روزانه های سینمایی

هنوز امضای پای بیانیه خشک نشده است!

طی روز های اخیر چند عنوان انیمیشن پر فروش ۲۰۱۴ از سوی بعضی نمایندگان رسمی محصولات شبکه نمایش خانگی در استان های مختلف کشور پخش و توزیع شده است. با بررسی به عمل آمده تامین کننده و ناشر عناوین مورد اشاره هیچیک از موسسات ویدیو رسانه نیستند و این بار منبع تهیه فیلم ها اصلاً در پایتخت فعالیت ندارد.

پس از صدور آخرین اطلاعیه اتحادیه صنفی موسسات ویدیو رسانه(اینجا)و نیز بیانیه مجمع نمایندگان توزیع در شهر اصفهان(اینجا)، تصور می شد به مصداق این ضرب المثل که حرمت امام زاه با متولی است، نمایندگان محترم در تصمیمی جمعی و مورد توافق قبل از توزیع هر گونه عنوانی، اطمینان لازم را برای اصالت و مجاز بودن عناوین احراز کنند. اگر عناوین فوق توسط شرکت های فرهنگی – دیجیتال تکثیر شده اند، این سوال باقی است که ۱۹ ماه بعد از آغاز بکار دولت محترم چرا هنوز در صدور مجوز انیمیشن موازی کاری صورت می گیرد و اگر با تشخیص و صلاحدید سازمان سینمایی، موسسات ویدیویی از عرضه عناوین غیر قابل خرید، منع شده اند، چرا شرکت های دیگری که با مجوز وزارت ارشاد تاسیس شده اند، مبادرت به پخش فیلم های اصطلاحاً بلاک باستری کرده اند.؟

از سوی دیگر اگر اتحادیه صنفی اصرار بر خرید و نصب هولوگرام آن اتحادیه بر روی کلیه محصولات نمایش خانگی دارد، واکنش آن در برابر چنین محصولات و عناوین مشابهی که مدت هاست بازار را به قبضه خود در آورده اند، چیست؟ آیا اتحادیه با بازاری شبه قانونی و موازی با بازار رسمی شبکه، به عنوان یک واقعیت کنار آمده است.؟

خبرهای خوشی که از دیدار و گفتگوی سه گانه اخیر هیات مدیره اتحادیه با مقامات محترم سازمان سینمایی انتشار یافت(اینجا)، نوید تحول و دگرگونی های اساسی در امر نظارت بر بازار را می داد، اما قرائنی که گویای عزم و اراده ای مستحکم برای ساماندهی بازار و یک کاسه کردن مبادی تامین و تکثیر محصول (موسسات دارای مجوز از سازمان سینمایی) باشد، متاسفانه مشاهده نمی شود. در این میان به نظر می رسد فوری ترین دستور کار مشترک نمایندگان رسمی توزیع محصولات و اتحادیه صنفی موسسات ویدیو رسانه، اتخاذ موضع روشن در برابر محصولاتی است که پروانه نمایش خانگی(به مرجعیت سازمان سینمایی) و هولوگرام ندارند. در اینصورت صف عوامل رسمی و شبه رسمی از یکدیگر جدا شده و زمینه برای استیفای مطالبه جدی از دولت برای تعیین تکلیف این دو بازار موازی فراهم خواهد شد. در اینصورت حرمت امضاهایی که پای بیانیه ها و اطلاعیه های مختلف صنفی گذارده شده است، پاس داشته خواهد شد و حکایت یک مویز و چهل قلندر در عرصه نمایش خانگی کشور، تکرار نخواهد شد.

فردا که بر من و تو بوزد باد مهرگان                        آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • حمیدرضا مهدوی تهیه کننده تلویزیون در خصوص سریال در حاشیه گفت: همان طور که می‌دانید بخشهایی از تولید سریال ” در حاشیه انجام شده بود که ما بر صلاح دید معاون سیما و مدیری شبکه ۳ قرار شد یکسری تغییراتی در متن و اجرای آن صورت بگیرد که با اعمال این تغییرات کار مجددا از ۲۹ بهمن ماه سال جاری کلید خورد.

    وی در ادامه افزود: دلیل اصلاحات کلی و اساسی معاونت سازمان، شبهه خدشه وارد کردن به قشر پزشکان و پرستاران بود و امیدواریم رضایت این گروه را جلب کنیم.

    تهیه کننده سریال “تکیه بر باد” اظهار داشت: این اصلاحات کمک زیادی به ما کرد تا ضمن عمل به خواسته‌ سازمان به اهداف مد نظر خود نیز نزدیک‌تر شویم، چون به زمان پخش نزدیک هستیم توصیه می‌کنیم کمی صبر و تحمل به خرج دهیم و قصه را از قاب جادویی تلویزیون ببینیم.

    وی ادامه داد: معمولا مهران مدیری وقتی با گروهش دو هم جمع می‌شوند اتفاق خوبی می‌افتد امیدوارم سریال “در حاشیه” نیز مورد قبول واقع شود و بتواند گل لبخند را بر لب ایرانیان عزیز بنشاند.

    سریال “در حاشیه” از ششم فروردین ۹۴ به روی انتن شبکه ۳ سیما خواهد رفت. جواد رضویان- سیامک انصاری- مهران مدیری- سحر ذکریا- محمدرضا هدایتی- ساعد هدایتی- مهران غفوریان- و عارف لرستانی- از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند.
    منبع : هواداران سریال اتاق عمل با اندکی تغییر و تلخیص و اصلاح برخی ناملایمات نوشته! محمدی/ تشکر!

  • با عرض سلام مجدد .
    آقای فروتن عزیز ، این بیانیه فی نفسه چیز بسیار خوبی است و اگر مفاد آن مورد تایید همه قرار گیرد بسیاری از مشکلات شبکه حل خواهد شد . اما تصور بنده این است که اول از همه باید بند سوم بیانیه مورد توجه قرار بگیرد(….)از طرف دیگر شایسته بود که مسئولان اتحادیه صنف فروشندگان محصولات فرهنگی اصفهان به عنوان نماینده قشر کلوپ دار و فروشندگان به جلسه نمایندگان توزیع دعوت شوند و به مطالبات آنها هم توجه شود اما برخی از نمایندگان توزیع اصفهان چندان روابط گرمی با اتحادیه ندارند! تا چند سال قبل نمایندگی ها در اتحادیه قدرت زیادی داشتند اما پس از اعتراضات مکرر کلوپ داران به فروش فیلم در سوپرمارکت ها و روزنامه فروشی ها (که هنوز هم ادامه دارد!) کلوپ داران در انتخابات اتحادیه افرادی را از بین خودشان انتخاب کردند و به قدرت نمایندگی ها در اتحادیه خاتمه دادند! در واقع ایده ایجاد مجمع نمایندگان توزیع اصفهان هم از همان زمان شکل گرفت!

    بنابراین می بینید که برای تحقق اهداف و سامان بخشیدن به شبکه لازم است که ابتدا بین همه قشرهای شبکه (شرکت ها ، نمایندگان توزیع و کلوپ داران) اعتماد متقابل شکل بگیرد و این اعتماد در عمل خودش را نشان دهد . بعد از آن حل مشکلات دیگر نیز بسیار آسان تر خواهد بود .
    با تشکر

    • آقا امیر عزیز ، تلوزیون کابلی پیشرفت تکنولوژیک است ، توزیع فیلم در سوپر مارکت ها موازی کاری صنفی ، اون هم صنفی که بدون همین تلوزیون کابلی هم کلی رقیب داره . بنده در این خصوص با چند نفر از نمایندگان توزیع صحبت کردم و متوجه شدم که باور آنها این است که فروشگاه ها و ویدئو کلوپ های صنف توانایی جبران ممنوعیت فروش فیلم در سوپرمارکت ها را ندارند و آمار توزیع نمایندگان را پایین می آورند . اما به نظر بنده این منطق مال زمان فیلم های ۱۵۰۰ تومانی بود نه الان که فروش ها چند برابر کمتر شده . در واقع اگر بپذیریم که منطق نمایندگان توزیع صحیح است پس عملاً باید در صنف فروش محصولات فرهنگی را تخته کرد و رفت سوپرمارکت باز کرد!

  • در ضمن ، تلوزیون کابلی مثل اینترنت و تلوزیون معمولی و شبکه های ماهواره نیست که مفت و مجانی فیلم را در اختیار مخاطب قرار دهد . مشترکان تلوزیون کابلی باید برای تماشای برنامه های دلخواهشان پول خرج کنند و چیزی که پولی باشد قاعدتاً نمی تواند مثل اینترنت و ماهواره تبدیل به یک غول بی شاخ و دم برای صنف ما شود!

    • بعد از چند سال تلویزیون بالاخره دست به جیب شد و فیلم های بیشتری را از سینمای ایران خرید و‌در باکس پخش های نوروزی شبکه های خود قرار داد. تا این لحظه فیلم هایی که طی سال ۹۳ در شبکه نمایش خانگی توزیع شدند و فرصت دوباره آنها در قاب سیما فراهم گشته است عبارتند از : چ، معراجی ها، گهواره ای برای مادر، خسته نباشید، سگ های پوشالی، فرزند چهارم، ۵۰ قدم آخر، فرشته ها با هم می آیند و سر به مهر (۱۳۹۲). فیلم آسمان محبوب ساخته مهرجویی تولید سال ۱۳۸۹ که پیش از این در نمایش خانگی عرضه نشده است، هشتم فروردین از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد. نمایش ده فیلم از تولیدات اخیر سینمای ایران در حالی انجام می شود که پخش تیزرهای فیلم ایران برگر و استراحت مطلق مورد موافقت مدیران مربوطه در سیما قرار نگرفته است.

      • خیلی منتظر فیلم آسمان محبوب بودم. ممنون که اطلاع دادید. خرید فیلم های ایرانی شاید از صدقه سر جناب سرفراز باشد!

  • واسه شرکتها فروش فیلم مهمه حالاچه سوپرمارکت چه قصابی واسشون فرقی نداره.
    اگه شرکتها فقط به امید فروش تو کلوپها بودند قطعا ورشکست شده بودندوکلوپها هم بجای فروش فیلم باید تعطیل میکردند.اگه همین حالا شرکتها یک ماه هیچ عناوینی توزیع نکنند فکرشو بکن چه اتفاقی میفته واسه کلوپ ولی واسه سوپرمارکت هیچ اتفاقی نمیفته.وقتی حداکثر عضو یه صنف کلوپ که فعال باشند زوری به ۳۰۰ تا میرسه اینامیخاند فروش رو تضمین کنند.حساب کنید تعدادسوپرمارکت ها رو چندین برابره.
    وقتی کلوپ یه عنوان تاپ رو فقط دو سه تا بیشترنمیبره ومیگه بازارخبری نیس.آیا واقعابااین تعدادفروش میتونه هزینه های جاریشو دربیاره؟ قطعااینطورنیس ووقتی به مغازش مراجعه میکنی کلی عناوین رایتی مشاهده میکنی.
    درهمایش اصفهان بنده هم حضور داشتم وواقعا بحثهای تخصصی مطرح شدو راهکارهای جالبی پیشنهاد شدکه انشا… درسال آینده عملی بشه حتی ۵۰درصدش جای امیدواری هست.
    دوست عزیز زیاد به این صنف هم دلخوش نباش و عمرت رو تلف نکن بهتره جایی دیگه وقتتو بذاری .خواهی نخواهی دراین صنف چندسال دیگه تخته میشه.
    اتحادیه ها هم فقط فکرزیادکردن اعضا هستندودریافت حق عضویت.همین
    درهمایش اصفهان با نمایندگان این شهر صحبت کردم واقعا صاحب ایده.نظر ومنطقی بودند.

  • درضمن شنیدم جهت ترغیب مردم درابتدای امر به تماشای تلویزیون کابلی طرحهای ویژه ای مطرح شده که حتی مقرون به صرفه تر ازخرید۳۰۰۰ تومانی فیلم یا ۴۰۰۰تومانیست

  • ببینید امیر آقای عزیز ، بنده برای تک تک جملاتتان می توانم مثنوی هفتاد من بنویسم ، چون کار شبکه نمایش خانگی از ریشه مشکل دارد و قوانین و تعاریف از کار این شبکه اشتباه است!

    “واسه شرکتها فروش فیلم مهمه حالاچه سوپرمارکت چه قصابی واسشون فرقی نداره”
    به خاطر این است که منطقشان از کسب درآمد از بازار اشتباه است . در آمریکا سنگین ترین شکست های تجاری در گیشه هم در نهایت به عنوان یک محصول فرهنگی در دراز مدت راه های متعددی پیش پایشان قرار می گیرد تا بتوانند خرجش را تامین کنند . اما اکثر محصولات سینمایی و ویدویی ایران را اصلاً نمی توان محصول فرهنگی نامید ، حتی لیاقت لقب شانه تخم مرغی را هم ندارند چون تخم مرغ به این لذیذی را که نمی شود با آنها مقایسه کرد! همانطور که عده زیادی از فیلمسازان ما یاد گرفته اند فقط برای جشنواره ها فیلم بسازنند و سلیقه مخاطب اصلاً برایشان اهمیتی ندارد ، تعدادی از شرکت ها هم یاد گرفته اند فقط برای جیب خودشان کار کنند و شبکه نمایش خانگی را به عنوان یک شبکه تجاری می بینند نه یک شبکه فرهنگی .

    “اگه شرکتها فقط به امید فروش تو کلوپها بودند قطعا ورشکست شده بودندوکلوپها هم بجای فروش فیلم باید تعطیل میکردند”
    تعداد شرکت های فعال در شبکه نمایش خانگی تا قبل از عرضه فیلم های والت به تعداد انگشتان دو دست هم نبود ، اما کارشان کلاس داشت ، کیفیت داشت و مشتری مرز بین محصولات آنها و محصولات بی کیفیت و رایتی موجود در بازار را می فهمید . با والت شدن فیلم ها ، فروش شبکه چند برابر شد و همین مسئله خیلی ها را تشویق کرد تا با تاسیس شرکت های جدید از این خان لقمه ای بردارند . اما اغلب این شرکت ها به کیفیت و کلاس محصولشان اهمیتی نمی دهند و همین شد که امروز مشتریان به شدت به محصولات شبکه بی اعتماد هستند . اگر ارشاد روی تاسیس و فعالیت این شرکت ها نظارت بیشتری داشت و به آنها به چشم موسسات فرهنگی و نه شرکت های تجاری نگاه می کرد ، این وضعیت پیش نمی آمد که حالا با وجود کاهش صدها درصدی آمار فروش ، شرکت ها هنوز هم نتوانند به فروش انحصاری محصولاتشان در یک صنف فرهنگی بسنده کنند …

    “وقتی به مغازش مراجعه میکنی کلی عناوین رایتی مشاهده میکنی”
    ببخشید ، روی تک تک جملاتتان حرف دارم اما الان فرصت ندارم . فقط خواستم بگویم شما نباید همه را با یک چوب بزنید ، مثل بنده در بین همکاران کم نیستند که حاضر به عرضه محصولات رایتی (چه فیلم و کارتون ، چه بازی و نرم افزار) نباشند . بنده اگر بخاطر کار فرهنگی و علاقه شخصی و قلبی ام وارد این حرفه نشده بودم می توانستم مثل رایتی فروش ها یک اسم ساده با یک پسوند و پیشوند “رایانه” ، “سیستم” ، “کامپیوتر” و … روی مغازه بگذارم و دنبال جواز و دارایی هم نروم . اگر توانستید بگویید اسم مغازه بنده چیست؟

  • پشت صحنه ی زیبای سریال در حاشیه دیروز از شبکه یک پخش شد . امیدوارم سریال بسیــار عالی باشه ما که همواره پشت اسـتاد مدیری هستیم و در پایان نظرم لینکی را در همین خصوص میگذارم که می توانید دانلود کرده و از این خنده رو بر نگردونید چون واقعأ پشت صحنه ی خوبیه ۲۲ دقیقه است .
    لیـنک :
    http://zeek.ir/KIUka
    محمدی / تشکر!

  • دوست گرامی نمیدونم شماچندسال هست وارداین صنف شده ای .ولی ویدیوکلوپ قبلا سهمیه بندی بود بعنی باید ماهیانه ازنمایندگیها خرید اجبارمیکردی تا مجوزارشادبصورت سالیانه تمدیدبشه.شرکت موسسه رسانه های تصویری هم مافیای این قضیه بود.اون موقع صدای بسیاری از ویدیوکلوپها درامد که چرا به این شکل هست نامه نگاری بااکثرارگانها شروع شد (ازقدیمیهای صنف تون بپرسید) تا به جایی رسید سهمیه برداشته شد وبصورت والت عرضه شد که متاسفانه ازاون موقع ضرر شرکتها شروع شد وتصمیم به فروش مویرگی گرفتند.اینومطمئن باشید همون فیلمهای درجه یک رو هم اگه شرکتها فقط امید به توزیع و فروش درکلوپها داشته باشند متضرر خواهندشد.
    بازم میگم باتوجه به اتفاقاتی که درآینده در شرف وقوع هست فاتحه صنف محصولات فرهنگی خوندس اینم دوستانه بهتون گفتم عمرتون تواین صنف تلف نکنید اگه قصدکاسبی و تجارت دارید اگه بحث علاقه س که هیچ.
    قصدم از فروش عناوین رایتی توهین به شما یا هم صنفیهاتون نبود.ولی باوربفرمایید ۸۰درصدکلوپهارایت میکنند.خودم چندبار طی صحبتی که با دوستان درستادصیانت داشتم دربازرسیهای شهرستان هنوز ویدیوکلوپها رایتر دارند که خلاف بخشنامه س.
    اصلا هم نمیشه اینجاروبا کشورهای اروپایی مقایسه کرد.درایران هنوز نسبت به سینما وهنر.شبکه نمایش خانگی حساسیتهایی وجودداره که اینجا نمیشه توضیح داد.

    • امیر آقای عزیز ، بنده ۱۱ سال است مغازه دار هستم و با اینکه یک سال است اتحادیه ام را تغییر داده ام اما ۸-۹ سالی هست که با صنف محصولات فرهنگی کار می کنم . حرف شما را هم قبول دارم اما تا آنجایی که بحث ضرر شرکت ها مطرح بشود . ضرر شرکت ها وقتی شروع شد که مزه پول زیر دندانشان بیش از حد خوشایند شد و شروع کردند به سبک – سنگین کردن راه های مختلف پول به جیب زدن از طریق شبکه و اصلاً هم توجه نکردند که تورم و گرانی دارد اولویت محصلات فرهنگی را در سبد خانوار پایین می آورد . همین سریال قهوه تلخ یادتان رفته در آخر کار سر حساب و کتاب کردن و اختلاف مالی بین تهیه کننده و عوامل سازنده ، چقدر به شبکه ضرر زد و تاثیر روانی منفی داشت؟

      حرف بنده این است ؛ صنفی که دارد با تلوزیون ، ماهواره ، اینترنت ، شبکه قاچاق و … رقابت می کند ، باید حداقل انحصار بازار خرید را داشته باشد . این که نشد حرف که این صنف تا چند سال دیگر نابود است و بروید یک فکر دیگری برای کاسبیتان بکنید . این صنف هم می تواند با تکنولوژی های روز همراه شود و خودش را بروز نماید اما به شرط اینکه حدود فعالیت ها و اختیارات مشخص باشد .

      در ضمن بنده هم دابلیکیتور دارم (همان اوایل مغازه باز کردنم یکی خیلی گران تر از قیمت واقعی اش بهم انداخت) اما چند سال است روشنش نکرده ام و حتی نمی دانم هنوز کار می کند یا نه ، همینطور یک گوشه مغازه افتاده و هیچ بازرسی هم تا به حال درباره اش تذکر نداده چون با یک نگاه به مغازه متوجه شده چه طرز فکری دارم .

      این حرف را هم قبول ندارم که تا بحث مقایسه با اروپا و آمریکا را پیش می کشیم سریعاً با مطرح کردن ممیزی و محدودیت و خطوط قرمز ، بحث مقایسه را منتفی می دانید . یعنی ما نمی توانیم با یک سینمای سالم ایرانی-اسلامی به رقابت با سینمای غرب بپردازیم و محدودیت ها را بهانه نکنیم!
      اگر بحث محدودیت است باید همان حکایت یک سوزن به خود یک جوال دوز به دیگران را پیش کشید! یکی از زیر ژانرهای سینمای آمریکا “هجو سینمایی” است . در ایران همچین ژانری نداریم چون همان هایی که از سینمای نفتی و سفارشی و محدودیت می نالند و خواب سینمای بازار آزاد را می بینند اگر یک فیلم “هجو سینمایی” با محوریت دست انداختن آثار فرهادی و کیارستمی و مهرجویی ساخته شود سینماهای نمایش دهنده آن فیلم را آتش می زنند!

      اصلاً همه این حرف ها بی خود است وقتی از الان شرکت ها دارند حساب می کنند برای سال ۹۴ علی صادقی ها را در هر روز می توانند از وسط سکانس چند فیلم عبور دهند تا پول بیشتری به جیب بزنند!!!

  • منظورم خطوط قرمزنبود. کلا یه سری ازافراد باسینما مخالفند.با پخش سریال درشبکه نمایش خانگی (ازنوع خوب وباکیفتش البته)مخافند.پس جنابعالی تازه زیرنطرصنف محصولات فرهنگی رفته اید. باورکنید درآینده اصلا صنف محصولات فرهنگی معنا وجایگاهی نداره.همه اتحادیه ها . اتحادیه کشوری دارند ولی این صنف فقط چندتاشهرستان اتحادیه داره تازه بعضی شهرستانهاهم با یه اتحادیه دیگه مخلوط شده.فقط اینوبدونید دیگه با فروش فیلم ویاحتی کرایه ان نمیشه روزی بدست آورد وخرج یه نفرروهم درنمیاره چه برسه به خانواده.
    بازم میگم اگه شرکتها فقط به امید فروش فیلم تو کلوپها باشند مطمئن باشید متضرر خواهند شد.اینوقبول دارم توبعضی جاها شرکتها زیاده خواه شدند.اینم بگم دوست عزیز ویدیوکلوپها بیشتر به شرکتهای ویدیورسانه وابسته اند. درجریان باشید همین الان چندتاازاین شرکتهای پخش معتبر مدتی ست درزمینه توزیع محصولات غیرفرهنگی (خوراکی .موادغذایی و…..)درسوپرمارکتهای تهران فعالیت میکنندوبه نمایندگان شهرستان هم توصیه میکنندبرندبه سمت کارهای توزیعی غیرازفیلم.
    اگه الان طرف بخاد مجوز فعالیت درصنف محصولات فرهنگی بگیره بنده بهش پیشنهادمیکنم بره سوپرمارکت بزنه!!!
    اگه افتخارآشنایی با جنابعالی قبل ازتغییرمجوز به صنف نحصولات فرهنگی رو داشتم حتمااااااا بهتون این پیشنهادرومیکردم .

  • صدای شهرام حقیقت دوست هم درباره ی “”” عشق تعطیل نیست!””” در اومد ( متن خبر ایشون درباره ی کار ):
    جناب بیژن بیرنگ در چند مصاحبه اخیرشان در رسانه های متعدد اشاراتی داشتند پر از شک و قضاوتهای یک سویه که با اندک شناختی که از روحیه ایشان در طول پروژه عشق تعطیل نیست بدست آوردم برایم قابل درک است. تعجب من از دوستان فعال در رسانه ایست که شعار و اساسش عدالت است ؛ که در حین گفتگو با ایشان چه به به و چهچهی و دریغ از یک تماس و درخواست توضیح و جواب از ما ! که ای وای از این نان قرض دادن ها و تعارفات نهادینه شده در مملکتم که شعور ما را بلعیده. عزیزان مجری و خبرنگار این یک بی انصافی رسانه ایست و من در اعتراض به شما کار نابلدان پر مدعا در صفحه شخصی اینستاگرامم بناچار چند سطری دفاعیه دارم و خدا را شاکرم بخاطر ظهور و حضور این قسم شبکه ها.
    قصد گله مندیهای کودکانه بدون حضور جناب بیژن بیرنگ نیست و حاضرم در جلسه ای با حضور ایشان ، تهیه کننده و دیگر بازیگران بنشینیم و در کمال صداقت و آرامش درد دلهایمان را در خصوص پروژه عشق تعطیل نیست علنی کنیم که صد البت اگر به نفع جنابشان بود انجام می پذیرفت.
    چیزی که مرا به نوشتن وا داشت اشاره چندین و چند باره جناب بیژن بیرنگ در خصوص نبودن عشق به کار نزد بازیگران و اتهاماتی از این دست بود.
    جناب بی رنگ من بازیگرم و عاشقانه کار کردن را نزد استاد اولم حمید سمندریان آموختم که بی تردید سایه اش پررنگتر از هر لقب و مقامی در جهان کوچک نمایش ماست. ابتدای به امر این را یاد آور شدم که بدانید کلام شما و نام شما در چه میزان و درجه تاثیر گذاریست.
    استاد حمید سمندریان به من آموخت به کار و گروهت عشق بورز که تیزبینی و هوش ذاتی تماشاچی ایرانی کوچکترین لغزش و کم کاریت را رصد میکند. در طول این سالها هیچ کاری را چه خوب چه بد به یاد ندارم بدون این انگیزه و عشق سر فیلمبرداری حاضر شده باشم گر چه بوده است روزهایی که فضای کار با تمام بی رحمی و نامردیش توان و انرژیم را چون لیوان آبی سر کشید اما هرگز شعله درونم کشته نشد. پس قضاوت کم کاری در پروژه عشق تعطیل نیست بماند به عهده همان تیزبینان و باهوشان.
    در روزهای پیش تولید و دور خوانی متن چه کسی را شاهد و حکم بگیرم غیر از خود شما که چقدر تلاش کردم و کردیم تا به شما بقبولانیم ایراد فیلمنامه جدیست. یادتان که نرفته نگرانیهای هر روزه مان!
    یادتان که نرفته در روز بازدید از لوکیشن و دکور بعد از دیدن دکور مشابه سریال پر مخاطب فرندز به شما و دختر گرامیتان چه گفتم ! گل به خودی ! چه اصراری به تقلید وقتی قرار است به خلاقیتمان تکیه کنیم !
    یادتان که نرفته این نگرانی ها در طول فیلمبرداری ادامه داشت و به روزهای آخر کار انجامید ، روز آخر بحث مان در حضور تهییه کننده ، دستیار و برنامه ریز و جمعی از بازیگران را که بخاطر دارید ! اینکه وقتی نمیتوانیم در این چند هفته فیلمبرداری حتی یک لبخند بر لبان عوامل پشت صحنه مان بنشانیم چطور قرار است ملت سختگیرمان را بخندانیم و آبرو بخریم… ! جناب بیژن بیرنگ عزیز اگر بازیگری تنها و تنها شغلم بود زبان به کام میگرفتم و حساب ماهیانه قراردادم را پر میکردم که نبود و نیست عشق در کار شما و رفتیم و رفتیم ما … باقی درد دلها بماند در حضور جسورانه و احتمالی شما…
    منبع : و مردم ( شهرام حقیقت دوست )

  • برآمد باد صبح و بوی نوروز به کام دوستان و بخت پیروز

    مبارک بادت این سال و همه سال همایون بادت این روز و همه روز

    بنده ” فواد مـحمدی” سال یک هزار سیصد نود و چهار(۱۳۹۴)” را بر همه ی ملت شریف ایران زمین تبریــک عرض می نمایم امیدوارم همه ی روز های مردم چه زمستان و چه پاییز مثل بهار دل انگیـز باشد .
    تشـکر/محمدی!

    • دوستان وزش نسیم نوروزی بر شما مبارک! سال فرخنده ای را در پیش داشته باشید و در دفتر این سال خاطرات و موفقیت های فراوانی برایتان رقم بخورد. سال ۹۴ می تواند همبستگی و دوستی و صمیمیت بیشتری را بین همه ما ایجاد کند به شرط آنکه غبار کدورت ها را از دل بزداییم و با رافت و شفقت خیر خواه همدیگر باشیم. امیدوارم خیر و برکت روزی تان را افزون کند و گل لبخند هیچگاه بر لبان تان نخشکد. به دلیل انجام سفر زود هنگام فعلا امکان به روز رسانی سایت را ندارم و با تلفن همراه در بخش کامنت ها می توانیم با هم گل بگیم و گل بشنویم. به شرط بقا در باره سالی که گذشت باید بیشتر تعمق کنیم و وقایع آن را تحلیل کنیم. سالی که بی شک آبستن اتفاقات تازه ای برای سال جدید بود.! پس در ۱۵ روز آینده قدر مصاحبت را در همین فضای انتشار دیدگاه ها بدانیم و رایحه گفتگوهای صمیمانه را منتشر کنیم. باغ اندیشه تان به عطر فاطمی گلشن باد!

      • به امید پیروزی شما در تمامی مراحل زنــدگی استاد فـروتن.
        بنده نیز اگر وقتی شد صد در صد در ایام نوروز اخبار روز فرهنگی و هنری را در خدمــت شما استاد فـروتن قرار خواهم داد .
        بار دیـــــــــگر ایــــام عیــــد نــــوروز ۱۳۹۴ را بر تـــمامی ملت غیور ایران تبــریک عرض می نمایــم.
        محمدی / تشـکر!

  • سریال أبله :
    سریالی که قبل از پخش به نظرم تعـــداد کثیری از مخاطبان آرزوی دیدن این سریال را داشتند ولی متأسفانه تعداد بسیاری از مخاطبان پس از پخش ۲ الی ۳ قســمت از خرید این عنوان متأسف شده و دیگر نخریدند ( البته من بــگم آقای تبریزی کاربلد هست کارش را خوب می داند-باهوش و زیـــرک در انجام وظایف خود نسبت به مخاطبان میباشد و بنده نیز تا آخرین قسـمت سریال را خواهم دید )
    سریال عشق تعطیل نیست :
    این سریال صدای اعتراضات کثیری از افــراد منتقـد و بیننده ی سیــنما و تلویزیون را به خود جلب کـــرد و لازم است این نکته را ذکـر کنم که این سریال توسط خود کارگردان سریال نیز به خود کار لطمه وارد شد زیرا : کارگردان کار با نادیده گرفتن از کار بازیگران به حرفهای غیر مربوطه و نامربوطه به عدم کار توسط بازیگران پرداخته شد .
    سریال شهرزاد:
    سریال شهرزاد یک سریال تاریخی میباشد که توسط آقای حســن فـــتحی کارگردانی شده و قرار است از سال ۱۳۹۴ در شبـکه نــمایش خانگی تــوسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد عرضه گرده شود … و تاکنون تنها یک به نظرم یک هفته پیش منتشر شده بود که آقای فتحی و عوامل فیلمبرداری و کارکنان زحمتکش سریال وارد لوکیشن جدید شده اند و فیلمبرداری را ادامه می دهند .
    یادی از سریال های گذشــته ی شبـکه خانگی :
    ویلای من:
    سریال ویلای من توسط استاد مهران مدیری در زمستان ۱۳۹۱ ( آبانماه ) در ویلایی در سوله ی گلشهر غربی کلید خورد . به شخص اگر نظر سنجی ایجاد شود توسط یک جایــگاه فرهنگی و هنری قطــعأ تمامی نظراتم را به ویلای من و گنج مظفر و شوخی کردم…! و قهوه تلخ استاد خواهم زد . (در یک کلام اسـتاد مدیری دوستت داریم.)
    گنج مظفر :
    اگر یادتان باشد سریال باغ مظفر در سال ۱۳۸۵ از شبکه سوم صدا و سیما پخش شد . مهران مدیری درباغ مظفر، عادت‌های دیروز را که با احوالات امروز همگون نشده در قالب دو خانواده که بازماندهٔ دورهٔ قجرها هستند دستمایهٔ کار قرار داد. دو خان در یک باغ با هم زندگی می‌کنند و دیواری، آن‌ها را از هم جدا ساخته. وصلتی صورت می‌گیرد و آدم‌های جدیدی وارد این باغ می‌شوند که برخلاف میل صاحبان آن، جور دیگری رفتار می‌کنند. تناقض رفتاری اهالی باغ و آدم‌های تازه وارد، فضای غالب طنز باغ مظفر را تشکیل می‌دهد.سریال عالی بود در یک کلام زیرا نویسنده ی بسیار و بسیار ماهری چون :پیمان قاسم خانی-محراب قاسم خانی-خشایار الوند-حمید برزگر داشته است .
    قهوه تلخ :
    (سریال پر حاشیه و پر سر و صدا) در اولین روزی که وارد شبکه خانگی شد بنده خیلی هیجان زده بودم خلاصه دیدم خیلی خوشم آمد در واقع سریالهای استاد مدیری چه خوب و چه بد به نظرم همیشه لقب عالی ترین را دارند . البته این نظر بنده است با بقیه ی نظـران مختلف چه مثبت و چه منفی کاری ندارم .یکی از حاشیه هایی که من را خیلی ناراحت کرد قاچاق مجموعه ۲۶ سریال بود که واقعا آزار دهنده بود و در پایان مجموعه بیست و پنجم سریال مهران مدیری کارگردان سریال در ویدیویی پیش از فیلم ضمن سپاسگزاری از مردم به خاطر همراهی ایشان از آنان خواست که تا یک ماه دیگر منتظر سری جدید مجموعه با حال و هوای جدیدتری باشند وی دلیل آنرا یکنواخت شدن آن خواند. اما پس از گذشت چندماه وعده مهران مدیری تحقق نیافت و مجموعه ۲۶ به صورت قاچاق به بازار آمد ( واقعأ متأسف)!
    شوخی کردم…!:
    سریال آیتمی موفق شبکه نمایش خانگی که توسط استاد مهران مدیری تهیه شده و در شبکه خانگی عرضه شد .ولی تیراژ پخش این اثر در حالت مطلوب کم بود ولی در هر حال به نظرم موفق هم شد .
    مـــــــــحـمدی / تشــکر! پایان!

  • از همین جا از کارگردان و تهیه کننده و روابط عمومی سریال عشق تعطیل نیست! تقاضا مندم سریـعأ یک جوابی راجع به پخش پنجمین قسـمت سریال اطلاع رســـــانی کنند. متأسفانه افراد بسیاری در اینستاگرام آقای بیـــــــرنگ و صفحه ی رسـمی اینستاگرام سریال خواهشمندن!!! که تاریخ توزیع رسمی را اطلاع رسانی کنید … همه ی ما می دونیم که در عید پخش متوقف میشه تا ۱۵ فروردین ولی لااقل حتی یک ماه بعد هم توزیع بشه … اطلاع رسانی کنید …
    منتظر پایان فصـل اول عشق تعطیل نیست! و شروع فصل جــــــــذاب ( ۲ ) هستیــم … فقط کاشکی مثل این سری اول نبـــاشه!
    فواد محمدی / تشــکر!

    • در گفتگویی که با یکی از عوامل اصلی سریال داشتم، ادامه تولید مجموعه منتفی است، زیرا اسپانسر سریال از سرمایه گذاری بیشتر برای مجموعه ای کم مخاطب مدتهاست، انصراف داده است. یادتان باشد حامی مالی سریال نمایندگی یکی از کمپانی های معتبر خودروسازی است. برای من هم این سوال پیش آمده با توجه به اینکه امکان توزیع قسمت پنجم پیش از تعطیلات نوروزی فراهم بود، آیا تنها قسمت باقی مانده سرانجام به بازار عرضه خواهد شد. به هر حال ادامه مجموعه در گروی نگارش فصل دوم، یافتن سرمایه گذاران جدید و انتخاب تیم تازه ای از بازیگران است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید