روزانه های سینمایی
از کابل تا کن

از کابل تا کن

برنامه آینده موسسه رسانه های تصویری توزیع فیلم “خاک و مرجان” است. داستان این فیلم که در افغانستان می گذرد، نمونه تازه ای از رویکرد سینماگران ایرانی به مصائب و رنج های مردم افغانستان است. در جشنواره های اخیر فیلم فجر عناوین دیگری را هم در باره افغانستان دیده بودیم.

به موجب این گزارش؛ موسسه رسانه های تصویری پیش از این فیلم”گلچهره” به کارگردانی وحید موساییان و همچنین موسسه سوره نیز فیلم “آخرین ملکه زمین” ساخته محمد رضا عرب را منتشر کرده بودند.

تولید فیلم هایی از این دست در شرایطی مورد توجه سینماگران ایرانی قرار گرفته است که هیچ بازتابی از نظر و دیدگاه افغانه در داخل و خارج از افغانستان در خصوص چنین فیلم هایی مشاهده نشده است. در ایران پس از ساخت و نمایش فیلم هایی با موضوع افغانستان توسط مخملباف ها در دهه هفتاد، کمتر فیلمی با این مختصات موفق به جلب نظر تماشاگران شده است.

“خاک و مرجان” ساخته مسعود اطیابی اکران گرمی را در سال گذشته تجربه نکرد و ۶۰۰۰ نفر برای دیدن آن بلیط خریدند.(۲۱ میلیون تومان در ۱۸ روز) این فیلم در شرایطی روزهای آینده در دسترس علاقمندان قرار می گیرد که جمعی از مسئولان و کارشناسان موسسه رسانه های تصویری در کن به سر می برند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید