روزانه های سینمایی
گلی سینما گلی ویدیو

گلی سینما گلی ویدیو

"من تاکنون در سینما فیلم‌هایی چون «صحنه جرم ورود ممنوع» به کارگردانی «ابراهیم شیبانی»، «بازگشت به آینده» به کارگردانی «علی عبدالعلی‌زاده» و «ستایش» به کارگردانی «محمدرضا رحمانی» را به عنوان تهیه کننده داشته‌ام، که فیلم اول اکران عمومی شده و اما فیلم دوم قرار است سال آینده اکران عمومی شود و فیلم سوم هم به دلیل موضوع خاص خود یعنی حوزه دفاع مقدس هرگز اکران عمومی نشده که امیداوارم روی این فیلم هم بتواند اکران عمومی شود.
این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: من به عنوان تهیه کننده این سه و فیلم و همچنین فیلم سینمایی «خاکسترو برف» به خوبی با مقوله ساخت آثاری تصویری و به خصوص سینمایی آشنا هستم ومی دانم که مخاطب امروز سینما به شدت به دنبال دیدن آثار جذاب و زیباست و دیگر مانند گذشته نمی‌تواند با هر فیلمی او را به سینما کشاند وانتظار داشت که با اکران هر فیلمی به سالن‌های سینما بیاید."

اظهارات فوق از زبان تهیه کننده فیلم سینمایی" خاکستر و برف" آقای فرهاد گلی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر مطرح شده است.

نگاهی به فیلم هایی که گلی در سینما تهیه کرده است و انصافاً آثار نسبتاً قابل قبولی هستند و مقایسه آن با تولیدات ویدیویی زیادی که وی در شبکه نمایش خانگی عرضه کرده است، گویای نوعی رفتار دوگانه از ایشان در سینما و همسایه دیوار به دیوار آن یعنی نمایش خانگی است.

در توجیه این رفتار متناقض می توان گفت که تهیه کنندگانی چون "گلی" برای سینما کارکردی فرهنگی و برای ویدیو نقشی سرگرم کننده قائل هستند. عدم اکران اغلب فیلم های گلی در سینما و برخورد منفی کارشناسان و منتقدان با فیلم های او در شبکه نمایش خانگی باید وی را به صرافت تجدید نظر در نگرش هایش نسبت به سینما و ویدیو بیاندازد . در اینصورت او باید در آثار بعدی اش نگاه فرهنگی را با سرگرم کنندگی در هم آمیزد تا رنگ خاکستری فیلم های او در سینما و ویدیو به رنگ های گرمتر و شادتری بدل گردد. 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید