روزانه های سینمایی
آرامش و ثبات گمشده بازار

آرامش و ثبات گمشده بازار

اگر پیش از این موسسات ویدیو رسانه می توانستند سفارشات خود را از چند هفته قبل به شرکت های تکثیر لوح فشرده داده و برآوردی از هزینه های مربوطه داشته باشند، مدتی است که به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکلات موجود در مسیر تامین و واریز ارز برای تامین مواد خام و قطعات ماشین آلات، روند و مناسبات تازه ای بر روابط بین موسسات و شرکت های تکثیر حاکم شده است. این امر علاوه بر بالا بردن هزینه های تمام شده برای موسسات، پیش بینی و برآوردهای آنها را برای تامین نقدینگی دار مشکل کرده است.

بنا به اظهار مدیر موسسه ای که نخواست اسمش فاش گردد، بعضی از شرکت های تولید و تکثیر لوح فشرده، نرخ و هزینه تکثیر را تا قبل از آغاز رسمی عملیات تکثیر به تاخیر می اندازد تا از آخرین وضع تابلوی قیمت ها مطلع گردند.

موسسات ویدیو رسانه ای که فاقد واحد تکثیر هستند، این روزها از نابسامانی موجود در فرایند تکثیر محصولات خود بیمناک بوده و برنامه ریزی برای پخش آثاری که نسبت به تامین آنها اقدام کرده اند، دستخوش تغییرات پی در پی شده است.

اگر چه مصوبه هفته گذشته اتحادیه صنایع لوح فشرده کشور برای تصویب و اعلام نرخ جدید تعرفه های انواع لوح فشرده خام و پر شده تا حدی توانست التهاب موجود را کاهش دهد، با این حال بی ثباتی و عدم تعادل در قیمت ها به عنوان عارضه عمومی در اقتصاد کشور، مانع از آن شده است که آرامش نسبی در بخش صنعتی شبکه ویدیویی حاکم شود.

به هر حال با توجه به دورخیز موسسات ویدیو رسانه برای بازار شب عید و آماده سازی دهها عنوان فیلم و برنامه برای مصرف رسانه ای مردم در تعطیلات نوروزی، چشم ها به نتایج مذاکرات پنج به علاوه یک با نمایندگان کشورمان در قزاقستان دوخته شده است تا با رضایت طرف های قرارداد و مفاهمه و مصالحه عادلانه، آثار مثبت آن در بازار و اقتصاد کشور بروز و ظهور یابد. 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ببین کار موسسات به جا رسیده که باید پروانه عنوان هزاربار دیده شده در سینما باید هفته ایی که پخش میشه داده بشه تازه اگر سانسور نداشته باشه
    اینقدر روند پروانه کند است که دلیل این هفته های بی فیلمی شبکه بخش عمده اش همین است اقای فروتن تورروخدا به این شورا بگید یخورده دست بجوننبونن و سریع تر کار موسسات را انجام بدن اصلا کاری به جشنواره ندارم کلا از موقع ایی که اداره کلی درامده هیچ کاری سریع انجام نمیشه اینقدر مثال دارم که خدا رو شکر خوددتون هم میدونید

    • . روش های اجرایی به تناسب نگاه و تسلط مدیران به مقوله کاری اشان متفاوت است. پیش از این ندرتاً فیلم های ایرانی به رویت شورا می رسید و به پروانه صادره قبلی اکتفا می شد

  • جناب فروتن عزیز

    البته فکر می کنم قبل از دوران شما یا اوایل زمان ریاست شما بود که به پروانه قبلی اکتفا می شد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید