روزانه های سینمایی
مجمع: ویدیو کلوب ها فیلم نمی خرند

مجمع: ویدیو کلوب ها فیلم نمی خرند

مجمع نمایندگان توزیع محصولات فرهنگی در استان هرمزگان طی ارسال نامه ای به شرکت های فعال پخش به حقایق مهم و قابل اعتنایی اشاره کرده است.

افزایش ناگزیر قیمت فیلم در هفته های اخیر عارضه کپی را ابعاد وحشتناکی بخشیده است . بطوریکه بعضی از ویدیو کلوب هایی که تنها کالایشان فیلم است از خرید محصول امتناع کرده و عملاً به کار مجرمانه کپی و عرضه و فروش نسخه غیر اریژینال روی آورده اند.

این مراکز که طی سال های گذشته از جمله واحدهای عرضه آلوده به فیلم های سرقتی بوده اند، به منظور روشن نگه داشتن چراغ خود مدت هاست که تهیه همان یک یا چند نسخه مستر! را هم کنار گذاشته و بار دیگر قبح تماشای فیلم کپی را نزد مردم از بین برده اند.

از سوی دیگر شرکت های تامین و پخش به استناد نامه نمایندگان مجمع استان هرمزگان، افزایش سود موزعین را در محاسبات و سبد هزینه خود مورد غفلت قرار داده و نتوانسته اند آنان را در پیشبرد سیاست های خود همراه سازند.

بعید نیست طی روزهای آینده نامه ها و مواضع مشترک نوشته یا نانوشته ای از سوی سایر استان های اعلام و صادر شود.

همزمان با اتفاقات اخیر بار دیگر رسانه های کشور معضل کپی فیلم را موضوع و تیتر گزارش های خبری خود کرده و به تبعات سنگین و غیر قابل جبران آن اشاره نموده اند.  پیامدهایی نظیر؛ کاهش عناوین ایرانی در شبکه و کوتاه شده دست تهیه کنندگان سینمای ایران از درآمد معقول ناشی از فروش رایت ویدیویی فیلم ها و سرانجام کسادی کار مراکز عرضه و فروش.

ارسال رونوشت نامه مجمع نمایندگان به شرکت های پخش و دریغ داشتن آن از مراجع نظارتی دولت، گویای ناامیدی احتمالی آنها از اقدام و واکنش دلگرم کننده مقامات مسئول است.

در میان مدیران دولتی جز اظهارات دبیر ستاد صیانت که از ادامه مبارزه با کپی کاران صحبت به میان آورده و خواستار فرهنگ سازی صدا و سیما شده است، عکس العمل دیگری از جانب دیگر مدیران شاهد نبوده ایم.

قابل پیش بینی بود که با افزایش لجام گسیخته قیمت ها و نوسانات قیمت ارزهای خارجی و کاهش ارزش پول ملی، پس لرزه های سهمگینی را در سبد محصولات فرهنگی شاهد باشیم و جمعیت بیکاران کشور به مشاغل دم دستی و کم سرمایه ای همچون کپی فیلم و فروش آن روی بیاورند.

بلای خانمانسوز کپی این روزها به تب مصرف دی وی دی خام دامن زده و علیرغم افزایش قیمت این کالا در ماه های اخیر، هنوز رایت فیلم های شبکه سود خوبی را به دست سارقان می رساند.

در این میان شاید تجدید نظر شرکت ریز موج سیستم در تولید و عرضه دی وی دی خام تا حدی بتواند به کنترل بازار کپی و مهار آن کمک کند. اقدامی که می تواند از کپی محصولات و فیلم های همین شرکت نیز جلوگیری به عمل آورد.  

اتحادیه موسسات ویدیو رسانه باید در اقدامی نمادین ترجیحاً در هماهنگی با تهیه کنندگان سینما اعتراض خود را به غارت اموال و دارایی هایشان اعلام نمایند و فاجعه در حال گسترش را در کانون توجه مراجع ذیربط قرار دهند. وقت آن رسیده است تا اتحادیه و اعضایش "مهندسی مجدد فرایند" را پیشه خود کنند و انتشار نسخه ویدیویی را در شرایطی که پایبندی به کپی رایت به افسانه ای بیش نمی ماند، مورد تجدید نظر قرار دهند و در هماهنگی با شرکت مخابرات انتشار فیلم در فضای وب را حداقل مطالعه کنند و به یک جمع بندی در این زمینه برسند.

کاهش طبیعی فعالیت موسسات در ماه های محرم و صفر فرصت خوبی است تا با یک تصمیم و برنامه جمعی تدابیر لازم برای بهبود وضع موجود اتخاذ گردد.

به هر حال با توجه به اینکه خطاب اصلی نامه مجمع نمایندگان اتحادیه صنفی موسسسات ویدیو رسانه است باید منتظر ماند و اقدامات احتمالی اتحادیه را در روزهای آینده مشاهده کرد.

مطلب مرتبط: اسدزاده باید برم بقالی بزنم

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز
    در جدیدترین نامه ارسالی به تمامی نمایندگان عزیز در سراسر کشور موارد درخواستی لحاظ گردیده است .
    ایام به کام .
    موسسه فرهنگی و هنری قرن ۲۱

  • اولآ بهتر بود متن نامه را هم میگذاشتید تا بفهمیم قضیه چه بوده است و دچار ابهام نشویم هر چند منتظر بودیم و منتظر هم باشید .که اعتراضات و انتقادات به جا و منطقی دیگری در روزهای آینده  متبلور گردد .  ثاانیآ شما هر چه دلتان تنگتان میخواهد در مورد مدیران محترم فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی گفته اید و آنها را چند جا در همین مطلب با عناوینی  به عنوان  سارق و مجرم خطاب کرده اید  و در جای دیگری این مراکز را به عنوان آلوده ترین  مراکز عرضه فیلمهای سرقتی معرفی نموده اید که در جای حود  بسی جای  تعجب و تامل دارد و از مدیری فرهنگی و باسابقه بسیار بعید است و در واقع همگان را به یک چوب رانده اید . البته  در سالهای گذشته هجمه هایی  از این دست زیاد دیده و شنیده ایم و مائی که روزی با شعارهای مسئولین به ظاهر انقلابی و جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی به میدان آمده ایم گوشمان از این حرفها پر است و از یک گوش شنیده و از گوش دیگری بیرون کرده ایم چون هیچگاه تریبون آزادی در اختیار نداشته ایم و هرگز هم نتوانسته ایم در مقام دفاع از خود بر آئیم  و شاید همین عدم دفاع مشروع باعث شدت یافتن اینگونه هجمه ها گشته است . آیا خوشایند و مطلوب و شایسته است ما و مردم عادی هم با استناد به اختلاس اخیر در وزارت ارشاد و دستگیری عامل یا عوامل با سابقه و ارشد وزارتخانه و وجود شایعاتی مانند فرار منشی مونث … به کانادا البته بعد از گرفتن ۳ میلیارد تومان وام بلا عوض که معلوم نیست به دستور چه شخصی بوده همه مسئولین آن وزارتخانه فخیمه را با عناوینی مانند سارق و متخلص خطاب کنیم ؟ به هر حال من به شخصه هنوز علت دفاع نابرابر و جانبداری جنابعالی از شرکتهای ویدئو رسانه را نفهمیده ام  و فکر میکنم کمی هم انصاف حکم میکند شرایط و مسائل و مشکلات فروشگاه ها  را در نظر گرفته و اینقدر یک جانبه قضاوت نکنید . در مورد مسائل پیش آمده باید بگویم  همه قبول دارند که هزینه ها بالا رفته و شاید بالاتر هم برود اما بحث اینست که آیا فقط هزینه شرکتهای توزیع کننده فیلم بالا رفته و دیگر عوامل و دست اندرکاران به خصوص نمایندگان فروشگاه ها ی محترم که مسئولیت فروش مستقیم محصول را به عهده دارند هزینه هایشان بالا نرفته است؟  و آیا باید سود این شرکتها افزایش داشته باشد و بقیه به همان سود قبلی قانع باشند ؟ گذشت آن زمانی  که بعضی ها با حمایتهای بعضیهای دیگر و به زور و اجبار بخشنامه های من در آوردی و تهدید یه  لغو مجوز بقیه را آبکش خان خود فرض میکردند و هر گونه اجحافی را در حق فروشگاه ها و به طبع آن مردم روا میداشتند .  مردم الان به حق و حقوق خود واقفند و دیگر گول بازیهای کودکانه ای مانند این را نمیخورند . علی ایحال  امروز خبر دار شدیم که مجمع نمایندگان استان اصفهان هم با توجه به دلایل ذکر شده بالا فیلم یک حبه قند را تحریم نموده و از خرید و توزیع بین فروشگاه ها امتناع نموده اند و تا اطلاع ثانوی از خرید عناوین فیلم و موسیقی که همین قیمتهای اخیر را با خود یدک میکشند خود داری مینمایند . بهتر است عقلای قوم و متولیان امر تا وضع بدتر از این نشده و مسئله بازتاب رسانه ای پیدا نکرده با مشورت و شنیدن درد و دلهای نمایندگان و فروشگاه داران محترم چاره ای عاقلانه بیندیشند و هر چه زودتر به این بحران پایان دهند . والسلام .

    • بهنام عزیز متن نامه در قسمت دیدگاه ها قابل دسترسی است . به نظرم یادداشت را با دقت نخوانده ای . بهترین دوستان همراه من در این سالها در فضای مجازی تنی چند از همین فروشگاه داران با مرام و با وجدان بوده اند. پس همه را به یک چوب نرانده ام.تصریح قانون است که کپی کردن و فروش فیلم کپی اقدام مجرمانه است . بنده چنین تعبیری را از خودم جعل نکرده ام.

  • جناب آقای فروتن اگر پاسخی برای نوشته  آقای بهنام بدهید ممنون میشوم آقای فروتن شما که در راس هرم شبکه نمایش خانگی بودید ماشا ا… هر چه در توان داشتید  ضربه به فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی زدید حتی با نوشته های  تند خود که بدون در نظر گرفتن خدا و روز قیامت هر چه تهمت و افترا بود به فروشگاههای غرضه محصولات فرهنگی زدید  حتی در نوشته های خود حاضر نشدید از واژه فروشگا های عرضه محصولات فرهنگی استفاده کنید و همیشه از کلمه ویدئو کلوپ استفاده کردید  و سیاست مدیران در وزارت ارشاد همیشه نابودی شبکه نمایش خانگی و موسیقی بوده و علی اظاهر در روبرو حمایت ولی در پشت سر ضربه بوده است  جناب آقای فروتن در حال حاضر فجایعی که در باب شبکه نمایش خانگی اتفاق می افتد و شما خنجر را بر روی فروشگهای عرضه محصولات فرهنگی کشیده اید  و هرچه در توان د ارید همیشه به عنوان سارق و … نام بردید و ما را در ردیف  … قرار دادید و مسبب این همه نا بسامانی را فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی قلمداد میکنید برید ببینید در حال حاضر منبع تولید و تکثیر این همه دایویکس و کپی فروشگاهاای عرضه محصولات فرهنگی هستند یا خدمات کامپیوتری که هیچکس با آنها کاری ندارد چرا همیشه  تهمت ها  را  نثار ما میکنید شما کاری در حوزه خود انجام دادید و سیاستی به کار بردید که  هم ما  محکوم به نابودی هستیم هم شبکه نمایش خانگی و مدیران شرکتها آیا شما فکر میکنید درد ما افزایش سود  نمایندگی هست ؟ نه اینطور نیست سیاستهای ارشاد باعث این همه گرانی محصولات شبکه شده است اگر شما  موسسات ویدئو رسانه را اجبار در خرید این همه فیلمهای سخیف از بعضی از این تهیه کنندگان که در این چند سال اخیر با رخنه خود در شبکه همه را غارت نمودند نمی کردید و مدیران شرکتها را تحت فشار قرار نمی دادید و قیمتی عادلانه را برای خرید رایت  محصولات تهیه کننده در نظر میگرفتید حال و روز ما و شبکه این نبود ما شبکه نمایش خانگی متولی سود دهی به تهیه کنندگان است مگر ملت بیچاره ضامن کسب درامد عزیران هست که باید تاوان زیاده خواهی بعضی از تهیه کنندگان را بدهد  اگر واقعا دلتان به حال شبکه میسوزد قانونی وضع که شرکتها مجبور نباشند با قیمت بالا و زور گوئی های تهیه کنندگان که عمده اساس آن هزینه رایت هست پرداخت کنند زیرا هزینه تولید با توجه به گرانی های اخیر برای هر لوح دی وی دی به ۵۵۰ تومان (هزینه تکثیر + ولت+ بسته بندی و تبلیغات) نخواهد رسید در پایان ببخشید که اگر مطلب اینجانب همانند نوشته شما تند بود غرضی در کار نیست 

    • چرا بعضی از دوستان اصرار دارند خودشان را در زمره “بعضی “قرار دهند، برایم سوال برانگیز است . اگر به دنبال حمله به بنده هستید نیازی نیست به فکر تطهیر همکاران خلاف کار خود باشید و سخنگوی آنها شوید، مستقیماً بنده را هدف قرار دهید . ظرفیت انتقاد پذیری من که برایتان اثبات شده است. کار خلاف قابل دفاع نیست. توسط هر مرکز و فروشگاهی که باشد فرقی در اصل ماجرا پدید نمی آورد. البته تحت لوای مجوز دستگاه های فرهنگی زشتی این عمل بیشتر است. حسنات الابرار سیئات المقربین ارجاع یادداشت به نامه مجمع نمایندگان بود که به فراخور موضوع آن به فروشگاه های خاطی هم اشاره شد. کسی و مرجعی غیر از بنده را سراغ دارید که در سه سال گذشته تنوع و صورت بندی اقدامات خلاف کارانه را در عرصه ویدیو در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و رسانه هاتشریح کرده باشد؟. نمونه اخیر آن برنامه دیشب آپارات در رادیو جوان بود که عرض کردم پیاده روها پاکسازی شود، اینترنت و تلویزیون های ماهواره ای و قطار و اتوبوس و تکنیک های فرمت تکثیر و… را چه باید کرد؟احتمال بدهید برای اظهار نظر در باره موسسات و خرید فیلم ایرانی نیازمند اطلاعات و آگاهی بیشتری برای اظهار نظر باشید.

    • دوست عزیز شما که بدترین توهین را به فروشگاهها روا داشته اید و به زعم خود آنها را به روزانه های سینمایی نسبت داده ای! به نظرم هر قدر  برای شما توضیح بدهم بی فایده است و مرغ  استدلالتان یک پا دارد و اصرار داری انسانهایی شریفی که در فروشگاه ها با عرق جبین و کد یمین نان حلال برای زن و بچه هایشان برده اندرا در زمره بعضی خلاف کارها جا بزنید. اگر یادداشت را با تمرکز می خواندی اشاره به خیل بیکارانی هم شده بود که  در وانفسای کنونی کاری به جز رایت فیلم و فروش آن در کوی و برزن ندارند.

      خدا را شکر که یک مدیر پیدا شد تا با گشودن دریچه گفتگو با مردم، چوب تصمیمات درست یا نادرست مدیران پیش از خود را هم بخورد.

      • اینجانب برایم روشن نشده است که چرا شما فقط کاسه کوزها را بر سر فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی  خراب میکنید
        جناب آقا فروتن
        کلمات (سارق – دزد – مراکزآلوده و…)بکار برده برای فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی ( ویدئو کلوپی که شما یاد میکنید)  در متن شما هم برای اینجانب و بعضی از دوستان سنگین بود و توقع نداشتیم که این کلمات برای فروشگاههای محصولات فرهنگی بکار ببرید چنانچه فقط فروشگاههای فوق در امر فروش فیلم مبادرت داشتند و فقط این مراکز تخلف انجام میدادند حق با شما بود ولی حالا چطور که تنها کسی که فیلم نمی فروشد خواجه حافظ شیرازی است که آن هم به رحمت خدا رفته است

  • جناب آقای فروتن
    اینجانب نه به دنبال حمله به شما هستم و نه به دنبال نوشته خود غرضی در پی دارم
    بنده از وضعیت  خودم و همکارانم در استان خودم دفاع میکنم  زیرا شاهد عملکرد همکارنم در استان هستم و گواه مطالب اینجانب کشفیات صورت گرفته د ر بازرسیها از فروشگاهها می باشد از هر ۱۰۰۰ حلقه کشفیات قرین به ۸۵درصد از فروشگاههای غیر مرتبط محصولات فرهنگی می باشد که هرگز روزی فکر نمی کردند بازرسی از فروشگاههایشان صورت گیرد پس حق بدهید اعتراضی به مطلب شما داشته باشم که همه را به یک چوب رانده اید و آمار تخلفات در تهران و شهر هائی مثل مشهد که مرکز پخش و توزیع دایویکس در استانها می باشد قضاوت کنید و همه را سارق و مجرم لقب دهید

  • سلام به دوستان عزیزم و همکاران محترم 
    اول این که راه همه ما به یک سو میرود حفظ و نگهداری شبکه نمایش خانگی و هیچ کس با هیچ شخصی خدایی نکرده  پدر کشتگی ندارد بنده در مورد توزیع فیلم یه حبه قند با دوستان و نماینده های عزیز زیادی صحبت کردم نتایج به این صورت بود 
    همه دوستان یک مشکل اساسی داشتند که فرق قیمت ۳۰۰۰ تومان با ۲۵۰۰ تومان ۵۰ درصد کاهش تیراژ میباشد  ودوستان با یک محاسبه خیلی ساده میتوانند بفهمند که منطق درست این است که به قیمت ۲۵۰۰ تومان جلو بروند ومخاطبان شبکه را به سمت و سوی کپی نفرستند و با تیراژ بیشتر سود بیشتری ببرند ولی متاسفانه راه اشتباه را پیش گرفته اند در حال حاضر هم خبری ازشان نیست و پاسخگو این مطلب نیستد و به عبارتی ما داریم برای خودمان آب در هونگ میکوبیم

  • ازمکافات عمل غافل مشو
    گندم از گندم بروید جو ز جو
    سلام
    من کاری به هیچ بحثی که شده ندارم فقط
    این خدا و روز قیامت را که دوستان گفتند من نفهمیدم یعنی چه..
     راستی زمان توزیع تن تن پرده ای  ، بودند؟؟….
    یادش بخیر انداختمش سطل آشغال
    و دیگه از قرن ۲۱ چیزی نخریدم و نخواهم خرید
    —————————————————،
    ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند
    بانگ و فریاد بر آری که مسلمانی نیست
    سعدی
    ——————————————
     

  • با سلام . هنوز متن نامه را پیدا نکرده ام اگر بالای هموم مطلب لینک کنید ممنون میشم .
    با بیشتر نظرات آقای محمد رضا جعفری موافقم و اعتقادم بر اینست تا زمانی که سیاستهای یک جانبه شرکتهای ویدئو رسانه و وزارت ارشاد بدون مشاوره و نظر خواهی از اتحادیه های محترم صنفی و مجمع نمایندگان و مراکز پخش عمده ادامه پیدا نماید روز به روز باید شاهد تضعیف بیشتر شبکه نمایش خانگی باشیم .
    کار را به جائی رساندند که الان بعضی از سوپر مارکتها فیلمهای مستهجن میفروشند آن هم بدون هیچ نظارت قانونی و جالب اینست که علیرغم اعتراضات گسترده و ثبوت مدارک و شواهد فراوان حتی یک مورد پلمپ تا به حال شلمل حال هیچ سوپر مارکتتی نگردیده است .
    ضمنآ خواهش میکنم نظر شخصی خودتان رانسبت به سئوال اصلی بنده راابراز نمائید .
    آیا فقط هزینه های شرکتهای ویدئو رسانه افزایش پیدا کرده و نمایندگان و فروشگاه های محترم از این قائده مستثنی هستند و آیا فقط آنها باید همیشه و به صورت یک جانبه سیاستهای خود را به ما تحمیل نمایند و از طرفی هم امیدوار و خوشبین باشند که محصولاتشان کپی نمیشود ؟
    آیا عقل و منطق چنین زور گوئی و تحمیلی را برمیتابد یا خیر ؟

  • گرون شدن محصولات فرهنگی هرگز نمی تونه توجیه خوبی باشه برای رایت کردن فیلمها
    من برای منطق آقایون متاسفم
    من نماینده توزیع یکی از شهرستانها هستم وباید منصف باشیم که تو چنین بازاری که همه محصولات ماهی یک بار گرون میشن گرون شدن ۵۰۰تومانی فیلم اتفاق عجیبی نیست
    والبته معزل تمامی نمایندگان شهرستانها و فروش پایین آثار خود وزارت ارشاده
     گویا چند سالی ست هیچ برنامه ای برای کنترل بازار کپی رایت نداره و البته سایتهای اینترنتی  هم که به کلی فراموش شده 

  • سلام
    پیشنهادمیکنم جناب فروتن عنوان  مگرویدیوکلوپها فیلم میخرند   را تعویض کنید این باعث ایجاد شبهه شده.تعدادی ازخانواده شهدا.جانبازان  ایثارگران وهمچنین انسانهای مومن ومتعهد دراین صنف مشغول فعالیت سالم هستندوبکاربردن این عنوان صحیح نیست.نیت شما خیراست شکی نیست.

  • در چند نکته با دوستان هم عقیده ام و میدونم که مشکل مشترک همه ماست:
      پخش سوپرمارکتی:من شخصا هیچ توجهی در این کار نمی بینم–اصلا مشخص نیست این قانون عدم تداخل صنفی چرا برای ما نادیده گرفته میشه شاید شکایت به دیوان عدالت اداری که اخیرا توسط فروشگاهای شهر ما مطرح شده چاره این کار باشه
     چرا یک سوپرمارکت با تنوع بسیار بالای کالاهای خود باید فیلم روهم به سبد خود اضافه کنه و یک فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی که با فقر
    تنوع کالا مواجه ست و فیلم محصول اصلی این صنف هست مجبور باشه که کالای خود را با دیگر اصناف به اشتراک بگذاره
    عدم همفکری مسئولان با صنوف که دوستمون در کامنت بالایی به اون اشاره کرده نکته قابل توجهی هست بنده بسیار دل پری از مسئولان این عرصه دارم و فکر میکنم دلایل اونها هم همینه که اصلا روی مقابله  ومواجه با صنوف زیر مجموعه خود را ندارند چون اصولا کارنامه قابل دفاعی ندارند
      در موضوع گران شدن فیلمها نادیده گرفتن سود بیشتر نمایندگان و البته فروشندگان نکته بسیار مهمی ست که  دوستان اشاره کردن-
    وضعیت اسفناک سایتهای غیرمجاز اینترنتی از دیگر مسایلی ست که مسئولان ذیربط به طور کلی از اون غافل هستن

    • جناب نعیمی یک بار به دیوان عدالت اداری شکایت تسلیم شده است و رای دیوان آن بود که مراکز عرضه مجاز محصولات فرهنگی در حیطه اختیارات و تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

  • جناب آقای نعیمی همانطور که قبلآ نوشته ام کسی با گران شدن فیلمها مشکلی ندارد مشکل این است  که چرا باید شرکتها قیمت محصولشان را بالا ببرند ولی نمایندگان و فروشگاه ها باید از این قاعده مستثنی باشند و این یعنی تحمیل و اجبار .
    شما هم اگر میتوانید پاسخ منطقی پیدا کنید حتمآ اعلام بفرمائید .

  • با سلام و عرض خسته نباشید . حتماً خبر دارید که در اصفهان هم مجمع نمایندگان توزیع از خرید فیلم یک حبه قند در روز توزیع خودداری کرده و روز پنجشنبه – امروز – فقط در تعداد محدود خریداری کرده است .
    ادامه این وضعیت اصلاً به نفع فروشندگان و کلوپ داران نیست چون اولاً تعداد فروش پایین آمده ، دوماً سود فروش پایین آمده ، سوماً هزینه ها افزایش یافته و چهارماً برخی از شرکت های پخش کننده به هیچ عنوان حقوق قانونی کلوپ داران و سی دی فروشان را در نظر نمی گیرند و توزیع اول خود را بین سوپرمارکت داران انجام می دهند . سوپرمارکت دارانی که اصلاً سود این محصولات برایشان مهم نیست و حتی حاضرند با قیمت خرید فیلم را بفروشند تا فقط مشتری به مغازه آنها وارد شود .
    در ضمن کلوپی ها و سی دی فروشی هایی هستند که فیلم کپی می فروشند اما بیشتر کلوپی ها و سی دی فروشی ها بخصوص آنهایی که جواز کسب دارند قانون را رعایت می کنند و اکثراً افراد فاقد جواز و همچنین تعدادی از سوپرمارکت ها هستند که اقدام به این کار می کنند . شخصاً می توانم دو محل را به شما معرفی کنم که داخل مغازه فقط یک میز ، یک سیستم رایانه و یک هارد اکسترنال وجود دارد و این دو مغازه فقط شبها از ساعت ۹ تا ۱۲ باز می باشند .
    جای دیگری را هم در یکی از معتبرترین مجتمع های تجاری سراغ دارم که به پسر بچه های ۱۲-۱۳ ساله فیلم های آر آمریکایی زبان اصلی می فروشد . حتی دیده ام که سریال بسیار سخیف و مستحجن "بازی های تاج و تخت" را هم به آنها فروخته است . اما هیچ کس با این افراد برخورد نمی کند . همه فشار فقط روی مایی است که با مجوز و فقط براساس قانون فعالیت می کنیم .

  • سلام
    آقاامین  باتوجه به اینکه مامورین ستادصیانت دراصفهان هستندمکانهای موردنظررا به اطلاع انها برسان.تلفن تهران:۰۲۱-۸۸۳۰۵۹۰۱

  • با سلام . هنوز منتظر جواب آقای فروتن هستیم .
    از دوستان و همکاران محترم اگر کسی متن نامه را پیدا کرد ما را هم راهنمائی بفرمائید .
    آقای فروتن هم که به پیشنهاد یکی از دوستان تیتر مطلب را عوض کردند باز جای شکرش باقیست که علامت سئوال را برداشتند البته محتوی همان است و من چون هنوز اصل نامه را نخوانده ام نمیتونم برداشت کلی از این مطلب پیدا کنم ولی اگر منظور اینست که مجمع نمایندگان استان هرمزگان در نامه قید کرده اند که ویدئو کلوپها فیلم نمیخرند طبیعست که منظور فروشگاه های استان خودشان بوده است و نه همه استانها و کل کشور و اگر آقای فروتن این مسئله را دست مایه نوشته خود قرار داده اند به نظر من اشتباه میباشد و به این نتیجه میرسیم که متاسفانه مجمع نمایندگان استان هرمزگان هم سو با فروشگاه های استان خود عمل نکرده  و شاید اختلاف سلیقه و منافع شدیدی وجود داشته باشد .
    بهتر اینست که از اتحادیه محترم صنفی همان استان نظر خواهی شود .
    در بحث تداخل صنفی هر چند کلیه مسئولین اعم از استاندار و فرماندار و ائمه جمعه وحتی روسای وزارت بازرگانی با ذکر ذلایل عقلانی و منطقی  مخالف عرضه محصولات فرهنگی در سوپر مارکتها و غیره میباشند ولی در عمل و اجرا در جا میزنند و به بهانه های واهی معترضین را سر میدوانند ولی همه باید همیشه از حق قانونی خود دفاع نموده و هرگز خستگی را به خود راه ندهیم و همواره به حق قانونی خود تاکید ورزیم .
    امیدواریم با اتمام کار این دولت ( مهر ورز ) و تشکیل دولت جدید و تغییر مدیریتها ما هم بتوانیم به حق و حقوق قانونی خود دست پیدا نمائیم .
    والسلام .
     

  • با سپاس از آقای جعفری . متن نامه را خواندم و آنچه از محتوی میتوان برداشت کرد اینست که مجمع نمایندگان استان هرمزگان شرایط عدم خرید همان استان و مشکلات بوجود آمده در همین راستا را بیان نموده اند که قبلآ هم به نوعی حدث میزدم البته نوشته نسبتآ به جا و درستی بود و در خیلی از مطالب آن به نظر بقیه فروشگاه ها و نمایندگان محترم نزدیک میباشد و لازم و شایسته است که مسئله با همکاری و همدلی شرکتهای ویدئو رسانه و نمایندگان و فروشگاه داران محترم حل و فصل گردد .
    نکته ای که بار قبل فراموش کردم بیان نمایم این بود که بسیار متاسف شدیم که قرعه عدم خرید فیلم ۳۰۰۰ تومانی به نام ( یک حبه قند ) در آمد فیلم خوبی که یک بار با بی مهری به اسکار نرسید و اینبار حداقل میتوان گفت که در شهرستانها فروش محدودی داشت .
    علی ایحال با خبر شدیم  یکی از حضرات  که نگران عدم فروش فیلمش شده بود و اتفاقآ نام مدیر یک شرکت ویدئو رسانه را هم با خود دارد وقتی خبر دار شد که استان اصفهان فیلم نمیخرد به خبال اینکه اصفهانیها فیلم را کپی میکنند ابتدا ستاد صیانت از محصولات قرهنگی را تحریک نموده و حتی شایع است که آن عزیزان را که تعدادشان هم کم نیست ماشاالله با هزینه خود به این دیار رهنمون ساخته به خیال اینکه بگیرند و ببندند باشد تا درس عبرتی برای دیگران شود ولی خوشبختانه جز چند مورد جزئی که آنهم بیشتر بازیهای کپی بوده دست آورد دیگری نداشته اند که مایه روسپیدی برای استان میباشد .
    ابتکار دیگر این مدیر موفق بعد از ناامید شدن ار مجمع محترم نمایندگان استان این بوده که به یکی از مراکز پخش بسیار کوچک اصفهان وعده و وعیدهای آنچنانی داده است و آن پخش کوچک که اتفاقآ سابقه درخشانی در فروش بازیهای غیر قانونی به صورت عمده دارد وارد عمل شده و تیراژ محدودی را در سطح سوپر مارکتها توزیع مینمایند که با شکست مواجه شده و مجبور میشوند فیتیله قیمت را پائین بکشند و درصدی تخفیف قائل شوند که همین امر باعث شد تا مجمع نمایندگان استان اندکی در تصمیم خود تجدید نظر نموده و محصول را البته من غیر مستقیم به مبلغ ۲۱۵۰ تومان بین فروشگاه ها توزیع نمایند .
    توصیه ما به این مدیر گرامی اینست که به جای این رفتارهای شتابزده و کودکانه قدری تامل نموده و سعی کنند من بعد  مسائل را با تامل و تفکر حل و فصل نمایند .

  •  
    سلام
    متاسفانه آقابهنام ازماست که برماست.شرکت محترمی هزینه زیادی بابت خریدحق رایت کلاه قرمزی وبچه ننه پرداخت کرده وتاکنون قیمتی که به نمایندگیها پیشنهادکرده۲۲۵۰تومان وجهت فروشگاهداران ۲۵۰۰تومان ونرخ مصرف کننده۳۰۰۰تومان آیااین واقعاعادلانه ست.پول زیادی بیخودوبی جهت بابت خرید حق رایت پرداخت میکنندوبعدهم هرسازی زدندباید……………..این شرکت محترم بهتره ازتجربیات موسسات همکاردراین زمینه بهره ببره وبه راهی نره که به ترکستان است.بقیه اطلاعات هم به مرورعرض میکنم.

  • با سلام . جناب علی آقا متاسفانه بعضی وقتها کارهای شتابزده و نابخردانه باعث به هم خوردن تعادل میشود و در این مورد به خصوص ممکن است آن شرکت پخش با ذهنیت فروش بالای اکران سینمائی مبادرت به این کار کرده باشد غافل از  اینکه به محض ورود  فیلم به شبکه نمایش خانگی سر از دانلود اینترنت و پخش چندین و چند باره شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در می آورد و در این میان دیگر مجال چندانی برای فروش شبکه خانگی باقی نمیماند . به نظر من بهتر است فروشگاه ها و نمایندگان محترم قبل از توزیع فیلم مراتب نگرانی خود را ابراز دارند و چنانچه مثمر ثمر واقع نگردید در تیراژ محدود خریداری نمایند .

    • نکته ای که بهنام به آن اشاره می کند، در جای خود قابل تامل است. فاصله کوتاه بارگذاری فیلم در فضای وب و پخش ماهواره ای باعث شده است تا فروشگاه ها ریسک کمتری برای خرید نسخ  بیشتری از یک عنوان محصول بکنند

  •  
    جناب فروتن چرامامورین زحمتکش ستادصیانت نسبت به برخورد بادانلودبرخوردقانونی نمیکنندبنظرمن دانلود وپخش ازشبکه های ماهواره بیشترین ضربه رو به فروش میزنه.شنیدم آقای جابری انصاری گفتند درطی چندی مرحله بازرسی که انجام شده هردفعه چندین میلیون نسخه غیرمجازجمع اوری میشه ودوباره روزازنو روزی ازنو!قبل ازانجام بازرسی و جمع آوری، اگرقانون قوی وبازدارنده ای جهت برخوردبامتخلفان تصویب بشه نتیجه ش تاثیرگذارترواثربخش تر است.درضمن آقای فروتن مواظب سریال جدید آقای مدیری باشیدکه اتفاقات تلخی که جهت قهوه تلخ افتادتکرارنشه.این باروظیفه شماوهمکارانتون هست که ازحقوق مصرف کننده ومخاطب دفاع کنید.هیچ بهانه ای درآینده قابل قبول نیست.

    • با فیلتر شکن امکان استفاده از سایت های فیلتر شده وجود دارد. اگر سایت مورد نظر در خارج از کشور باشد که پیگیری حقوقی هم ممکن نیست. به دلیل عدم عضویت کشورمان در سازمان تجارت جهانی و کنوانسیون برن امکان اقامه دعوا علیه شبکه های مورد اشاره وجود ندارد

  • خوب اینا که یعنی هیچ کاری نمیشه کرد.ولی راجع به سریال جدید ویلای من که میشه امیدواربوداتفاقات قهوه تلخ رخ ندهد انشا…

  •  
    بعدازجنایت هم که باذکردلایل ونبودشاهد ومستندات قانونی و این بهانه ها  قصاصی درکارنیست.واقعا ناتمام مانده داستان قهوه تلخ وعدم عمل به تعهدات ازطرف شرکت وپاسخگو نبودن تهیه کنندگان یک جنایت فرهنگی است وکلاهبرداری.هیچ کس هم جوابگو نیست.واقعا آقای فروتن وقتی مصرف کننده میپرسه کی میاد چراناقص تمام شد چه جوابی بایدداد

    • در این زمینه با شما هم نظرم. تهیه کنندگان سریال قطعاً باید پاسخگوی رفتار خود باشند و مرجع نظارتی این اقدام را در کارنامه حرفه ای حضرات همواره مد نظر خواهند داشت

  • سلام خدمت مدیریت سایت
    من نظرات کلی رو خوندم و به این نتیجه رسیدم که شما در زمینه ی فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی نبوده اید وگرنه همچین حرف هایی را نمیزدید شما فکر میکنید یه فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی چقدر درامد دارند که بتونند خرید خود را بالا ببرند که شرکت ها راضی باشند من خودم شغلم فروش محصولاته دیدم که اکثر نماینده ها جنس های خود را قالب فروشنده ها میکنند و فروشنده توان فروش را ندارد و جنس خود به خود نزد فروشنده انبار می شود در کل سرمایه فروشنده می خوابه شما می گید که چرا فروشنده کپی میکنه اگه شرکت ها مرجعی قبول کنن دیگه همچین اتفاقی نمی افته راستی چرا فکر میکنید در استان هرمزگان همچین اتفاقی افتاده شیراز که منبع کپی هس و خود شرکت ها ی مجاز هم کپی فیلم ها رو خودشون بیرون می هند اگه باور ندارید یه لحظه فکر کنید چرا فیلم های کپی در بازار همزمان با نسخه اصلی وارد میشود ایا برای کپی وقت و هزینه نیاز نیس چطور خود فروشنده میتونه در عرض همان روز هم کپی کنه و هم عکس بزاره براش فکر کردین که فروشنده ها همچین امکاناتی دارند اگه هزینه همچین امکاناتی داشتن این شغل رو انتخاب نمی کردن من از کل فروشنده های استان هرمزگان دفاع میکنم مجمع نمایندگان حق همچین تصمیمی را ندارد که نامه ی کپی بفرسته به شرکت ها من خودم یکی از دوستانم در شرکت … هست و میگه بطور آشکار شرکت در روزها بصورت مجاز و شب ها بصورت غیرمجاز تکثیر دارد چرا این جنبه رو در نظر نمیگیرید 

    • جواد آقا تحمیل جنس همانقدر بد است که کپی کردن فیلم. گفته های دوست شما نیاز به سند و مدرک داره و همه کسانی که به شرکت ها سفارش تکثیر می دهند حتماً تدابیری را برای صیانت از محصولاتشان می اندیشند.

  • باسلام
    قطعا تمامی کسانی ک ب سمت محصولات فرهنگی رفتن قشر ضعیف جامعه وتهی دست بوده ان،ونکته ی دیگه اینه ک دزدی بهترین و ساده ترین راه واسه منبع درآمدمیباشد دزدی از بیت المال ،دزدی از حق الناس،دزدی از منابع ملی و از دیوار همسایه بالا رفتن ،پس با زحمت فراوان ب کارشون و به علاقشون توی این دنیای ستم دیده ادامه میدن ولی هرگزیک لقمه ی حروم ازگلویشان پایین نمیره،دزدی رو کسی می‌کنه که بلند جار میزنه وانکار می‌کنه در عوضش اون هوایی ک تو عرصه محصولات فرهنگی فعالیت دارن ساکت و تو سری خورند
    ،چرا چون پول حلال همینه فقط شب گشنه نخوابیدی باید شکرگزارباشی وتمام

    • ضمن تشکر الان با توجه به تغییر سبک فیلم دیدن و منسوخ شدن تکثیر محصول بر روی دیسک، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی دقیقا چه خدمات و کالایی را به مشتریان ارائه می‌کنند؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید