتاق دیدار اشخاصی مثل اشکان صادقی(مدیر دوبلاژ انیمیشن)و امیر زند،بهرام زند،چنگیز جلیلوند و …هستند.با این ترفند هم میشه محصولات پر طرفدار خارجی مثل انیمیشن های عنوان هالیوودی یا فیلم های پر طرفداری مثل کینه توزان گرد می آیند یا بتمن رو فروختو صد ها کار دیگه…به خدا دنیا تغییر کرده و فقط نمیشه به همین چیز ها بسنده کرد.اینجاست که اگر محصولات گران بشه ضربه ی زیادی به کسی وارد نمیشه و موسسات هم می تونن در سهم دانلود و …به راحتی شریک بشن. درسته که کمی نامعقوله ولی بهتر از هیچیه…

-در رابطه با قانون کپی رایت اگر ما عضوی از قانون کپی رایت نیستیم و نمیشیم مهم نیست.درسته خیلی ضرر می دیم اما محدودیته که باعث ابتکار و خلاقیت میشه.
ما ستادی داریم برای مبارزه با قاچاق…اما آیا صرفا بردن جملاتی مثل پیگرد قانونی خواهد داشت می تونه کسی رو از این کار ها باز داره؟
اگر فیلم های اصل یا کپی از اصل خارجی رو داشته باشید می تونید ببینید که اف بی آی شخصا اخطار صادر کرده نه موسسات به اسم پیگرد قانونی.بنده در نسخه ی اصل هری پاتر و شاهزاده ی دورگه دیدم که اف بی آی کپی و فروش این محصول رو با شش سال زندان کردن خاطی جواب میده!شش سال!
فکر نمی کنید اگر قوانین سفت و سخت تری در ایران بابت کپی وجود داشت و خود نیروی انتظامی شخصا در اول فیلم ها اخطار میداد و مدت زندان و جریمه رو هم می نوشت تاثیر با الان یکی بود؟
الان باید کشف بشه…خبر داده بشه…هماهنگ بشه…و بعد دستگیری و جمع آوری صورت بگیره
البته تا ارگان های نظارتی دیگه کارشون رو درست انجام ندن راه به جایی نمی بره.من فروشگاهی سراغ دارم که بارها توسط پلیس دستگیر شدن ولی دوباره آزاد شدن و الان ماهانه ۳۰۰ هزار تومن به مامور …رشوه میدن که نگیرنشون. خب اگر هماهنگی ها به وجود بیاد و نظارت روی نیرو های دیگه هم باشه این اتفاقات نمی افته.
پس اگر کپی رایت داخلی با جریمه های سنگین برای خریداران و فروشندگان کپی تصویب بشه البته با همکاری نیروی انتظامی و اخطار های مختلفی از طرف این ارگان براساس خرجی که بابت فیلم ها شده تنظیم بشه ترس از کپی بیش تر میشه. نمی گم ریشه کن میشه ولی جدی تر میشه. دوبار اشخاصی چند سال زندان بیافتن و جریمه های میلیونی بدن و در اخبار اعلام بشه عده ی زیادی جرئت این کار رو پیدا نمی کنن که کپی کنن.البته توی غرب هم کپی و دانلود هست ولی نه به این صورت
پس اگر کپی رایت جهانی وجود نداره کپی رایت داخلی می تونه برای فیلم،کتاب و ….وجود داشته باشه که دو موسسه یک فیلم رو بیرون ندن با اسم های متفاوت یا دو انتشاراتی دو کتاب رو با یک اسم بیرون ندن.این طوری ضرر ها در عرصه ی چاپ و نیز  توزیع فیلم هم کم تر میشه.
اگر نمی تونیم ریشه کن کنیم می تونیم کم کنیم.

-اگر مردم می خوان ارزون ترین رو بخرن پس شما کیفیت های مختلفی عرضه کنید.قیمت های پایین بزنید با مواد خام ارزان قیمت و قیمت های پایین بزنید با دی وی دی های درجه چندم…کیفیت تصویر پایین تر..بدون امکانات
قیمت بالا بزنید با کیفیت تصویر و جنس دی وی دی بهتر،همراه متعلقات و
یک نظام طراحی بشه که بر روی جلد فیلم ها این موضوع نقل بشه.که مثلا این کار درجه الف کیفی داره و جنس کارش خوبه و اون یکی درجه ج داره که ممکنه دی وی دیش عمر نکنه و جلد های بی کیفیتی براش بزنید که عمر نکنن و با قیمت مثلا ۱۵۰۰ بفروشید(قیمت رایتی های الان)این طوری مردم بالاخره می فهمن که کار خوب چیه

-یه شب داشتم توی برنامه ی شبکه ی دو مصاحبه با آقای فروتن رو می دیدم دیدم دو مجری برنامه همون موضوع تکراری رو بیان می کنن که طرف میره فیلم می خره میره توی خانواده تماشا می کنه بعد می بینه مناسب بچه ها  نیست.همیشه حرصم در میومد وقتی می دیدم این سوال تکراری همیشه پرسیده میشه
اگر نمی تونیم این قضیه رو درست کنیم می تونیم کاری کنیم که دید مردم بالا بره.
می دونید که برای بازی های کامپیوتری و فیلم در آمریکا نظام درجه بندی سنی خاص وجود داره.
پی جی بچه های بالای هفت سال،پی جی منفی ۱۳ بچه های زیر ۱۳ سال با حضور والدین و تشخیص والدین می تونن فیلم ها رو ببینن،۱۵ یا ۱۶ که همه می دونن منظور افراد بالا تر از این سنه.درجه ی آر که مخصوص فیلم های خشن و با اشارات جنسیه که برای بچه ها مناسب نیست و فیلم هایی مثل ایکس که همه می دونن چه مدلین.
ما که خوشبختانه این چیز ها رو نداریم.
ولی می تونیم یک نظام رده بندی سنی با یک تعریف خاص طراحی کنیم و یک پوستر بزرگ از هر شکل و توضیحاتش در فروشگاه ها قرار بدیم تا مردم هنگام خرید توضیحات رو ببینن.بعد در گوشه ی جلد فیلم هم معادل همون رو چاپ کنیم و قبل از شروع شدن فیلم و پشت جلد توضیحات رو همراه با شکل به مردم نشون بدیم.
این طوری کسی نمی تونه اعتراضی به این روند کنه و مشکل از خودش خواهد بود اگر به این تعریف ها توجهی نکنه.
مثلا دیدن فیلم سعادت آباد برای اشاره به مفاهیمی مثل خیانت برای افراد زیر ۱۶ سال با صلاح دید والدین مجاز می باشد.حالا اگر والدین تشخیص دادن فرزندشون ببینه دیگه تقصیر خودشونه و نه ویدئو رسانه.
فیلم های خارجی و انیمیشن هم همین طور.یک دسته انیمیشن مثل توت فرنگی کوچولو برای بچه های بالای ۳-۴ سال مثلا و انیمیشن های عنوان مثلا برای بالای ۹-۱۰ سال.فیلم های سینمایی که خون ریزی و مفاهیم خاصی ندارن برای بالای ۱۳ سال و چیز هایی که خشونت زیادی دارن بالای ۱۶ سال و
این طوری تقصیر کار خریدن فیلم های نامناسب گردن مردمه چون ویدئو رسانه رسالتش رو انجام داده در حالی که الان با نوشتن مخاطب بزرگسال و …هیچ دردی از کسی دوا نمیشه.این رو نوشتم چون توی دلم بود.
 
– و اما بازبینی و ممیزی! الان همه ی بزرگسالان به فیلم های زبان اصلی و بدون سانسور دسترسی دارن…چیه که می تونه اونا جذب کنه فیلم دوبله ببینن و با سانسور؟بازبینی در ممیزی ها…تا جایی که به شئونات جامعه لطمه نخوره ولی باعث نشه که مردم پس زده بشن.
مثلا در یک فیلم مادری پسرش رو در آغوش می گره(اسب جنگی)ولی سانسور شده.این چیز هاست که باعث زده شدن مردم از محصولات ویدئو رسانه میشه وگرنه محصولات ماهواره ای هم تا جایی سانسور رو رعایت می کنن و به کسی هم بر نمی خوره.این جور فیلم ها که ممیزی درشون کمتره می تونه با اخطار روی جلد همراه باشه.البته نمیگم سانسور نکنید ولی سانسور کردن افراطی هم مردوده.تا جایی که به مردم توهین نشه سانسور خوبه.

-ویدئو رسانه ی الان به یک اتاق فکر نیاز داره که همه درش فکر کنن و به راه حلی برسن.گران کردن صرفا کافی نیست…پله پله و با ترفند رفتن جلو برای جذب مخاطب خیلی بیش تر جواب میده
ویدئو رسانه خودش هنوز پر  از مشکلات گوناگونه.زمانی که نتونیم همه ی این ها رو رفع کنیم نمی تونیم انتظار داشته باشیم که مردم جذبش بشن.
برای فیلم های ویدئویی نازل بسته بندی ضعیف و قیمت ارزان…برای فیلم های عنوان سینمایی ایران و جهان کیفیت خوب قیمت بالا تر…به خدا تنها چیزی که این ویدئو رسانه ازش رنج می بره کمبود فکر خلاق و مولده…همین
برای فروختن سریال ها هم من دیدم موسسه ی لوح طلایی کار جالبی کرد.یک قسمت ۲۰ دقیقه ای از سریال شگفت انگیزان جوان رو درون بن تن قرار داد.حالا فرض کنید برای کارهای دیگه هم بیان این کارو کنن.به همراه میان برنامه هایی از صحبت عوامل دوبله…چقدر جالب میشه!
فکر…فکر…فکر…تنها چیزی که می تونه به ویدئو رسانه الان کمک کنه

http://www.faridkarami.blogfa.com/

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب اقای کرمی پیشنهادهای ارزشمندی را بیان نموده اید که هرکدام می تواند فواید بسیاری را برای شبکه نمایش خانگی به همراه داشته باشد.اما نکته اینجاست که اغلب موسسات امروزه در چنبره مشکلات نا خواسته و خود ساخته متعدد گرفتارند و دچار روزمرگی شده اند.به هر حال امیدوارم شرایطی فراهم گردد که اندکی از کمیت صرف فاصله بگیریم و کیفیت گرایی را در سرلوحه امور قرار دهیم. موسسه سینما ۲۴ و شرکت هنراول همیشه پذیرای نظرات ارزشمند جنابعالی خواهند بود.

  • با سلام
    دوست عزیز فرمایشات شمابی تردید ۱۰۰% صحیح و حرفه ای است اما جماعتی که قاب پلاستیکی نمیگیرن چون مقوا ارزونتره و توی تیراژهاشون تفاوت ۱۰-۲۰ میلیون تومانی داره و برای مردم ارزش قایل نیستن ( که باعملکردشون ثابت کردن که نیستن به استناد موارد ذکر شده توسط شما ) همون بهتر تعطیل بشن و برن یه شغل دیگه انتخاب کنن ما علاقه مندان حرفه ای فیلم هم بی فیلم نمیمونیم که عزا بگیریم چند تا فیلم خوب ایرانی را تو سینما میبینیم . در مورد خارجی هاشون هم برای فیلمهای دوبله ی ضعیف – بدون باند اصلی صدا و صداگذاریهای بسیار نازل و سانسور در تصاویر و حتی در متن و دیالوگ … دلمون تنگ نمیشه….بعد هم با اینهمه کم کاری و منفعت طلبی مدعی فرهنگ و … که همه میشناسنشون
    توی یه جمع ۱۰-۲۰ تایی چیزی پنهان نمیمونه
    ( و صد البته منظورزحمتکشان در این عرصه منظور نیست و از اونها همیشه سپاسگذار بوده ایم .)
    ……………
    …… پارسایی را پرسید: «از عبادتها کدام فاضلتر است؟» گفت: «تو را خواب نیمروز به ،….»

  • جناب اقای سروش عزیز فکر می کنید در سراسر ایران چند نفر حاضرند بابت بسته بندی شکیل تر یا کیفیت فنی بالاتر هزینه بیشتر بپردازند؟ما مشتریانی داریم که به هر قیمتی به دنبال فیلم ارزانتر هستند حتی اگر فیلم مذکور فاقد بسته بندی باشد.به هر صورت به علت نبود قانون کپی رایت موسسات مجبورندمحصولات خود را با قیمت پایین عرضه کنند ،در نتیجه هزینه ها می بایست کنترل شده باشد .بسته بندی هم با توجه به هزینه ها در ارزانترین شکل عرضه می گردد.در رابطه با کیفیت فنی محصولات هم بیشتر تنبلی و کج سلیقگی دخیل است نه بعد اقتصادی.در مورد سانسور تصاویر و متن هم که ما بی تقصیریم.اما به هر صورت موسسات باید محصولات خود را با کیفیت استاندارد عرضه کنند زیرا مخاطب به اندازه پولی که می پردازد صاحب حق است.سروش عزیز پز کار فرهنگی برای کسانی کاربرد دارد که بودجه های میلیاردی به اسم فرهنگ میگیرند ،تردید ندارم که موسسات خصوصی تاکنون ریالی از دولت دریافتی نداشته اند.در پایان شما دعا کن وضعیت موسسات بهبود یابد جون جماعتی از این راه ارتزاق میکنند .تعطیلی موسسات فقط صف بیکاران را طویل تر می کند. از دشمنان شکایت برم به دوست،چون دوست دشمن است ،شکایت کجا برم؟

  • سلام
    از صمیم قلب میخواهم که اوضاع اقتصادی در ایران بهتر بشه و این شرایط تغییر کنه چون به نفع هیچکس نیست
    نه مردم نه حکومت نه اهل فرهنگ و نه اهل یاست و حتی اهالی اقتصاد
    من تمام موارد شما را میپذیرم و لی مورد تنبلی و کج سلیقگی را چه کسی باید پاسخگو باشه و چرا ارشاد هیچ نظارتی نداره روی کیفیت ….
    آقایان به پیر به پیغمبر من راضی نیستم که تن تن پرده خریدم ۲۵۰۰ بعد هم باید ۵۰۰۰ کرایه بدم قرن ۲۱ برم عوض کنم منت هم  سرم باشه
    که دارن عوض میکنن… ارشاد اگه وظیفه اش رو درست عمل میکرد باید جلوی انتشارش رو میگرفت یا بعدش جریمه اش میکرد نه اینکه بی تفاوت باشه
    کجاست جایزه های قهوه ی تلخ … کی مسئوله مطالبات مردم ؟؟؟
    من راضی نیستم برنامه توت فرنگی کو چولو با ۲ نام و از ۲ موسسه اومده بیرون و من برای دخترم خریدم دیدم ۲ تاش یکیه ؟؟
    این رو هم ارشاد نفهمیده که ۱ کارتون با ۲ اسم از ۲ موسسه متفاوت اومده بیرون ؟؟ اگه نفهمیدن پس بهتره اونها هم شغلشون رو عوض کنن
    تمام مقصرین به امثال من مدیون دنیا و آخرت هستن هم قانونی هم شرعی ….
    کاملا درسته
    چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم ؟؟

    • موسسه قرن ۲۱ سه ماه تعلیق را تحمل کرد.با فرض آنکه سالانه بیش از ۵۰۰ عنوان و ۱۰۰۰ پروانه صادر می شود، خطای نیم درصدی پذیرفتنی است.

    • آقای کرمی در دوران مسئولیتم دو شرکت که آمادگی انتقال خدمات موسسات به فضای مجازی را داشتند به اتحادیه معرفی کردم ولی نتیجه ای حاصل نشد. به نظرم زمان بعضی از پدیده ها باید بطور طبیعی فرا برسد و قبل از آن حکم زایمان پیش از موعد را دارد.

  • سلام
    بااین وضعیت سرعت اینترنت درایران واینکه یک روزدرمیان قطع هست فکرنکنم دانلودهم جوابگو باشه.دوستمون حرف خوبی زد باید انگیزه های جدیدی جهت خرید فیلم برای مخاطب ایجاد کرد.کیفیت مهمه.بسته بندی زیبا واضافه کردن ضمائم که اقای کرمی اشاره کردند
    ولی مهمتراینه که شرکتها بخواهندوبه سلیقه مخاطب احترام بذارند.یادمه زمانی که قرارشد فیلمهابرروی دی وی دی عرضه بشه  هنراول اولین شرکتی بود که اینکارروکردوعنوان فیلم هم فکرکنم سرسپرده بود.هنراول موسسه نیست بی گداربه آب بزنه اینو عملکردش ثابت کرده همین که آقای حاجی بیگی پاسخگو بودند ونظرات رو شنیدن خیلی جای تشکرداره وفکرکنم نظرات دوستان واسه شون ارزش داره وتاثیرگذاره ایکاش بقیه مدیران موسسات هم اظهارنظر کنند.

  • در جریان این موضع بودم آقای فروتن…شاید از نظر شما زایمان زود رس نباید کرد اما اگر این بچه بمیره(ویدئو رسانه)بهتره به فکر زایمان زود رس باشیم…
    فکر می کنم اگر الان امکانش نیست میشه بهش برای چند سال دیگه فکر کرد و براش برنامه ریزی کرد.
    هالیوود و ورزش در جهان برای ده سال آینده شون برنامه ریزی می کنن.
    موسسات هم می تونن این کار رو کنن و شیوه هایی که در کوتاه مدت جواب میده رو اجرا کنن.
    خیلی خوشحال میشم اگر از نظرات کارشناسانه ی شما و دیگر دوستان هم بیان بشه تا همه بتونن استفاده کنن و دوباره در این وبسایت فضای گفت و گو به وجود بیاد…
    تبادل فکر بشه خوبه…حالا اگر چند سال دیگه هم جواب داد باز هم ارزشمنده…
    ممنون که زمینه اش رو به وجود آوردید…

    • عزیز فراتر از گفتگو ابعاد فنی، مالی و اجرایی طرح دانلود قانونی فیلم هااز طریق بارگذاری آنهااز سوی موسسات ، توسط متخصصان امر آماده ارائه است. شاید پیشگامی و تهور یک موسسه راه را برای سایرین باز کند و سبب شود ترس آنها بریزد. به هر حال دل کندن از روش های سنتی قدری سخت است . همانطور که مشاهده می کنی در ۴۸ ساعت اخیر به جز اقای حاجی بیگی بقیه دوستان در این بحث حضور ندارند و علاقه ای بدان نشان نمی دهند.

  • سلام 
    جناب آقای فرید کرمی خوشحالم که بحث پرمحتوی رامطرح کرده اید که نشان دهنده پختگی وآشنایی شمابامسایل وامورزیربنایی ویدئورسانه هستش وتشکرمیکنم ازهمراهی مدیرسایت ،آقایان حاجی بیگی ،سروش ، ali وخوشحال میشوم که ازنظرات شما ودیگردوستان برای پیشبردامورموسسه پرده نقره ای استفاده نمایم.بااین آدرس ایمیل پذیرای نظرات سازنده شمادوستان هستم
    Admin@Hojjathatam.com
     

  • جناب فروتن عزیز
    این موضوع رابرای اولین بارازطریق شما مطلع میشوم ، اگردرخاطرشریف شمامانده باشدفقط یکباربادعوت شمادرسالن نمایش کوچک وزارت ارشاد برای آشنایی باتجهیزات تکنولوژی مربوطه حضورداشتیم وبس وبانظرآقای کرمی کاملا موافق هستم که برای عقب نماندن
    ازتکنولوژی روزدنیا وانتقال داده ها الان بهترین زمان است چیزی که درحوزه نشرچندسال است که اتفاق افتاده وجایگاه خوبی نیزپیدا
    کرده است.

  • سلام باتشکرازآقای فریدکرمی که راهکارهای خوبی را به موسسات پیشنهاد دادند  یکی از راهها استفاده از قاب پلاستیکی راه خوبی نیست چرا که جای زیادی را اشغال می کنه با توجه به توزیع بیش ازحد محصولات فرهنگی وهزینه های باربری هم بسیار گران است که برای فروشگاه ها هزینه زیادی به همراه دارد و مهمتراز آن بعضی از کپی کاران فیلم رایتی را درقاب پلاستیکی با کیفیت بالا می گذارند وبه قیمت۲۵۰۰ تومان می فروشند ومردم فکرمی کنند اورجینال هستند وهمچنین سریال نقطه مرگ که نسبت به۲۴ ولاست فروش بهتری داشت به خاطراینکه یکجا کل سریال در یک پکیج بود نه برای بسته بندی و مردم از انتظار کشیدن برای سریال های ۲۴ ولاست وقلب یخی وقهوه تلخ که معلوم نیست به شبکه راه پیدا کنند خسته شده اند 

  • به جای گران کردن فیلم ها موسسات می توانند خیلی راحت تیراژ  فیلم ها را بالا ببرند ۱- عناوین ضعیف را خرید وتوزیع نکنند چون باعث می شود عناوین خوب هم فروش نکند مثلا یکی میاد میگه فیلم ایرانی چی اومده میگم سالار خان  می بره بعدا دوباره میاد میگیم  نارنجی پوش میگه نمی خواهم  فیلم ایرانی به درد نمی خوره خارجی  بده  وشرکت هنر اول تنها شرکتی هست که عناوین  ضعیف را حذف کرد

    ۲- شرکت ها با هم هما هنگ باشند ودر هفته یک یا دو فیلم ایرانی وخارجی و انیمیشن وموسیقی توزیع نمایند نه اینکه یک هفته ۶ تا انیمیشن وهفته بعد ۴ موسیقی وهفته بعد۵ تا فیلم  که این باعث میشود مردم برای خرید یکی را انتخاب کنند نه همه   که شرکتها برای حل این مشکل می توانند از نمایندگان کمک بگیرند

    ۳- درب فرشگاه های عرضه محصولات فرهنگی جای ۲تا یا ۳ تا پوستر بیشتر ندارد چون پوستر ها بزرگ هستند اگر شرکتها پوستر های کوچکتری طراحی کنند طوری که روی یک درب فروشگاه ۶ تا ۷ تا پوستر جا بگیره  اون موقع  عناوین شرکت ها همه دیده می شوند که به نفع خودشان هم هست هزینه هایشان کاهش میابد  به جز عناوین خوب  مثل گشت ارشاد وجدایی نادر ازسیمین ونارنجی پوش که به جز پوستر در چند سایزبنر واستند هم نیاز دارند 

  • آقای فروتن مقصود من از دادن این پیشنهاد این نبود که توزیع دی وی د ی و …متوقف بشه…دانلود در کنار توزیع دی وی دی …دی وی دی در بازار کار خودش رو انجام میده و دانلود هم جلوگیری می کنه از دانلود و قاچاق فیلم ها…تقریبا دو شاخه ی جدا از همه هستن.وگرنه من هم حرف شما رو قبول دارم که انتقال کامل محصولات به این شکل یک ریسک بزرگه…این بخش می تونه فقط کم تر از ده درصد عرضه ی یک محصول رو تشکیل بده…
    دوست عزیز کامبیز ابدالی گرامی
    در مورد بسته بندی ها تا حدودی با شما موافقم اما اگر قراره فیلم ها با بسته بندی مقوایی توزیع بشن سعی کنن از بسته بندی هایی مثل بسته بندی چند سال پیش موسسه ی تصویر دنیای هنر استفاده کنن.
    و این پیشنهاد من اگر عملی نیست می تونه یک بخش کوچک رو پوشش بده…همون طور که گفتم قسمت بندی محصولات…بسته بندی و دی وی دی بی کیفیت تر با قیمت کم تر و دی وی دی های با کیفیت و با امکانات با بسته بندی بهتر و قیمت بالا تر…این طوری یه موسسه می تونه برای مشتری هاش حق انتخاب بیش تری قائل بشه…
    درسته که دلیل فروش بهتر نقطه ی مرگ توزیع یک جاش بود اما سریال مطرحی نبود و بسته بندیش تونست نگاه ها رو به این محصول جلب کنه…اون چیزی که شما گفتید هم بخشی از فروش خوبش بود…
    جریان توزیع منظم یا یکجای سریال ها چیزیه که مدت های زیادی سرش بحث و اعتراض داشتیم اما چه فایده؟؟؟به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.
    و همین طور فیلم های نازل ویدئویی حال حاضر که هیچ وقت به طور کامل متوقف نشدن…فکر می کنم همون طور که در متنم نوشتم علاوه بر درجه ی کیفی ج به د هم احتیاجه که به این جور کارها داده بشه…و موسسات حق بدن که پرداخت ۲۵۰۰ تومان به جای چنین فیلم هایی با پرداخت این پول به جای فیلم های ارزشمندی چون جدایی نادر از سیمین و گشت ارشاد و …یکسان و منصفانه نیست…
    اول از همه فکر کنم ویدئو رسانه به یه قیمت گذاری مصوب نیاز داره…
    پیشنهاد من:
    مثلا فیلم های (خارجی و عنوان ایرانی و انیمیشن های عنوان)دارای کیفیت با بسته بندی مناسب و متعلقات درون دی وی دی و جنس خوب دی وی دی ۳۰۰۰ تومان
    جلد های مقوایی فیلم ها (خارجی و عنوان ایرانی و انیمیشن های عنوان)۲۵۰۰
    و جلد های پلاستیکی زده بشه با کیفیت ضعیف دی وی دی برای فیلم های ویدئویی نازل ۱۸۰۰ تومان
     
    یا هر چیز دیگه ای…بالاخره باید حق انتخابی وجود داشته باشه که مخاطب به طرف کپی نره…جوری که هر دو سو متضرر نشن این چیز ها خوبه…
    قیمت گذاری هم خیلی مهمه.
     
    همه ی این روش ها غیر متعارفه ولی تا وقتی که وضع اقتصادی مردم درست نشه بهتره از این راه کار ها استفاده بشه…

  • تا آنجا که من یادم هست
    حدود شش ماه پیش طرح جامع و کارشناسی شده عرضه آن لاین محصولات مجاز به اتحادیه ارائه شد
    طرح دوستان خلاقانه و مطمئن بود
    سرمایه گذار می خواهد
    اگر چند تا موسسه مشارکت کنند
    مطمئنا طرحی آینده نگرانه و سودآور است
    اگر شرکتی تمایل دارد می توانم اطلاعات تماس دوستان را در اختیارشان بگذارم

  • سلام آقافرید
    منم بانظرات شما کاملا موافقم.قیمت یکسان جهت همه محصولات انصاف نیست .ایکاش دوستان درموسسات هم نظراتشون رو اعلام کنند.جای تاسف داره اگه باوجود نظرات افراد مختلف دراین سایت شرکتها کارخودشون رو ادامه بدندوفقط قیمت  افزایش بدندهمین…….

  • جناب سروش عزیز این حقیر بارها از طریق این سایت اعلام نمودم که کلیه نسخه های قدیمی تن تن از طریق شرکت هنر اول بدون هزینه و منت تعویض می گردد.شما اگر در این زمینه مشکلی دارید یا هزینه اضافی پرداخت نموده ا ید،برای جبران در خدمت هستم .با اینجانب تماس بگبرید.جناب اقای فرید افزایش قیمت پانصد تومانی با توجه پدیده کپی تعیین شده است .اگر این معضل ریشه کن شود فیلم ایرانی در بسته بندی شکیل می بایست با حداقل قیمت ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه گردد.راه حل مشخص است یا باید طبق استانداردهای جهانی در زمینه قیمت گذاری،کیفیت فنی ،بسته بندی و … عمل کنیم و یا به سیاست ازمون و خطای فعلی ادامه دهیم.در جایی که دولت درست یا غلط سیاست ازاد سازی قیمت ها و حذف یارانه را در پیش گرفته است حفظ مصنوعی و اجباری قیمت ها در شبکه نمایش خانگی محکوم به شکست است.

  • اینجورکه مشخصه افزایش ثیمت انجام میشه باهمان روش قبلی  راه همان و  جاه همان……..یادمه اولین موسسه که فیلمهارواز۱۵۰۰به۲۵۰۰افزایش داد هنرنمای پارسیان بودکه دراوایل باترفند دوعنوان دریک مجموعه وهمراباپشت صحنه توانست افزایش قیمت راجابندازه.ولی حالا به دلیل افزایش هزینه ها قیمت فیلم رو افزایش میدهند بدون درنظرگرفتن نظرات کارشناسان.نمایندگیها وفروشگاهداران..

  • علی اقای عزیز فکر کنید که موسسات از افزایش قیمت منصرف شده اند .جنابعالی ،کارشناسان،نمایندگیها،و فروشگاه داران به ما راهکار دهید  که برای جبران هزینه های سرسام اوری که روز به روز بیشتر می شود چه باید کرد؟غصه ،فروشی که به علت مجاهدت کپی کاران هر روز   کاهش می یابد را کجای دلمان بگذاریم؟

  • آقای حاجی بیگی عزیز دوستان نظرات را اعلام کردند.افزایش ۵۰۰تومانی قیمت پایه بدون درنظرگرفتن سودنمایندگی وفروشگاهداران منطقی نیست.بایداین افزایش با ترفند وراهکارباشه همین .کاملا هم درک میکینم مطالب عنوان شده توسط شما رو.

  • با عرض سلام .خدمت تمامی دوستان عرض می کنم که گرون کردن فیلم فقط و فقط به ضرر شبکه نمایش خانگی است.دوستان با این کارشون یقینا شبکه نمایش خانگی رو به سمت نابودی خواهند کشید

  •  توصیه به دوستان : عزیزان هیچ کس عقل کل نیست یکمی از درآمدهای قبلی تون رو با اتحاد با هم بدید به مشاورین ذبده اقتصادی بازار – فروش و ….تا تو این شرایط نابسامان  راهکارهایی ارایه بدن که کمتر متضرر بشید وگرنه ماها از فرانسه و ایتالیا و آلمان و … گنده تر نیستیم که از از اقصاد خراب مصون بمونیم تحریم هم که شده نور علی نور، از این حرفها هم چه خوشتون بیاد چه نیاد قطار تورم و اقتصاد از ریل خارج شده داره راه خودشو میره … اگر  متحد نباشید که تا حالا نبودید… شک نکنید باید صنف تون رو عوض کنید … حالا دیر یا زود داره سوخت و سوز نداره اول ضعیفها بعد هم بقیه به نوبت ، این بلایی که سر صنعت تا اینجا اومده و شما هم مستثنی نیستید به امید آبادی دوباره ی ایران والسلام  

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید