روزانه های سینمایی
عددهای سال ۹۰ قسمت اول-۱۴۰

عددهای سال ۹۰ قسمت اول-۱۴۰

با بسته شدن دفتر صدور پروانه برای فیلم های سینمایی ایرانی و تولیدات داستانی ایرانی در سال جاری، مجموعا" ۱۴۰ پروانه نمایش خانگی صادر گردید. در این میان سهم سینمای ایران ۷۸ عنوان و سهم تولیدات داستانی ویدیویی بالغ بر ۶۲ عنوان می شود. این گزارش می افزاید در بین فیلم های سینمایی ایرانی ۱۴ فیلم بازپخش  بوده و پیش از این در شبکه توزیع شده بودند. با این ترتیب مجموعه ۶۴ فیلم سینمایی ایرانی برای نخستین بار مجوز ورود به شبکه ویدیویی را کسب کردند. بر اساس این گزارش از بین فیلم های سینمایی ایرانی علاوه بر آثار بازپخش شده، ۵۳ فیلم سینمایی ایرانی راهی به خانه های ایرانیان یافتند و عرضه ۱۰ عنوان دیگر به سال آتی موکول شد. یادآور می شود فیم های ایرانی دیگری که سال گذشته علیرغم دریافت مجوز، در بازار توزیع نشدند، در سالجاری درون سبد محصولات نمایش خانگی قرار گرفتند. کد خبر ۳۱۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام آقای فروتن می خواستم بدونم خیابان ۲۴ و پرتقال خونی پروانه نمایش گرفتن که اوایل سال آینده توی بازار وارد بشن یا باید چندین ماه منتظر پروانه نمایششون بود؟ با تشکر

    • پاسخگویی چنین مواردی باید تهیه کننده و موسسه خریدار رایت باشند. باور کنید ما مانعی برای عرضه اثر در این فاصله نبوده ایم.

  • سلام اقای فروتن ببخشید یه سوال کوچولوی دیگه ایا از اون دست ممیزی هایی که فرموددید در خیابان ۲۴ هم وجود داره و امکان داره که اون ممیزی ها روی این فیلم هم انجام میشه یا نه من فیلم رو توی سینما دیدم و کلا فیلم به ۷۵ دقیقه نمیرسه وای به حال این که بخوان تکه هاییش رو سانسور کنن البته به نظر من ممیزی تو این فیلم نبود ولی نظر شما ارجح تره منتظر جوابتون می مونم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید