روزانه های سینمایی
تا اطلاع ثانوی تکثیر بازی و انیمیشن ممنوع

تا اطلاع ثانوی تکثیر بازی و انیمیشن ممنوع

دبیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه ای به رییس اتحادیه صنایع لوح فشرده از وی خواست تا اطلاع ثانوی در کارخانجات و شرکت های عضو از تکثیر هر گونه محصول انیمیشن و بازی اجتناب به عمل آید.

به موجب این گزارش در پی ناهماهنگی موجود در زمینه صدور مجوز توزیع محصولات فوق و موازی کاری بی سابقه، طی روزهای گذشته اعتراض موسسات ویدیو رسانه، جامعه تهیه کنندگان سینمای ایران و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازتاب گسترده ای را در پی داشت.

این گزارش می افزاید؛ دبیر ستاد صیانت در نامه خود حل مشکلات پدید آمده و تعیین دقیق مرجع صدور گونه های فوق را شرط رفع ممنوعیت تکثیر محصول در روزهای آینده دانست.

کد ۷۵۵

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۰ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خوشس به حال غلام تکثیر ها در زمینه ارائه بازی های  روز دنیا در کوتاهترین زمان
    مگم شاید به گفته (گاو مش حسن)خود عزیزان یکی از عوامل غلام تکثیر باشند ما خبر نداریم

  • این محدودیت مربوط به محصولاتی است که از رسانه های دیجیتال پروانه دارند یا همه مجوز ها را شامل می شود؟

  • حرکت ایشان در جایگاه دبیر ستاد یا درست یا غط به هر حال یک قدم رو به جلوست و جای تحسین دارد تداخل صنفی که جدیدا ایجاد شده است باعث نابودی شبکه نمایش خانگیست از این رو در شرایط فعلی کار ایشان کاملا پسندیده به حساب میاید 

  • جناب آقای فروتن اگر موافق باشید پیشنهادی دارم اگر ارشاد ترتیبی دهد که تا رفع حل مشکل تمامی کارخانه های تولید تمام عناوینی را که از مراکز غیر از وزارت ارشاد دریافت میکنند برای اداره باز بینی ارسال کرده و موافقت این سازمان را نیز بگیرندالی الحساب جلوی کارهای ویدئویی شبیهه نرم افزار که در معرض سو،استفاده قرار گرفته اند گرفته میشود وخرج آن فقط گذاشتن متریال داخل دستگاه دی وی دی است ولی این کار سخت ومقطعی است اما پیشنهاد بعدی
    همین کار را ستاد نیز میتواند انجام دهد  یا از طریق کارخانه ها یا در همان مراکز تایید پروانه های نرم افزار

  • ممنونم از شما اما جمله ای در وصف روزانه های سینمایی ومدیر زحمتکشش
    روزانه های سینمایی مرهم روزهای سخت دلسوختگان شبکه نمایش خانگی  و باید اقرار کنم روزانه ها قسمتی از زندگی بنده میباشد امیدوارم همیشه پاینده و سر بلند و سرافراز باشیدو امیدوارم همه دوستان قدر زحمات جنابعالی را بدانند
    با تشکر از طرف یک دوست

  •  
    جناب آقای فروتن با سلام وخسته نباشید
    در رابطه با موضوع تولید انیمیشن و فیلم و بازی در قالب نرم افزار که این روزها صدای همه را در آورده و همه دوستان عزیز راجع به آن اظهار نظرات متفاوتی میکنند وبعضی سعی بر این دارند تا رسانه های دیجیتال را مرکزی قانون گریز یا موازی کار معرفی کننداز چند نکته نیز نباید غافل شد:
    ۱- با وجود تمامی مشکلات بوجود آمده هم اکنون فرصتی نیزبوجود آمده (چه برای مسئولان سازمان سینمایی و چه برای دوستان و همکاران موسسات ویدئو رسانه) که ما نیز به عملکرد خود نیم نگاهی بیاندازیم به نظر این حقیر همه ما مقصر بوجود آمدن چنین وضعیتی هستیم از مسئولان گرفته تا موسسات ویدئورسانه
    ۲- در معاونت سمعی و بصری قبل، باند بازی و جبهه بندی به اوج خود رسیده بود به طوری که اگر فردی خارج از باند مسئولین به سراغ گرفتن مجوز برای کاری می آمد با سر خوردگی بسیار مواجه میشد. و بنابراین تصمیم میگرفت از نهاد دیگری غیر از این معاونت مجوز دریافت نماید و این کار در دراز مدت لطمه بسیاری به شبکه نمایش خانگی وارد میکرد که هم اکنون لطمه آنرا میبینیم.
    ۳- در چند ماه اخیر ندادن مجوز به کارتونهای روز و بی نظمی و بی سرو سامانی در سازمان محترم سینمایی باعث شد تا موسسات ویدیو رسانه که خود آنها از مرکز رسانه های دیجیتال دل خوشی نداشتند به آن مرکز روی آورده و مجوز بگیرند.
    پس نهایتا از دوستان و مسئولین خواهشمندم اول تقصیرات خود را بپذیریم و در صدد رفع آن باشیم بعد راجع به دیگران اظهار نظر کنیم
     

    • رسیدن به خیر شما را به جا نمی آورم جواب سلامتان را می دهم اما باند بازی  و حرف ها و ادعاهای بی اساس شما در بازار منطق و گفتگو قیمتی ندارد. قطعاً با اجرای مقررات و ایستادگی بر آن، عده ای ناخشنود شده و هر رطب و یابسی را برای بر هم زدن قاعده بازی به هم می بافند. بعید میدانم رکورد صدور مجوز و سرعت پاسخگویی در دوره پیشین به راحتی شکسته شود. قدری در باره آنچه که به دیگران روا می دارید احتیاط کنید. محض نقض استدلال شما عرض می کنم؛ بیش از یکسال است که موازی کاری مورد اشاره قابل مشاهده است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید