روزانه های سینمایی
بازار فیلم جدید به خود دید

بازار فیلم جدید به خود دید

موسسه رسانه های تصویری پس از گذشت دو سال سرانجام فیلم جنجالی سال های ۸۸ و ۸۹ را روانه بازار کرد. به موجب این گزارش فیلم سینمایی "پایان نامه" به عنوان چهل و چهل و دومین فیلم ایرانی امسال شبکه از سوی شرکت های "پخش دنیای هنر "و "کیمیا نما توزیع شده است.

پایان نامه ساخته حامد کلاهداری و تهیه کنندگی روح الله شمقدری در جشنواره فیلم فجر سال ۸۸ حاشیه های زیادی را به همراه داشت و در اکران عمومی سال بعد هم در کانون توجه مخالفان و موافقان قرار گرفت.

 

عرضه فیلم در شبکه نمایش خانگی اگر قبل از توزیع فیلم "قلاده های طلا" صورت می گرفت می توانست یک اتفاق قلمداد شود ولی با تحولات سیاسی و اجتماعی سال های اخیر قدری فیلم از اولویت موضوعی خارج شده است.

هر چند سازندگان فیلم نخواسته اند اثر را صرفاً سیاسی معرفی کنند و بر بعد اجتماعی و اکشن آن تاکید دارند، مع الوصف توزیع نسخه ویدیویی "پایان نامه " هم می تواند دریچه تازه ای به روی مقطعی از تاریخ انقلاب و تعارضات و کشمکش های سیاسی بگشاید. منتقدان فیلم را به دلیل عدم ریشه یابی رویدادها اثر عمیقی قلمداد نکرده و اثر را در جلب همذات پنداری بیننده ناکام توصیف کرده اند. این دسته از منتقدان ورود یک کارگردان جوان در ژانر دشوار و پیچیده "سیاسی" را دلیل اصلی عدم اقبال به فیلم دانسته اند. 

این گزار ش می افزاید؛ در سایت رسمی موسسه رسانه های تصویری هنوز خبر انتشار فیلم دیده نمی شود و احتمال می رود پس از اتمام کار پخش در تمام مناطق تهران و شهرستان ها خبر جنبه رسمی به خود گیرد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید