به موجب مقررات حاکم بر تبلیغات انتخاباتی، نامزدهای تایید صلاحیت شده مجازند از شیوه های مختلف تبلیغ که در مواد قانونی به آنها صراحتا" اشاره شده است، سود برده و به معرفی خود و برنامه های شان بپردازند. یکی از تکنیک های مورد نظر قانون گذار، توسل نامزدها به لوح فشرده با محتوای صدا و تصویر بوده است. بر این اساس داوطلبانی که ذوق و مهارت استفاده از برنامه های تبلیغاتی در قالب صدا و تصویر را دارند، معمولا" از ظرفیت های این قالب بیانی غفلت نمی ورزند. تجربه نشان داده است که در هفته های منتهی به آغاز تبلیغات رسمی، نامزدها با مراجعه به شرکت های صنعتی تکثیر لوح فشرده، محتواهای تولید شده خود را برای تکثیر در تیراژهای مورد نظر به مدیران شرکت ها می سپارند و روزهای پر کاری را برای واحدهای تکثیر رقم می زنند. پرسشی که در این بین برای شرکت های تکثیر ایجاد شده است آن است که آیا ارشاد همانند سایر محصولات تولید شده، قبل از تکثیر باید به سفارش دهندگان مجوز بدهد یا آنکه اینگونه سفارشات نیاز به بازبینی دستگاه های نظارتی ندارند. در پاسخ باید گفت که قانون در این خصوص مسئولیت محتوا و کیفیت آن را مستقیما" با نامزد راهیابی به مجلس واگذار کرده و کلیه تخلفات احتمالی در روند تبلیغات را به خوبی برشمرده است. بدیهی است در صورت بروز هر گونه تخلف از سوی نامزدها، مراتب در احراز صلاحیت های بعدی آنها لحاظ شده و کاندیداها می بایست پاسخگوی هر گونه تخلف در تبیلغات انتخاباتی خود باشند. بنابراین با تاکید بر اینکه قانون گذار نقشی برای دستگاه های نظارت های پیشینی(قبل از تولید) مقرر نکرده است، مراکز تکثیر فقط کافی است که مستندات لازم را از نامزدها برای اطمینان از تایید صلاحیت آنها و مجاز بودن آنها برای انجام تبلیغات اخذ کنند.
شما همچنین دوست خواهید
نام: سینما، لقب: عزیز دردانه
خبر ابلاغ تشکیل شورای سینما بعضی از منتقدان را به واکنش واداشت. یک رسانه این شورا و ماهیت دولتی آن را مغایر با ادعای مردمیسازی تعبیر کرد و کسانی نیز ترکیب غیرسینمایی آن را ناکارآمد توصیف کردند. بطور طبیعی همه تصمیمات...
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
شمارش معکوس برای آغاز یک جشن
بعد از سه سال وقفه بزودی طی مراسمی برگزیدگان انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی معرفی خواهند شد تا آرای حدود یکصد منتقد سینمایی پس از ارزیابی کیفی بیش از ۵۰۰ فیلم سینمایی اعلام شود. این تعداد فیلم طی سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳...
۱۸ خرداد ۱۴۰۴
«یزدان» رپرتاژ آگهی است ؟ سعید رجبی فروتن
پیرنگ اصلی و انبوهی از داستانکها بهانهای هستند برای آنکه خدمات و عملکرد شهرداری تهران به رخ مخاطب کشیده شود. سریال تلویزیونی «یزدان» را میگویم. پژمان بازغی نقش یک مدیر خدمات اجتماعی را بازی میکند و قهرمانوار درصدد...
۹ خرداد ۱۴۰۴
اضافه کردن نظر