روزانه های سینمایی

۱۲ صندلی برای اعضای جدید شوراهای ویدیویی

مهندس "محمد مهدی حیدریان " معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی اعضای جدید شوراهای پروانه ساخت و نمایش خانگی را منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، عصر روز یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ جلسه معارفه اعضای جدید شوراهای پروانه ساخت و نمایش خانگی در سازمان سینمایی با حضور مهندس محمد مهدی حیدریان،ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت و حسین پارسایی مدیرکل دفتر نمایش خانگی برگزار شد. 

در این جلسه رییس سازمان امور سینمایی با اشاره به اهمیت و فراگیری روزافزون فضای سایبری در آینده گفت:"نمایش خانگی" اصلی‌ترین عهده‌دار فضای آتیه فرهنگی است و ما هرچه بیشتر در این حوزه با برنامه و هدف مشخص پیش برویم حق بیشتری از سهم فرهنگ در جامعه را ادا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت علم امکان اعمال نظارت به شکل منفعل فعلی امکان پذیر نخواهد بود تاکید کرد: ما یک فرصتی داریم برای اینکه بتوانیم سهمی را در بازار تصویر و تولیدات تصویری برای خود تعریف کنیم تا در آینده نزدیک که حضور نظارتی ما به حداقل تأثیر خودش می‌رسد در پناه دو شرط حیاتی کثرت تولیدات متنوع و جذاب در حوزه فرهنگی و ارزشی خود ،بتوانیم بخشی از خاطره‌سازی‌های نسل‌های بعدی را انجام دهیم.

محمد مهدی حیدریان در ادامه افزود: امروز نقش سینمای خانگی بسیار بیشتر از نقش سالن‌های سینما است،هرچند سینما هم تأثیر خودش را دارد اما با توجه به مقایسه آمار مخاطبین، تاثیر نمایش خانگی از نظر فرهنگی بسیار بیشتر از سینما است. 

براساس این گزارش،در این جلسه بهمن حبشی ، محسن علی اکبری، رضا مقصودی، عبدالله اسفندیاری، حسن بشکوفه، سعید رجبی‌فروتن و اسماعیل عفیفه به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار ویدیویی معرفی شدند.

همچنین مهدی فرجی، بهروز مفید، محمد درمنش، فرشید سعیدی، رضا ایرانمنش، سعید رجبی‌فروتن و اسماعیل عفیفه نیز به عنوان اعضای جدید شورای پروانه نمایش خانگی معرفی شدند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقای فروتن راهی وجود دارد که موسسات از تبلیغ بصورت زیرنویس بر روی تصاویر فیلم منع شوند؟ چرا کسی که هزینه پرداخت می‌کند باید این شکل از تبلیغ را تحمل کند؟ آیا تبلیغات فراوان در ابتدای نسخه کم است؟

    • اگر منظورتان مقررات بازدارنده است، خیر چنین مستندی وجود ندارد. پرهیز از چنین اقداماتی در چارچوب اصل مشتری مداری و جلب رضایت حداکثری مخاطبان از سوی موسسات ناشر ویدیویی باید مورد اعتنا قرار گیرد.

  • در حال حاضر چند موسسه ی که بیشترین توزیع فیلمهای ایرانی را به عهده دارند هرکدام واجد مشکلی اساسی هستند

    موسسه سوره که تمام فیلمها را با منوی یکسان و با آرم گوشه ی تصویر پخش میکند

    موسسه ی هنر اول در پایین تصاویر تبلیغات اعصاب خرد کن پخش می کند

    تصویر گستر پاسارگاد هم دارای یک ایراد بزرگ است که بصورت خصوصی به عرض رساندم

    تنها موسسات فیلمسازان جوان، تصویر دنیای هنر و هنرنمای پارسیان تا حدودی به بیننده احترام میگذارند اما مشکل پخش بصورت ولت در همه محصولات همه ی موسسات مشترک است

    رسانه های تصویری هم که برای فیلمهای توزیع مجدد و حتی آخرین فیلم جدیدی که پخش کردند ذوب شدن پادشاه حتی منو هم طراحی نکرده بودند

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید