روزانه های سینمایی
منتظر باشید این اتفاق خواهد افتاد

منتظر باشید این اتفاق خواهد افتاد

پس از آنکه با موافقت وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از اواخر سال گذشته بررسی و صدور مجوز آلبو های تصویری موسیقی به مرکز موسیقی معاونت هنری واگذار شد، در اینده نزدیک به دلیل اشراف و ارتباط موضوعی، همین اتفاق در مورد تله تئاترها نیز رخ خواهد داد. به موجب این گزارش مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدت ها پیش در صدد ضبط و توزیع آثار نمایشی بود و تمایل داشت با توجه به گشایش ایجاد شده در پخش و عرضه محصولات نمایش خانگی، تئاترهای پر مخاطب و ارزشمند خود را در معرض دید و خرید مردم قرار دهد. این اقدام به سبب آنکه اغلب شهرهای کشور فاقد سالن های استاندارد نمایش هستند و نمایش های حرفه ای فقط در تهران به روی صحنه می روند، کار ارزنده و پسندیده ای به حساب مِی آید. از سوی دیگر بازبینی و اقتضائات نمایش برای جمعی محدود در سالن های نمایش با نمایش عمومی همان اثر در قالب لوح فشرده، نیازمند دقت و ظرایفی است که کارشناسان تئاتر بیش از کارشناسان سینمایی از آن مطلع هستند. البته به موجب گزارش های غیر رسمی از زمان تفویض اختیار صدور مجوز البوهای موسیقی از معاونت سینمایی ارشاد به معاونت هنری شاهد عرضه و انتشار عناوین زیادی در بازار نبوده ایم و قسمت دوم البوم نوروز نود نیز احتمالا" باید به نوروز ۹۱ تعییر اسم یابد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • عمل بسیار پسندیده ائی هست
    جناب آقای فروتن آیا احتما ل ورود عناوین طنز های برگزاری مراسمات مانند طنز شرکت صدای تهران و غیره هم بصورت رسمی وارد شبکه بشود یا خیر

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید