روزانه های سینمایی
منوی کاملی از محصولات غیر مجاز

منوی کاملی از محصولات غیر مجاز

نیم نگاهی به تنوع و گوناگونی محصولات غیر مجاز در بازار کافی است تا عمق نفوذ خاطیان و ضرورت تغییر شیوه و تاکتیک های برخورد با متخلفان- از سوی عوامل انتظامی و بازرسان- گوشزد شود. اگر بخواهیم به اجمال فهرستی از کالاهای غیر مجاز را که هر یک سهمی و جایی را در فضای مراکز توزیع اشغال کرده اند- علنی یا غیر علنی – ارائه دهیم بدین شرح است:

– فیلم فاقد مجوز با دوبله غیر مجاز    
– نشاندن صدای دوبله فیلم مجاز بر روی نسخه ممیزی نشده همان فیلم
– فیلم مجاز اما با اضافات و افزودنی های غیر مجاز!
– فیلم غیر مجاز با هولوگرام موسسات شناخته شده
– فیلم مجاز تکثیر شده(کارخانه ای)بدون اطلاع صاحب آن! با هولوگرامی ناشناخته
 – فیلم های خارجی با زیر نویس فارسی
– کلکسیون غیر مجاز فیلم های یک بازیگر با استفاده از آرشیو فیلم های مجاز شبکه
– عرضه فیلم غیر مجاز در قالب مالتی مدیا
– عرضه شبه فیلم هایی که به دلیل تشابه اسمی با آثار پر مخاطب، مشتری را به اشتباه می اندازند
.

نسخه رایتی فیلم های مجاز شبکه

– نسخه تقلبی فیلم های سینمایی ایرانی و محصولات ویژه شبکه نمایش خانگی قبل از ورود رسمی به شبکه

به نظر شما چیزی را از قلم انداخته ام؟
 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • – !!!!!!فیلم مجاز با هولوگرام مجاز
    منظور اینکه مثلا فیلم " ورود آقایان ممنوع " اورجینال با هولوگرام ستاد البته به غیر از هولوگرامی که به موسسه فیلمسازان جوان داده شده و بدون اطلاع دوستان موسسه فیلمسازان جوان
    این مشکل از وقتی ستاد به همه موسسات هولوگرام یکسان داده اتفاق افتاده البته دوستان میگویند که ما شماره سریال مخصوص داریم که مشخص می شود که به چه کسی داده ایم اما چه کسی توانایی چک کردن شماره سریال ها را دارد مگر به طریقه دوره ای و رندم
     
     

  • موردی را اضافه میکنم که عمدتاً در مورد کارخانجات تکثیر مصداق پیدا میکند: تکثیر محصولات مجاز موسسات بدون اطلاع صاحبان آنها برای عرصه در پکهای شانسی که فقط کرام الکاتبین از آن آگاه است و در روز تبلی االسرائر لو میرود چون همین که سی یا دی وی دی در پکهای شانسی انداخته شود دیگر چون عروسی حجله نشین تا خانه داماد کسی از آن اطلاع  نخواهد یافت و تازه آن مطلع هم کسی نیست جز مشتری نهایی که کاری به مجاز و غیرمجاز بودن فیلمی که رسماً در سوپرمارکت سر کوچه به او فروخته اند کاری ندارد.
    راه حل این موضوع صدور پروانه ویژه تکثیر و استمپر برای فیلمها و بازرسی مستمر غیرمنظم از کارخانجات تکثیر است و البته شاید برخی موسسات هم بتوانند با نظارت بر بازار محصول خود از آگاهی پیدا کنند هر چند احتمال آن ناچیز است.

  • تکثیر اثر مجاز(فیلم ،مستند و …)بدون اجازه از صاحب اثر حتی عناوین مذهبی ، قرآنی و سخنرانی وعناوین پخش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

  • مورد دیگری از این دسته تخلفات که ممکن است ذکر آن خالی از فایده نباشد محصولاتی است که پروانه نمایش آن منقضی شده ولی تکثیر و توزیع آنها همچنان ادامه دارد. این مشکل به ویژه در زمانی که موسسه دیگری حقوق توزیع مجدد یکی از آنها را با انعقاد قرارداد با صاحب اثر داخلی و یا خارجی و دریافت پروانه نمایش خانگی تملک میکند و میخواهد آن را در بازار عرضه کند بروز مینماید که صاحب جدید پروانه با انبار بی انتهای پروانه دار قبلی روبرو میشود و در صورت اصرار بر اشتباه خود میتواند چاشنی دامپینگ شدید محصول تا حد قیمت تمام شده فیزیکال را هم بچشد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید