روزانه های سینمایی
عنصر شهرت خبر ساز شد

عنصر شهرت خبر ساز شد

در خبر نویسی یکی از ارزش های خبری "شهرت " است. منظور از ارزش خبری آن است که در دل هر رویداد ارزش یا ارزش هایی وجود دارد که رگه اصلی خبر را تشکیل می دهد و توان و تشخیص این ارزشها مقوله ای مهم و تعیین کتننده برای یک منبع خبری است.اشخاص و نهادهایی که دارای شهرت هستند واجد ارزش خبری هستند.

از این مقدمه که بگذریم تولید و انتشار خبر بر اساس فعالیت ها و اظهارات بازیگر – کارگردان محبوبی مثل مهران مدیری در دو دهه گذشته همواره مورد توجه روزنامه نگاران و خبر نویسان بوده است. اوج خبرهای مربوط به مدیری را باید از زمان حضور در شبکه ویدیویی کشور دانست و قهوه تلخ ناتمام مانده وی را محور تولید هزاران خبر و گزارش دانست.

به نمونه ای که در اینجا آورده شده است خوب توجه کنید. با مطالعه خبر در می بابیم هیچ چیز تازه ای به خواننده منتقل نشده است و مجموع حبرهای چند ماه اخیر فقط به روایت متفاوتی به رشته تحریر درآمده است.

معمولاً وقتی کفگیر خبرسازان به ته دیگ می رسد، بازنویسی و ارائه ترکیب جدیدی از خبرهای قبلی مد نظر قرار می گیرد و تاکید بر ارزش "شهرت" شالوده خبرهایی از این دست قرار می گیرد. کد ۷۶۹

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید