در دهه های هفتاد و هشتاد یک واحد صنعتی تکثیر لوح فشرده برای فتح بازار، با توزیع فیلم های روز آمریکایی عملاً موسسات رسمی ویدیو رسانه را به چالش کشیده بود و برای توجیه این کارش شعار فریبنده «جهت تقویت زبان انگلیسی» را انتخاب کرده بود. این روزها چشمم به مواد تبلیغی تهیه شده برای توزیع انیمیشن های پرطرفداری افتاد که خاطره سال های دور را در ذهنم زنده کرد. شعار ناشر ویدیویی عناوین معروف آمریکایی این بار «ببینید، لذت ببرید و زبان یاد بگیرید» است. وجه اشتراک ناشر دیروز و امروز دور زدن مقررات سازمان سینمایی و بالا رفتن از نردبام سازمان ها و دستگاه هایی دیگری است که هم افزایی و هماهنگی آنها با دستگاههای مسئول کم کم دارد به یک رویا و آرمان دست نیافتنی بدل می شود.!
البته سایت های رسمی مرجع فیلم و سریال در سال های اخیر، عملاً به کمتر عنوان جذابی پشت کرده اند و با دوبله اختصاصی به استقبال فیلم ها و انیمیشن های روز رفته اند اما ممنوعیت موجود در تکثیر و توزیع نسخه فیزیکی همین عناوین، سبب شده است تا موسساتی با استفاده از دور برگردان های موجود بر خر مراد سوار شوند و از آشفته بازار موجود بهره خود را ببرند.
اضافه کردن نظر