روزانه های سینمایی
روزی فراموش نشدنی در شبکه

روزی فراموش نشدنی در شبکه

سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۲ در اولین روز آغاز بکار دولت منتخب و جلوس دولت تدبیر و امید، شبکه نمایش خانگی بطور همزمان چندین فیلم سینمایی ایرانی را به مردم شریف ایران ارزانی نمود.

به موجب این گزارش از صبح امروز و در فواصل زمانی چند ساعته، فیلم های سینمایی؛ "آدم آهنی"، "ضد گلوله" و فیلم های ویدیویی کمدی؛ "گدایان تهران" و "می خوام بازیگر بشم" در هزاران مرکز عرضه فیلم های شبکه ویدیویی توزیع شدند. همچنین نصب پوستر فیلم "رسوایی" در مراکز فروش چند روز قبل از پخش سراسری آن، نوید برنامه ریزی گسترده ناشر اثر را برای نفوذ هر چه بیشتر این فیلم در بازار می دهد.

این گزارش می افزاید در ابتدای این هفته فیلم سینمایی "مرثیه برف" در شبکه پخش شد و در روزهای آینده نیز فیلم های تازه ای زینت بخش پیشخوان های فروش خواهند شد.  بر خلاف پیش بینی سینماداران که اکران عید فطر را پایانی برای فیلم های پر فروش سال ۹۲ می دانند،  شبکه نمایش خانگی دست پرتری برای جلب مخاطبان با سریال های جدید و فیلم های در نوبت نمایش دارد.

موسم خجسته عید سعید فطر بزنگاه مناسبی برای خانه تکانی مراکز فروش فیلم های ویدیویی و جایگزینی عناوین تازه با فیلم های قدیمی است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • چند وقتی است که موسسه ی هنرنمای پارسیان مجموعه ای از فیلمهای خاطره انگیز تحت عنوان گنجینه ی کلاسیک به بازار عرضه کرده است. کارها از پکیج نسبتا قشنگی برخوردار هستند اما وقتی به مدت زمان فیلم توجه می کنیم با نکته ای شگفت آور مواجه می شویم بطور مثال آخرین کاری که از این مجموعه وارد بازار شده (چیتی چیتی بنگ بنگ) که زمان اصلی آن ۱۴۲ دقیقه اما فیلم بی سر و ته پخش شده دارای مدت زمان ۹۵ دقیقه است! فیلم قبلی (مری پاپینز) مدت زمان اصلی ۱۴۰ فیلم پخش شده ۸۷ دقیقه!!!!

    واقعا از موسسه ی هنرنما بعید بود، ایکاش حداقل روی جلد عنوان میشد خلاصه ای از فیلم… من نسخه ی اصلی مری پاپینز را دیده ام واقعا یکی از زیباترین محصولات والت دیسنی بوده و همانطور که همه میدانیم فیلم های این کمپانی بسیار مقید به اخلاقیات بوده و با هر معیار حتی با معیارهای جمهوری اسلامی دارای کمترین اصلاحات می باشند. تنها می ماند یک نکته و آن اینکه شاید نسخه ی کاملی از صدای دوبله موجود نبوده باشد که میشد این قسمت ها را بصورت زیرنویس فارسی به فیلم اضافه کرد.

    در حال حاضر بدلیل عدم نظارت ضربه های مهلکی دارد به شبکه وارد میشود، نظارت فقط مثله کردن فیلمها نیست وشکل ارائه ی محصول را نیز شامل میشود. امیداوارم جناب قائنی نجفی که فردی فرهنگی هستند این نکته را نیز بقول بروبچ لایک بفرمایند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید