- تنوع بسترهای عرضه و انتشار فیلم باعث شده است تا ناشران و توزیع کنندگان فیلم هایی را که در اختیار دارند، به تناسب جامعه هدف در بسترها و محیط های خاصی عرضه کنند. به عنوان مثال هفته گذشته فیلم «فردا» ساخته مشترک «مهدی پاکدل» و «ایمان افشاریان» و نیز اخیراً فیلم «تابو» ساخته «خسرو معصومی» فقط در سامانه های آنلاین ویدیویی بارگذاری شدند و نسخه فیزیکی آنها تاکنون در بازار دیده نشده است.
همچنین به موجب این گزارش دو فیلم سینمایی«۵۷۸ روز انتظار» و «اشک نرگس» به کارگردانی «احمد عبداللهی» از سوی موسسه «هنر اول» فقط برای شهرستانها ارسال شده اند و در تهران نسخه فیزیکی آنها رویت نشده است.
ویژگی هر چهار فیلم شکست مطلق آنها در سینماهاست. به جز «فردا» و «تابو» که در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمده اند و توقعی برای فروش بالای آنها متصور نبود، دو فیلم دیگر نیز به دلیل ساختار تلویزیونی و ضعف قصه، موفق به جذب مخاطب نشدند. در این میان فقط جای شگفتی است که چرا فیلمی با کیفیت «تابو» باید جایی در جدول اکران عمومی، سینماهای سرگروه و حتی سینماهای آزاد نداشته باشد!؟
تمهیدات اخیر دفاتر پخش ضمن آنکه باعث صرفه جویی در هزینه های پخش محصول و جلوگیری از مرجوع شدن انبوه کالاهای تولید شده است، این پیام ضمنی را نیز با خود دارد که بعضی از فیلم ها اساساً فقط نام سینمایی را یدک می کشند و با استانداردهای سینمایی فاصله زیادی دارند.
امروز فیلم خوب تابو را دیدم، ایکاش اینگونه آثار در تیراژ محدود تولید و پخش میشدند. سیاست موسسات پخش، سیاست یک بام و دو هواست! انیمیشن و فیلمهای خارجی بی ارزش و کم فروش بسیاری بصورت روزانه در شبکه پخش میشود اما فیلمی مثل تابو خیر
اگر تمایل داری با توضیحات بیشتر دیگران را هم به تماشای فیلم تشویق کن