روزانه های سینمایی
گفتگو

گفتگو

از این پس اگر خدا بخواهد با استفاده از سرویس پادکست، امکان تازه ای به روی شما بازدید کنندگان خوب و صمیمی گشوده می شود. شنود فایل صوتی سخنان و نظراتی که به نظرم مفید باشند در این سرویس گذارده خواهند شد. برای دست گرمی نخستین فایلی که خواهید شنید، گفتگوی کوتاه من و اقای جعفری مدیر محترم موسسه قرن ۲۱ است که به اتفاق مهمان تلفنی رادیو گفتگو در همین جمعه گذشته بودیم. از پسرم حسین که علیرغم مشغله های سنگین علمی و تولیدی که دارد، امکان بهره مندی از چنین سرویسی را مهیا نموده است، جدا" سپاسگزارم.

[haiku url=”https://cinema-daily.ir/wp-content/uploads/2012/01/Home-Cinema.mp3″ defaultpath=disabled]

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جدا شرمنده فرمودید
    شق القمر نکرده ام
    ایشالا به زودی زیباتر خواهد شد
    و با امکانات بیشتری صدای شما را به گوش مخاطبان خواهد رساند

  • با سلام
    ممنون از تظراتی که ارائه می کنید
    با آخرین نظرتان کاملا موافقم و شاید به این خاطر بوده که من هم در آزمون دکتری شرکت نکردم ولی ، انتقاد از باب مسئله ای دیگری است که در آینده نزدیک توضیح خواهم داد
    موفق ، شاد و قلم زن باشید.

  • جناب فروتن عزیز
    بر خلاف گفته های آقای جعفری از فیلم های اکران ۸۹ تاکنون فیلم های حوالی اتوبان، پرسه در مه، دختران، عصرجمعه، وآسمان آبی، عصر روز دهم، طبقه سوم، کلانتری غیر انتفاعی و زخم شانه ی حوا وارد شبکه نشده اند. شاید شما بفرمائید تمام این فیلم ها یا تعدادی از آنها توسط موسسات خریداری نشده اند، که در جواب و طبق گفته ی دوستمان موسی قناد باید عرض کنم فیلم خریدن هنر نیست بلکه مهم پخش کردن آن است.
    در ضمن همانطور که مستحضر هستید بیش از یک چهارم فیلم های سینمایی تولید شده در یکسال بنا به هر دلیل (اکثرا عدم جذب مخاطب) اکران نمی شوند و در گذشته این آثار در شبکه عرضه می شدند. در سال جاری تنها فیلم هفت پرده وارد شبکه شده که از این حیث شبکه سال ناموفقی را پشت سر گذاشت.

    • درست می فرمایید. امسال بیشترین تعداد فیلم خریداری شده را موسسات رسانه های تصویری و هنرنما داشته اند و پس از آنها تعدادی از موسسات به کف خرید یعنی سه فیلم اکتفا کرده و تا پایان سال به عرضه آنها اقدام خواهند کرد. تعدادی هم نتوانسته اند، به تعهدشان عمل کنند که قطعا” برای ادامه فعالیت با مشکل جدی روبرو خواهند بود.

    • اتفاقآ این اولین گفتگوی رسمی من است که سعی کردم توقعات بی جای تهیه کنندگان را مطرح کنم. بر خلاف لحن آقای جعفری که سعی می کرد اطمینان دهد، کمتر فیلمی را موسسات نخریده اند. اعتقاد دارم بعضی از عناوین اصلا” به درد شبکه هم نمی خورند و ضرر و زیان های بعدی را برای تهیه کنندگان و یا موسسات به دنبال دارند.

  • تمام این فیلم ها یا تعدادی از آنها توسط موسسات خریداری نشده اند، که در جواب و طبق گفته ی دوستمان موسی قناد باید عرض کنم فیلم خریدن هنر نیست بلکه مهم پخش کردن آن است.
    در جمله فوق "توسط موسسات خریداری شده اند" صحیح می باشد که اشتباها "نشده اند" نوشته شده

  • جناب فروتن عزیز
    اجازه بدهید با نظر شما مخالفت بنمایم. فیلم های اکران نشده بالاخره باید در جایی عرضه شوند و چه جایی بهتر از شبکه نمایش خانگی. قرار نیست همه ی فیلم ها در تیراژ چند صد هزار تایی عرضه شوند. حتی می شود موسساتی که فیلم های مخاطب خاص خریداری و پخش می کنند به نحوی مورد تشویق قرار گیرند.

    • حتی اگر این دسته از فیلم های به اصطلاح سینمایی به گونه ابی باشند که بیننده غرولند کنان بگوید صد رحمت به تولیدات ویدیویی نازل؟

  • به نظر شما مثلا مخاطب فیلم "شیرین" آقای کیارستمی با مخاطبین فیلم "گنجشک و قناری" یکیست؟ شاید دسته ای از تماشاگران همین نظرات را نسبت به آثار به اصطلاح پرفروش فعلی شبکه داشته باشند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید