روزانه های سینمایی
سیاست ها و بایسته های یک سایت

سیاست ها و بایسته های یک سایت

رونمایی از سایت خوش سر و شکل موسسه تصویر گستر پاسارگاد باعث شد تا با همراهی دوستان علاقمند به اینگونه امور کاستی های سایت های موسسات ویدیو رسانه را مرور کنیم . شاید مقبول افتد و سبب رفع نقائص موجود شود.

– یکی از جمله درخواست های بسیاری از علاقمندان دسترسی به فیلم های پیشین شبکه است. اعلام اسامی فیلم های موجود در آرشیو هر موسسه امکان خرید و تهیه آن را برای مشتریان فراهم می کند.

– موسسات در تولید و یا بازنشر خبرهای شبکه نمایش خانگی خست بخرج می دهند و به بازنشر خبرهای سینمای ایران و جهان که براحتی در سایر منابع قابل دسترس است، می پردازند. این اقدام می تواند سبب تشخص و منزلت بیشتر شبکه نزد مخاطبان گردد.

– بازخورد نظرات مخاطبان فیلم های هر موسسه باید به بهترین وجهی در سایت آنها دیده شود. این اقدام ضمن احترام به مخاطب سبب افزایش آگاهی سایر کاربران و بینندگان می شود.

 درج آیکونی تحت عنوان "سوالات متداول" و انتشار پاسخ های آنها می تواند از پرسش های تکراری خیلی از کاربران اجتناب به عمل آورد.

– اغلب موسسات در معرفی محصولات منتشره خود به عکس و خلاصه داستان اکتفا می کنند در حالیکه حداقل می توان با پیوند به نقدهای منتشره در باره همان آثار مخاطبان را با آگاهی بیشتری به تهیه فیلم ترغیب کرد.

– موسسات ناگزیرند در تعامل با نمایندگان توزیع و یا مراکز عمده فروش محصولاتشان سرمایه گذاری معنوی بیشتری نمایند. معرفی چنین مراکزی با نام و عنوان و نشانی و عکس مدیران فروش، سبب ارج نهادن به آنها می گردد.

در همین راستا موسساتی که کادر انسانی بیشتری را به خدمت گرفته اند، شایسته است با ذکر مسئولیت در معرفی آنان کوشا باشند.

– از جنبه فنی اگر چه به دلیل موضوع کار، تصویر سهم عمده ای را در سایت موسسات و اطلاع رسانی و تبلیغ ایفا می کند، مع ذالک در بارگذاری عکس قدری تعادل ضروری است تا کاربرانی که به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند، به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند به بخش های مختلف سایت سرکشی کنند. حداقل برنامه نویسان سایت باید به گونه ای عمل کنند تا ضمن حفظ شاکله تصویری سایت، ورژنی برای کاربران دچار محدودیت سرعت تهیه کنند.

-تجربه نشان داده است که بیشترین کنجکاوی مخاطبان در باره محصولات آینده هر موسسه و زمان توزیع آن است. بدیهی است موسساتی که در این زمینه ها اطلاع رسانی کنند و خبر و اطلاعات را از مخاطبان و رقبا به عمد دریغ نکنند، با اقبال بیشتری از جانب مخاطبان روبرو می گردند. در همین رابطه بارگذاری تیزر و آنونس فیلم های آینده موسسات جذابیت بیشتری به سایت خواهد بخشید

– زیبا ترین کار ممکن این است که مدیران هر موسسه در آغاز فصل با انتشار یک یادداشت کوتاه صمیمانه با مخاطبان و مردم حرف بزنند و از طرح و برنامه های آینده موسسه یا مسائل و مشکلات پیش رو سخن به میان آورند تا به این بهانه رشته پیوند بین خود و مشتریان را تحکیم بخشند.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  •  ضمنا از دیگر نکاتی که به نظر بنده باید موسسات برای محصولات خارجی و انیمیشن های خود درج کنند ،اضافه کردن اطلاعاتی کوتاه درباره دوبله  آنها و آنونس دوبله فیلم یا انیمیشن مورد نظر در بخش مربوط به خود است

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید