روزانه های سینمایی
ادامه تولید مجموعه های تازه در گروی پاسخ مثبت مردم

ادامه تولید مجموعه های تازه در گروی پاسخ مثبت مردم

اگر نقطه عطف نمایش خانگی در سال ۸۹ را ورود سریال های نمایشی بدانیم ، سال ۹۰ این نقطه عطف را بی تردید باید در برنامه های تولیدی و مجموعه های سرگرم کننده قرار داد. سرمایه گذاری برای تولید شام ایرانی و شبکه کودک عموپورنگ که ظاهرا" با استقبال نسبتا" خوبی از سوی مخاطبان در دو روز گذشته روبرو بوده اند، دو نمونه از محصولاتی هستند که در صورت موفقیت راه برای تولید برنامه های مشابه در شبکه باز خواهند کرد. انتظار می رود بازدیدکنندگان وب سایت روزانه های سینمایی که خود از استخوان خرد کرده های شبکه هستند، نظرات و دیدگاه های خود را با عوامل تولید برنامه های مزبور از طریق همین سایت در میان بگذارند. کد خبر ۲۴۰

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با امید به فردا به " شبکه کودک عموپورنگ" سلام بگوئیم…. عدم توجه ی معنا دارو عمیق مخاطب همیشه پرو پا قرص ویدئو رسانه به شبکه نمایش خانگی در دوفصل پائیز و زمستانی که با توجه به موقعیت منحصربه فرد زمانی و اقلیمی خود منجر به پویایی بازار و کسب وافر در این حوزه میشد در یکی دو سال اخیر و از همه بیشتر در سال اخیر چراهایی را برای ما ابداع مینماید که واقعا به چه دلیل این شکاف و به نوعی "قهر" در این ارتباط ملموس شده و روز به روز بر وضوح این معضل و نقیصه بیشتر و شدیدتر میشود. روزی روزگاری نه چندان دور اگر تیراژهای پشت جلد فیلمهای ایرانی را نگاه مینمودیم صرف نظر از اعداد وارقام های "فرار از مالیاتی" و به قول یکی از دوستان "به خاطر چشم نظر به فروش موسسه تیراژ واقعی بالای میلیون را نمیزنند" رقم کمترو پائینتراز یک میلیون به ندرت مشاهده میشد و به قول دوست دیگری هم اگر فیلم با تیراژ زیر "یک میلیون" هم رویت میشد نتیجه گیری اولیه این بود که فیلم بدرد نخوریه و هکذا….. همه این حرفها و شاهد مثالها را زدم فقط من باب این مهم که این روزها اگر تیراژ فیلمی بیشتراز ۳۰۰هزار باشد قابل تعجب است . یعنی شاهکار فروش و "به به و چه چه" . واقعا چه بلایی بر سر شبکه امده که فیلمها و اثار اینگونه با بی میلی و عدم استقبال مخاطب مواجه میشوند؟ تیراژمیلیونی با تیراژ زیر ۳۰۰هزار.آیا با هیچ معادله ریاضی و طبیعی سنخیت وبرابری دارد ؟پس علل این شکاف و یا بهتر بگویم "مخاطب سوزی" چیست؟ روز گذشته با افتخار اولین DVDاورژینال و خوش پک " شبکه کودک عموپورنگ" را دیدم . با افتخار از این جهت که نکات بسیار ظریف و جذابی از این مقوله مبارک یافتم که گفتن اش خالی از لطف نیست و اگر به یاری خدا و همت عوامل ساخت این پروژه به همین منوال پیش برود وکیفیت این اثر فدای کمیت و تیراژ اینده ان نشود در حداقل زمان ممکن روزهای "امیدبخشی" برای این اثر "خاص" و همه به خصوص خانواده شبکه نمایش خانگی خواهیم دید. ۱- این لوح توسط موسسه ای تخصصی با همان نام" شبکه کودک عموپورنگ" طراحی شده وبه بازار ارائه شده که نشات گرفته از یک فرایند طولانی و با برنامه میباشد که درجای خود نقطه عطفیست برای اعتلای شبکه نمایش خانگی و گروه سنی کودکان ونوجوان که شبکه ای انحصاری و برنامه ساز برایشان همت خواهند نمود و واضح خبر از وجود اتاق فکری تخصصی و منحصر به فردیست که کاملا متعلق به این گروه برنامه ساز بوده و مستقل و بدور از حواشی اقدام به ساخت مینماید. ۲- جای خورسندی و مباهات است که برای یکی از تخصصی ترین محصول شبکه کلمه "روانشناس" در تیتراژ این اثر دیده میشود که خود بیانگر ایده نو و نگرش روانکاوانه برای خانواده ایرانی و کودکان ونوجوانهای انهاست که به نوعی الگوی تربیتی و بار اخلاقی را در جامعه رصد خواهد نمود وبا نگرش اجتماعی و روانشناسانه خود ضمن واکاوی آسیب شناسی های این گروه سنی و خانواده ها به طبع وجود این "مکمل" که شاید سالهاست در بین برنامه سازان شبکه نمایش خانگی دیده نمیشود ویا اگر هم باشد متاسفانه بدون انسجام و کمرنگ و درحاشیه به سمت و سیاق هدف و اهداف مترقی و تربیتی حرکت داده نمیشود هوای پاکی را به جامعه فعلی نثار خواهد نمود تا با نگرش منطقی و الگوی تربیتی به اعتلای کانون گرم خانواده جامعه و ….پرداخته شود. ۳- متاسفانه در کشور ما برنامه های جذاب و خواستنی عملا یا به حال خود رها میشود و برنامه ای برای بهره بری مجدد ان تدارک نمیگردد ویا بدون برنامه ریزی مورد بی مهری و سوءاستفاده کسانی قرار میگیرد که هیچ شمه ای از فرهنگ و الگوی تربیتی در وجودشان موجود نیست و هدف و اخرین سخنشان پول – اسکناس و دریک کلمه "منفعت" میباشد .از این رو این اثار برتر بی هدف به حال خود رها میشود و در جایگاه خود "سوخته میشود" .ادله من در خصوص این مهم این است که عمو پورنگ در یک دهه اخیر ساعتها برای کودکان ونوجوانان ایرانی برنامه های زیبا و جذاب ارائه نموده و خیلی از کودکان دیروز با نماهنگها و شعرهای جذاب او عجین هستند اما متاسفانه هیچکدام از ان کارها در غالب سی دی یا لوح فشرده به بازار رسمی وارد نشد و با ضبط بی کیفیت و بعضا ناقص این اثار توسط افراد ناکارامد ونا کارشناس از تلوزیون و ارائه "کیلویی" به بازار غیر رسمی به نوعی با تزریق اثار بی کیفیت و نازل به جامعه طرحی "محکم و موثر" را به سمت سوخت و نابودی سوق داده و از یک کار فرهنگی موثر ومفید بهربری لازم را ننموده درحالیکه در دی وی دی " شبکه کودک عموپورنگ" با دید کارشناسانه ضمن ارتباط خودمانی با مخاطب خود از نماهنگ واثار دوست داشتنی سالهای اخیر به نحو احسن وبرتر بهره گرفته و مخاطب را از دیدن این کارها شادمان مینماید. ۴- استفاده و بهره برداری از دو شخصیت عموپورنگ و امیرمحمد که سالها ست با مهارت خاصشان به تسخیر دلهای پاک کودکان ونوجوانان این مرزو بوم همت گمارده اند وبا همنشینی دوطرفه خود به نوعی به اندازه یک واحد اموزشی به اموزش نکات کلیدی اخلاقی وتربیتی میپردازند جای تقدیر است .حال بماند در آنونس ادامه فیلم رد پای فرزاد حسنی و شهریاری و افراد دیگرکه در ادامه قسمتهای آینده رونمایی خواهد شد نشان دهنده این مهم میباشد که گروه سازنده نیم نگاهی هم به مخاطب بزرگسال داشته و اهسته وپیوسته درحال حرکت به فردا برای جذب حداکثری مخاطب از همه گروه سنی است. ۵- حضور اسپانسرهای متعدد ومعروف با برندهای معتبر نشان دهنده این مهم میباشد که این سریال با هدف امده و اینده نگری نموده تا با تکمیل فرایند مالی و هزینه های آتی با برنامه ای مدون و مشخص مرتب وارد بازارویدئو رسانه شود وگرفتارمشکلات سریالهای قبلی وارده شبکه نمایش خانگی مثل "قلب یخی" و "قهوه تلخ" نشود. ۶- قیمت ۲۰۰۰تومان بهترین و ارزشمندترین نرخی بود که در حال حاظر میتوان در بین اثار وارده شبکه ملاحظه نمود و بدور از هرگونه دلخوری خانواده و مخاطب از قیمت نامعقول اثر دی وی دی " شبکه کودک عموپورنگ" را مرتب به اشتراک بگیرد و. محصولی که با یک بار تماشای ان به ارزش محتوایی ان میتوان دست یافت عادت نماید. ۷- شاید مخاطبان این اثر بعد از چند ماه از تیراژ واقعی خود یعنی ۶۰۰هزارفعلی به رقمی بیشتر و بیشتربدل شود چرا که بهره جستن از تصاویر کودکان ومخاطبان " شبکه کودک عموپورنگ" خود به خود ایده جدیدیست که مخاطب به واسطه یکبار انتشار تصویر خود در این رسانه همیشه تعلق خاطر به این رسانه خواهد داشت و به نوعی تبلیغ لسانی این اثر عاملی قوی خواهد بود برای بهتر دیده شدن کار و تداوم اثر برای آینده با تیراژ بالتر از یک میلیون .از این رو با این رویکرد زنگها برای گروه سازنده از همکنون به صدا خواهد امد که بار مسئولیت و همت بیشتر برای بکار گیری ایده های نو ومحکم اموزشی و تربیتی را در این مجموعه تصویری صد چندان میگردد و در جایگاه خود تکاپوی مخاطب بالقوه را برای خرید محصول راغب تر و در انتظار نسخه جدید ان مینماید. پس همت برای حفظ ماهیت موجود و صعود پیکان کیفیتی ان باید بیشتر لحاظ شود. ۸- " شبکه کودک عموپورنگ" ماشین پراید و آپارتمان دو خوابه نوید نمیدهد . اما برای دنیای کودکان همان چیزهایی نوید میدهد که هم خواستنی است و هم معقول . ازهمه مهمتر این که فردا روز کسی متهم نمیکند که جایزه ماشین منرا نداده اند و یا جایزه های پرزرق و برق پس کو….. ******************** بیان نکات موفق امیز برای این اثر بسیار زیبا و خواستنی زیاد است اما فقط به این مهم بسنده مینمایم که همه این مزیتهای گفته شده به شرط تداوم ومستمربودن آن در فرداها و رعایت کیفیت موجود است .درکنار این خوبیها مهمترین نتیجه ای که برای شبکه نمایش خانگی خواهد داشت آشتی مجدد مخاطب گذشته این حوزه وبالطبع پویایی و رونق از دست رفته دیروز و امید به فرداهاست. امید به فرداها شاید با " شبکه کودک عموپورنگ" محال و دست نیافتنی نباشد . باور کنیم …..

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید