روزانه های سینمایی
یه عذر خواهی کم هزینه

یه عذر خواهی کم هزینه

دکتر حمید رضا نوروزی رییس اتحادیه موسسات ویدیو رسانه با اعلام خبر تازه ای مجدداً پرونده انتقاد از مدیران سازمان سینمایی در بخش نمایش خانگی را پیش کشیده است و خاطر نشان ساخته است که؛" اتحادیه ویدئو رسانه و دست اندرکاران شبکه سینمای خانگی در دوسال گذشته با بی توجهی های فراوان رییس سازمان سینمایی نسبت به این بخش مهم فرهنگی و هنری مدارا و تلاش کردند تا از طریق گفت و گو و مفاهمه ، اصطاک موجود را به حداقل برسانند اما متاسفانه انبوه مشکلات ریز و درشتی که از عملکرد نادرست مدیران سازمان سینمایی به ویژه در یکسال اخیربه وجود آمد سبب شد تا استیفای حقوق قانونی شبکه سینمای خانگی را که توسط مدیران مذکور نادیده انگاشته شده از طریق مراجع و مجراهای قانونی دیگری همچون: سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،کمیسیون فرهنگی مجلس و غیره پیگیری شود که ورود دیوان عدالت اداری به مساله راه اندازی غیر قانونی تشکیلاتی با نام شورای صنفی پخش نمایش خانگی و پیگیری اظهارات مسئول سابق موسسه رسانه های تصویری از طریق کمیسیون حقوق بشر اسلامی و چند مجرای قانونی دیگر بخشی از اقدامات اتحادیه است."

اشاره رییس اتحادیه به ادعای مدیر عامل پیشین موسسه رسانه های تصویری مربوط می شود که طی یکسال گذشته بارها  به بهره مندی موسساتی از رانت فیلم های میجر پرداخته بود و با این اقدام خود سبب واکنش و موضعگیری تند اتحادیه شد.

دومین محور انتقادی در گفتگوی امروز دکتر نوروزی به شورای صنفی پخش برمی گرد که تا این لحظه جزئیاتی از آن رسماً از سوی سازمان سینمایی اعلام نشده است.

"روزانه های سینمایی" در خصوص ادعای اشتباه مدیر عامل محترم سابق موسسه رسانه های تصویری، ضمن آنکه یادداشت های مستند و متعددی را به این ادعای باطل و رد آن اختصاص داد، در روزها و شب های پر فیض ماه خوب خدا از ایشان برادرانه درخواست می کند نسبت به اصلاح سخنان خود اقدام کنند و با یک عذرخواهی کم هزینه بیش از این بر عمق کدورت ها و رنجش های ایجاد شده نیفزایند. بی گمان کار شرافتمندانه و خداپسندانه ایشان با پاسخ متقابل فعالان نمایش خانگی مواجه خواهد شد و فرصت طلبانی را که همواره نان خود را در تنور اختلافات پخته اند، به حاشیه خواهد راند.

ضیافت افطاری امشب اتحادیه موسسات ویدیو رسانه فرصت خوبی است که طرف های اختلاف در آن چهره به چهره بنشینند و غبار کدورت ها را از سینه بشویند. برای تصمیم گیری و جبران اشتباه صورت گرفته ساعت های پیش روی را مغتنم بدانیم.

از حضرت لسان الغیب ار مدد خوایم می فرمایند:

ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم           جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است           کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید