روزانه های سینمایی

مهجور مانده در اکران

تولیدات سینمای ایران فقط در محصولات ارگانی یا ارگانیک(تعبیر از سیدرضااورنگ)خلاصه نمی‌شود. هر قدر هم که سال به سال دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی بیشتری در ساخت فیلم سرمایه‌گذاری کنند، بد نیست.
اما کاش همه نهادها و سازمان‌ها برای دیده شدن فیلم‌هایشان تشریک مساعی کنند و بعد از نمایش فیلم در جشنواره و یا نمایش‌های خصوصی پرونده فیلم را نبندند.
استقبال سرد از اینگونه فیلم‌ها در اکران سالهای اخیر و قرار گرفتن آنها در نیمه پایین جدول فروش، باید سرمایه‌گذاران را نه برای بازگشت سرمایه که می‌دانم دغدغه آن را ندارند، بلکه برای کشاندن جامعه هدف و مخاطبان بیشتر به سینماها به تلاش جدی وادار سازد.
فروش حق پخش تلویزیونی قبل از اکران عمومی و یا بارگذاری فیلم‌ها و اکران آنلاین در سکوهای دولتی بصورت رایگان آخرین گزینه‌هایی است که باید مورد توجه قرارگیرد.
مهم آن است که فیلم‌های سفارشی به رونق سینماها یاری رسانند و گردش مالی آنها را افزایش دهند. در غیراینصورت نه تنها هدف حاصل نخواهد شد و سرمایه‌ها سوخت می‌شوند بلکه حضور دولتی‌ها در سینما با واکنش منفی روبرو خواهد شد.

نشانی روزانه‌‌های سینمایی در تلگرام: t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن سلام خسته نباشید در سایتتون از نمایش خانگی بیشتر مطلب بزارید

    شما خودتون یکی از پایه گذاران نمایش خانگی نوین در ایران بودید اواخر دهه۸۰ یادمه ارتقا از cdبه dvd خیلی تاکید داشتید الان که به صورت پلتفرم درامده که البته خوبی بدی داره منتظر اسیب شناسی شما هستیم.

    تشکر

    • سلام متشکرم همانطور که ملاحظه کرده اید در سالیان اخیر یادداشت‌های زیادی در باره موضوع مورد مناقشه دولت و صداوسیما در امر نظارت بر نمایش خانگی منتشر کرده‌ام. نقد و بررسی سریال‌های نمایش خانگی به آن دلیل که فرصت تماشای اغلب آنها را پیدا نمی‌کنم، متاسفانه کمتر در سایت مورد توجه قرار گرفته است. از یادداشت و مقالات مخاطبان و خوانندگان سایت مثل گذشته در این زمینه استقبال می‌کنم.

      • یادش بخیر
        یک زمانی حدود۱۰ سال پیش این سایت برو بیا داشت کاربرا زیر پستهای شما دهها یا صدها کامنت میزاشتن و بیشتر زمان توزیع عناوین رو میخواستن الان پلتفرم دیگه اون ابهت نمایش خانگی و از همه مهمتر ابهت کرایه فیلم و ویدیو کلوپ رو از بین برده چه دوران خوشی بود و چقدر سینما واقعا سینما بود که براینسخه ویدویی هم جا داشت بیننده هزینه کنه الان سینما شده خرواری از آثار تلویزیونی کم کیفیت کلیشه ایی و قابل حدس گذر زمان واقعا خیلی چیزها رو خراب کرد حیف و ۱۰۰ حیف امیدوارم یک نبوغ تازه در این عرصه ببینیم

        • بله اسب چموش و تیزپای فناوری چنان عرصه‌ها را در می‌نوردد که اتفاقات خیلی زود به خاطره‌ها می‌ییوندند. ضمن آنکه وب‌سایت‌ها اگر چه نقش ماندگارتری را برای ثبت داده‌ها ایجادمی‌کنند، اما کاربران بیشتر طالب دیدن و سپس خواندن محتوا در پلتفرم‌های محبوب در اینتساگرام، واتس‌اپ و تلگرام هستند. در صورت تمایل روزانه‌های سینمایی را در تلگرام به نشانی زیر دنبال کن:
          t.me/cinemadailyir
          اگر شماره هم بدی خودم شما را اد می‌کنم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید