روزانه های سینمایی
اینجا کربلا مرکز جمهوری مظلومان

اینجا کربلا مرکز جمهوری مظلومان

سلام خدا بر سید و سالار شهیدان. رحمت الهی بر ارواح متعالی بزرگ مردان، زنان و کودکانی که در واقعه ای خونبار به وسعت کربلا، شرافت را با نثار جان خویش دوباره معنا کردند. راز و رمز حرکت اباعبدالله از ترک مکه و ناتمام گذاردن حج ابراهیمی تا ورود به نینوا بارها از زبان خطبا و اندیشمندان تشریح شده است و دریافته ایم که در هر منزل از سفر خونبار حضرت چه درس ها و آموزه هایی برای همیشه تاریخ و همه عصرها و نسل ها بازگو شده است.

در دهه اول محرم هر روز به نام یکی از شهدای دشت کربلا نام گذاری شده است و روضه آنها با سوز و گداز آتش به دلها می زند. کوچکتر که بودم فکر می کردم، یزیدیان طی ده روز امام و اهل بیتش را با سفاکی هر چه تمام تر به شهادت رساندند. اما آن زمان که فهمیدم فاجعه ای در این وسعت فقط در یک نیم روز تاریخ را شرمسار کرده است، از تصور تحمل بانوی مصیبت دیده کربلا، در شگفت شدم. بابی انت و امی یا حسین!

هم اینک کافیست تا با رجوع به خیمه دل ماتم زده خویش به بازخوانی نهضت عاشورا بپردازیم و به قدر وسع توشه ای از خزانه معرفت و ایثار که در لوحی بی بدیل در سرزمین تقتیده کربلا نقش ماندگار گرفت، برداریم. شاید که در عمر کوتاه خویش در کنار خیام حسین چادری بر پا کنیم و زیستنی شرافتمندانه و انسانی داشته و در برابر وسوسه های درون و برون تن به ذلت ندهیم و آبرویمان را با آب و نانی که به آلودگی ها آغشته است، معامله نکنیم.

سالگشت تاسوعا و عاشورای حسینی بر حضرت صاحب الزمان (عج) و همه آزادگان عالم و پویندگان طریقت حسینی و پویش زینبی تسلیت باد.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید