روزانه های سینمایی
اینجا ایران اینجا بهار

اینجا ایران اینجا بهار

تا جایی که خاطرم هست، دو سال پیش آیتم های مربوط به دوربین مخفی و یک فنجان چای را در مجموعه "اینجا ایرانه" بازبینی کرده بودم، چرا در این مدت اثر منتشر نشد، شاید به این خاطر بود که تهیه کننده اثر دریافته بود کار برای عرضه در شبکه نمایش خانگی به چیزهایی بیشتری نیاز دارد. در این فاصله تهیه کننده تدارک خوراک جذاب تری را برای مجموعه دید و آیتم هایی نظیر؛ پارکور و بارکد را به اثر ضمیمه کرد تا علاقمندان صحنه های اکشن، حظ کاملی از آن ببرند.

تهیه کننده که در اصل کارگردان مجموعه نیز هست، برگ تازه تری را به اثر افزود تا شمار بیشتری را به جمع مخاطبانش بیفزاید. او از بین هنرمندان موسیقی، سیروان خسروی خواننده و اهنگساز را برگزید تا طرفداران او را خوش آید.

منوسازی مجموعه و گرافیک آن و تدوین آیتم "بارکد" از جمله امتیازات مجموعه به شمار می رود. در آیتم دوربین مخفی خشم و عصبانیت حامد بهداد به خاطر شوخی رامبد جوان با او، بیش از آنکه لبخندی را برلب بیننده بنشاند، رنجش عمومی را به همراه می آورد و شاید کمی نقض غرض باشد و هدف اصلی برنامه را که سرگرم ساختن مخاطب با ایجاد نشاط در اوست، به بیراهه می برد.

در آیتم مربوط به سیروان خسروی به دلیل غفلت از نمایش ترانه و آهنگ معروفی از او – مثلاً موسیقی و تیتراژ سریال ساختمان پزشکان- چهره او به طور کامل به مخاطب معرفی نمی شود. احتمالاً تهیه کننده برای پرهیز از دردسر دریافت مجوز مرکز موسیقی، قید استفاده از اجرای سیروان را زده است و کار را با شتاب به بازار شب عید روانه ساخته است.

غلط املایی کلمه "مهیج" بر روی ولت محصول امتیاز منفی برای مجموعه و مرجع تایید طرح به شمار می رود.

زحمات گروه سازنده در مجموع قابل تقدیر است و بی شک استقبال از نخستین اثر می تواند انگیزه ساخت و عرضه قسمت های بعدی مجموعه را به دنبال داشته باشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید