روزانه های سینمایی
ارزیابی شرکت های پخش از دید کاربران

ارزیابی شرکت های پخش از دید کاربران

پخش فیلم در شبکه ویدیویی شکل و شمایلی نیمه حرفه ای از خود به نمایش گذاشته است. جدا از عملکرد پخش های غیر تخصصی، رقابت بین شرکت های تخصصی فیلم و آلبوم موسیقی با عوارضی که نمی توان آن را نادیده انگاشت، سبب تنوع کم سابقه در محصولات شبکه و تغذیه مستمر مراکز عرضه و فروش شده است.

کمتر شرکت پخشی مراعات رقیب را می کند. فیلم پشت فیلم راهی مغازه ها می شود. مغازه داران بیش از گذشته در هفته های اخیر بازاریابان را با بسته های فیلم مقابل پیشخوان می بینند.

از سوی دیگر فعالان پخش چندان در قید فضای روانی جامعه نیستند و در هر مناسبتی ناوگان پخش خود را در سطح شهرها به حرکت در می آورند. شرایط به گونه ای شده است که جا برای نصب پوستر در مراکز فروش و سنگفرش جلوی مغازه ها بیش از پیش مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است.

شرایط حاکم بر بازار سبب توافق نانوشته ای بین مغازه داران با شرکت های پخش از یکسو و پخش کنندگان با موسسات ویدیو رسانه ها شده است. مطالبات وصول می شوند. دیر و زود آن چندان مهم نیست.

در بین شرکت های پخش "دنیای هنر" در جلب همراهی موسسه رسانه های تصویری، تصویر گستر پاسارگاد، کیمیانما و … موفق نشان داده است.

"هنرنمای پارسیان" که به "نشان" معتبری نزد کودکان و نوجوانان بدل گردیده است، علیرغم آنکه مدعی است از مراجع نظارتی در حقش بی مهری شده و به حجم بالای سرمایه گذاری او در تامین فیلم ایرانی طی سال ۸۹ اعتنای کافی نشده است، کماکان با انگیزه زیادی هفته ای یک عنوان در بازار می نشاند.

"هنر اول" بعد از توزیع  یکی دو عنوان مطرح" فیلم- نرم افزار "! که سبب انتقادات صنفی زیادی به آن شد، بی علاقه به گفتگو و روبرو شدن با افکار عمومی، به اتکای اعتباری که نزد موسسات ویدیو رسانه دارد، بیصدا به انجام کارهای روزانه و حضور در بازار مشغول است.

"گلرنگ رسانه" هفته آینده با آغاز توزیع سریال "ویلای من" باید قدرت واقعی ناوگان پخش اختصاصی خود را به منصه ظهور برساند. اخذ مجوز شش قسمت اولیه سریال، باعث شده است تا این موسسه تدابیر گسترده ای را برای توزیع محصول بر روی کاغذ آورده و تجربیات یکسال گذشته را بازخوانی کند."گلرنگ رسانه" با مهندسی مجدد فرایندهایی که تاکنون برای پخش محصولات موسسه فیلمسازان جوان به کار بسته، این واقعیت را به خوبی دریافته است که ناگزیر از جلب همراهی همه مراکز فروش از جمله فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی است.

ارزیابی عملکرد شرکت های پخش بی تردید از زبان و قلم فعالان بازار ویدیو خواندنی تر و واقعی تر است. این پست به قصد دریافت نظر علاقمندان و فروشندگان فیلم نوشته شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید