روزانه های سینمایی
فیلم تازه ای در بارانداز پخش پهلو گرفت

فیلم تازه ای در بارانداز پخش پهلو گرفت

فیلم سینمایی ۱۳۵۹ تازه ترین ساخته سامان سالور از سوی موسسه سوره ، هفته آینده در پیشخوان فروش می نشیند. همانطور که پیش بینی می شد با پایان ماه صفر موجی از کارهای تازه وارد شبکه نمایش خانگی می شود و علاقمندان به این شبکه پس از یک دوره فترت ، حق انتخاب خواهند یافت. سایت اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سوره خبر توزیه ۱۳۵۹ را اینگونه بازتاب داده است.

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حمید امیریان‌فرد با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون کار تولید و بسته بندی این فیلم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره،به پایان رسیده و برای پخش کننده ارسال شده است و فیلم تا هفته آینده در کل کشور توزیع خواهد شد.

«سیزده ۵۹» فیلمی است با موضوع دفاع مقدس و مسائل پس از جنگ، با نگاه وسوژه‌ای متفاوت که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد وبه خاطر سوژه متفاوت ، نظرات متفاوتی درباره اش مطرح شد.

در «سیزده ۵۹» یک مجروح جنگی پس از بیست سال از کما بیرون می‌آید و مواجهه با دنیای امروز در مقایسه با شرایط روزهای جنگ، برای او غیرقابل پذیرش است.

این تنها فیلم سامان سالور است که پس از «ساکنان سرزمین سکوت»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» و «ترانه تنهایی تهران»، شانس اکران عمومی پیدا کرد.

پرویز پرستویی، جمشید مشایخی، فرهاد اصلانی، شاهرخ فروتنیان، علیرضا اوسیوند، صابر ابر، مهران احمدی، دریا آشوری، ابوالفضل شاه‌کرم، افسانه چهره‌آزاد، سعید ابراهیمی‌فر، سیروس هستی، حسین سلیمانی و …از بازیگران این فیلم سنمایی هستند.
نویسنده و کارگردان «سیزده ۵۹» سامان سالور و تهیه کننده آن جواد نوروز بیگی است
.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • یکی از عوامل گرانی و تورم در جامعه دلالان و واسطه ها میباشند که متاسفانه این واسطه گری ها نیز در شبکه نمایش خانگی نیز رخنه کرده است اگر در پشت جلد ولت عناوین توزیع شده اخیر نیم نگاهی بیندازید آرم چندین شرکت موسسه ویدئو رسانه به چشم میخورد در مور فیلم سیزده ۵۹ دستهای واسطه بدین شرح میباشد
    ۱- صاحب اثر موسسه هنرهای تصویری سوره
    ۲- موسسه تصویر دنیای هنر
    ۳- شرکت توزیع کننده  موسسه جوانه پویا ( البته آرم موسسه دیگر وقت نشده چاپ شود زیرا بعد از چاپ جلد قرارد توزیع بسته شده است)
    حال جناب آقای فروتن الحمد الله که استارت گران شدن فیلمها با توزیع قهوه تلخ که دردست واسطه ها قرار گرفت موسسه های ویدئوی چرا چنین عملی را تکرار میکنند مگر چقدر رونق در این بازار است که کلیه محصولات در حال حاضر ۲۵۰۰تومان و در حال حاضر دیگر خانواده ها هم توان خرید یک نسخه کارتون ۲۵۰۰تومانی برای فرزندانشان ندارند اگر نظارت و کمیته نرخ گذاری در این رسته وجود داشت این آشفتگی بازار نیز وجو.د نداشت نظر شما چیست؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید