روزانه های سینمایی
نمایش خانگی مرد از بس که فیلم ندارد!

نمایش خانگی مرد از بس که فیلم ندارد!

روزنامه جوان- علیرضا پورصباغ – کشور ما در میان ۱۸۹ کشور مستقل جهان جزو ۵۰ کشور دارای صنعت سینما شمرده می‌شود و ادعای داشتن صنعت سینما را می‌توان با تولید ۷۰ تا ۸۰ اثر سینمایی در طول یک سال توجیه نمود. با این حساب ایران در میان ۱۰ کشور مستقل تولید کننده فیلم قرار می‌گیرد.

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۳

 اما سینمای ایران فاقد رشد جهانی است و از طرفی به دلیل دوره‌های مدیریتی غلط، دعواهای صنفی ادواری و ساختار تولیدی نادرست، از ناحیه مدیریت رنج می‌برد. اخیراً هم چند دستگی در میان صنوف سبب کاسته شدن میزان تولید فیلم شده است. 

با‌اینکه در لیست ۱۰تایی تولید سینمایی قرار داریم، اما متأسفانه در کشور ما که مدعی داشتن صنعت سینماست، مخاطبان سینمای ایران از ۶ درصد تجاوز نمی‌کنند. قهر مردم با سینما، دلایل فرهنگی گسترده‌ای دارد. مخاطبانی که در سالن‌های سینما حضور پیدا می‌کنند، بسیار اندک هستند و اغلب کاربران سینمای ایران، مطالبات سینمایی خود را از طریق شبکه نمایش خانگی تأمین می‌کنند. با توجه به تغییر تکنولوژی(از آنالوگ به دیجیتال)، ظرفیت‌های شبکه نمایش خانگی با ورود CD و DVD و تأسیس مؤسسات مختلف خصوصی، عرضه آثار سینمایی در شبکه نمایش خانگی، تولید و تکثیر آثار مختلف سینمایی در این مجاری رونقی خاص داشت. 

یکی از ویژگی‌های گل درشت و قابل اعتنای متولیان فرهنگی دولت نهم این بود که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این حوزه، در مسیر به ثمر رسیدن اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام به باروری شبکه نمایش خانگی کردند. مدیران فرهنگی دولت نهم با درک این مهم و ضرورت ارتقای شبکه نمایش خانگی، در یک ضرب الاجل مدیریتی به شکل غیر‌قابل توصیفی زمینه شکوفایی ویدئو‌رسانه را فراهم آوردند و در یک دوره سه ساله تقریباً از اوایل سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ رونق در ویدئو رسانه به شکل صعودی، رشد چشمگیری یافت. یکی ازسیاست‌های پایه فرهنگی دولت نهم مستقل از بدنه دولت، باروری بخش خصوصی در حوزه ویدئو رسانه بود.
 
۱۷ مؤسسه فعال فرهنگی در دوران مذکور فعال شدند. تقریباً بازار قاچاق به صورت محو فعالیت می‌کرد. تمامی آثار فرهنگی در شبکه نمایش خانگی با فیلتر‌های عرفی و پالایش‌های استراتژیک انجام می‌شد و استودیو‌های دوبله روزهای پر رونقی داشتند، دوبلورها و مدیران دوبلاژ وقت سر خاراندن نداشتند، تقریباً ۲۲ استودیو به صورت روزانه و شبانه مشغول به دوبله فیلم بودند و با رشد چشمگیر شبکه نمایش خانگی عرضه آثار داخلی به شکل فزاینده‌ای رونق یافت. 

تهیه‌کنندگان سینمای ایران قبل از این دوران موسوم به «دوران رونق»، بیشترین درآمدی که از توزیع یک فیلم در شبکه نمایش نصیبشان می‌شد رقمی معادل ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان بود، اما در دوران رونق، طی سال‌های ۸۴ تا ۸۶ این رقم ناچیز حدوداً ده برابر افزایش یافت و فروش رایت فیلم‌ها به مؤسسات رسانه‌ای به دویست الی ۳۰۰ میلیون تومان رسید و رقم مذکور در سال۸۷ تا اواسط سال ۸۸ از مرز میلیارد عبور کرد، طبیعی بود سینماگران روی درآمد حاصله از شبکه نمایش خانگی حساب ویژه‌ای باز کرده بودند و بخش خصوصی و بازار اشتغال خاصی در این حوزه به‌وجود آمد. 

ریل‌گذاری یا سونامی مدیریت فرهنگی
از اواسط سال ۸۸ با روی کار آمدن دولت دهم مدیران ریل‌گذار سینما بر سرکار آمدند. متأسفانه این مدیران قبل از رسیدن به کرسی مدیریتی ادعاهای آنچنانی داشتند که صنعت سینمای ایران را متحول می‌کنند و عموماً با طرح چنین ادعاهایی قول تحولات اساسی در محتوای فیلم‌های ایرانی و عرصه مدیریتی را وعده دادند.
 
نیک می‌دانیم آن وعده‌ها محقق نشد و حوزه مدیریتی سینما همچنان به سمت و سوی غلطی می‌رود. متأسفانه طایفه ریل‌گذاران در عرصه مدیریتی دچارخطاهای فاحشی شدند که این رویدادها کاملاً قابل پیشی بود. «سونامی مدیریت فرهنگی» زمانی اتفاق افتاد که معاونت سینمایی و ریاست فعلی سازمان سینمایی ادعا کرد که سازوکار تغییر معاونت به سازمان سینمایی می‌تواند به نجات صنعت سینما منجر َشود و البته برای پاسخ این ادعاهای گزاف معاونت سینمایی می‌توان به یک نگاه عاقل اندر سفیه قناعت کرد. یکی از آسیب‌های اساسی ریل‌گذاران آسیب جدی به رونق شبکه نمایش است که اخیراً این حوزه دچار نابسامانی و رکود شده است. البته این آسیب و رکود شبکه نمایش خانگی تنها ریشه در تغییر سازمان سینمایی و سوء مدیریت در زیر مجموعه این سازمان است. 

نخستین پرسشی که در مواجهه با تغییرات در چارت سازمان سینمایی می‌توان مطرح کرد، این است که شبکه نمایش خانگی و نحوه اداره آن در کجای این چارت می‌گنجد؟ 

تنزل از یک اداره به یک دفتر
سعید رجبی فروتن در محافل خصوصی عملاً اعلام می‌کند که شبکه نمایش و نحوه تسلط محتوایی بر آثار عرضه شده در این حوزه شبکه جایی ندارد و البته رویداد مهم دیگری که باید به آن توجه کرد نظارت صنفی به مجموعه شبکه نمایش خانگی و مؤسسات ویدئو رسانه است. در ساختار سازمان سینمایی نظارت بر شبکه نمایش خانگی از یک اداره مستقل به یک دفتر کوچک تنزل پیدا کرده است. در ابتدا برای اداره این زیر مجموعه‌ای که در حد یک دفتر تنزل پیدا کرده است، مهدی عظیمی منصوب شد و اخیراً طی حکمی نظارت بر حوزه شبکه نمایش به محمدرضا فرجی سپرده شد. با توجه به توصیفی که از اهمیت و جایگاه شبکه نمایش خانگی ارائه شد، این حوزه حدوداً نزدیک به دو ماه بدون مدیر و معلق ماند. 

با در نظر گرفتن اینکه محمدرضا فرجی جای مهدی عظیم آبادی را در این سمت گرفته است، مؤسسات خصوصی فعال همچنان در انتظار دریافت پروانه توزیع و نمایش آثارشان معلق مانده‌اند. حوزه شبکه نمایش خانگی که پر مخاطب‌ترین مجاری سینمایی است محصول آنچنانی عرضه نمی‌کند و پس از توزیع گشت ارشاد هم حواشی بیشتری دامنگیر مدیران در ارشاد شده و متأسفانه این مجاری نیمه تعطیل رسماً تعطیل شده است. اما اگر به صورت کلان‌تر این عرصه را بررسی کنیم از صدقه سر سیاست‌های ناشیانه و سرگشتگی مدیران در چارت سازمان سینمایی از ۱۷ مؤسسه فعال در این عرصه سه مؤسسه به صورت نیمه فعال ادامه حیات می‌دهند. 

رکود فعلی شبکه نمایش خانگی به مجموعه سینمای ایران آسیب رسانده است و نحوه عرضه آثار ایرانی لطمات جبران ناپذیری را به چرخه مالی سینما وارد ساخته است. مؤسسات نیمه فعال توان خرید رایت فیلم‌های ایرانی را از دست داده‌اند. نکته حائز اهمیت این است که در پیش‌نویس اساسنامه جدیدی (منطبق با چارت سازمان سینمای) که به اتحادیه صنفی شبکه نمایش خانگی ارائه شده، نکات قابل تأمل فراوانی وجود دارد. یکی از موضوعات مطروحه در این اساسنامه این است که مؤسسات می‌توانند به ازای توزیع هر فیلم ایرانی دو فیلم خارجی توزیع کنند. خرید رایت یک فیلم ایرانی و توزیع دو فیلم خارجی مثل خرید یک پراید صفر در ازای گرفتن دو قطعه لاستیک دولتی است.
 
آقایان فراموش کرده‌اند که توزیع فیلم خارجی پالایش شده توسط مؤسسات بوده که به شبکه نمایش خانگی رونق بخشیده و بازار قاچاق با همین شیوه و نحوه توزیع آثار فرهنگی (در طول دوران رونق) به حاشیه رفته است. حالا با این سیاست عملاً توزیع فیلم خارجی در بازار مجاز کمتر شده است و مخاطب سینما رسماً برای تهیه نیازهای سینمایی خود به دام شبکه قاچاق و ماهواره‌هایی که فیلم قاچاق پخش می‌کنند، خواهند افتاد. 

حتی مخاطبی که به تهیه فیلم پالایش شده قناعت می‌کرد امروز نیازهایش تأمین نمی‌شود و برای تأمین فراغتش به دام شبکه قاچاق و ماهواره خواهد افتاد.
از سوی دیگر خسرانی که این شیوه مدیریت برای سینمای ایران به بارآورده این است که تهیه کننده ایرانی مثل دهه ۷۰ مجبور خواهد شد که برای ورود فیلمش به شبکه نمایش خانگی به دست و پای مدیر مؤسسه رسانه‌های تصویری بیفتد. 

اگر به خروجی این مؤسسه دقت کنید همین موضوع تا حدودی عینیت یافته و عمده آثار ایرانی از طریق مؤسسه رسانه‌های تصویری عرضه می‌شوند و نحوه اداره حوزه سینما به سمت دولتی شدن پیش می‌تازد. اساساً اگر اساسنامه سازمان سینمایی را مطالعه کنید به جای توجه به اصل ۴۴ و فرمایشات رهبر انقلاب برای تاختن به سمت پویایی بخش خصوصی، سازمان سینمایی با این ساز و کار غلطی که برای خود تعریف کرده به سمت دولتی‌تر شدن می‌تازد. 

تقریباً با گذشت یک دوره رونق شبکه نمایش خانگی هم اکنون با یک دوره رکود مواجه است و عملاً با عدم ورود فیلم خارجی به شبکه نمایش خارجی مردم مطالبات سینمایی خود را از طریق مجاری قاچاق تأمین خواهند کرد. شبکه قاچاقی که آثارش را بدون هیچ فیلتر خاصی عرضه می‌کند و قطعاً این شیوه‌ای که دوستان در سازمان سینمایی در پیش گرفته‌اند موجبات قدرتمند‌تر شدن بازار قاچاق را بیشتر فراهم آورده است. 

کوچ دوبلورها برای دوبله سریال‌های ترکی
بعد از توزیع گشت ارشاد و حاشیه‌هایی که توزیع این فیلم به‌وجود آورد، ارشاد به هیچ فیلم خارجی و داخلی مجوز توزیع نمی‌دهد و عملاً سه مؤسسه نیمه فعال (از آن ۱۷ مؤسسه فعال در دوران رونق) تنها برای ماندن دست و پا می‌زنند و با وجود چنین تصمیم‌گیری‌هایی با رکود قطعی مواجه شده‌اند و از ۲۲ استودیو فعال دوبله، ۱۶ استودیو تغییر کاربری داده‌اند و بسیاری از گویندگان، دوبلورها و مدیران دوبلاژ خانه‌نشین شده‌اند. اما آنچه از تمام این خسران مدیریتی نگارنده را بیشتر می‌آزارد، کوچ دوبلورهای جوان ایرانی به مالزی و دوبی است. 

از میان گویندگان ایران نخستین گوینده‌ای که دست به مهاجرت زد، مهتاب تقوی بود. وی در دوبی با گروهی که گرد هم آورده است، سریال‌های شبکه PMC را دوبله می‌کند. سایر ۹ گوینده دیگری که به مالزی کوچ کرده‌اند توسط گروه شبکه Gemاز امکانات خوبی مثل مسکن و درآمدهای آنچنانی برخوردارند. جالب اینجاست بر اساس شایعاتی که قطعی نشده‌اند بسیاری از سریال‌هایی که در خارج از کشور برای شبکه فارسی زبان دوبله می‌شوند توسط مدیران دوبلاژ با سابقه صورت می‌پذیرد و خسران وارده به شبکه نمایش خانگی زمینه کوچ گویندگان ایرانی را فراهم آورده است. 

در خارج از ایران معمولاً‌ رسم بر این است که فرنگی‌ها برای به ثمر رسیدن یک حرکت فرهنگی، صد روز روی انجام یک کار فکر می‌کنند و اتاق فکر تشکیل می‌دهند منتها روز صد و یکم کار را انجام می‌دهند. اما ما ایرانی‌ها در حوزه فرهنگ روز اول کلنگ کار فرهنگی را می‌زنیم روز صدم در آن می‌مانیم. حکایت سازمان سینمایی چارت ناقص و اساسنامه این سازمان حکایت همین عملکرد نصفه و نیمه است. بهمن ماه اعلام رسمی می‌کنند که سازمان سینمایی آغاز به کار کرده است اما از هر طرف که می‌نگری نحوه اداره این سازمان به زیرمجموعه‌های مدیریتی سینما لطمه زده است و هنوز ساز و کار این سازمان مشخص نیست. کد ۷۱۴

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام جناب فروتن
    با این همه لطمه که با زگو میشود یک راه حل هم جهت امیدواری  ما بیان کنید
    که  مطمئن هستم نسبت به راه حل هم اشراف کامل دارید و لی احتمال زیاد برای نشان دادن آن هم دست شما بسته شده
     

  • سلام بررییس خودمان
    خدا وکیلی اگر سازمان سینمایی مدبرانه وبا برنامه ریزی قبلی و طبق جدول زمان بندی به منصه ظهور میرسید شما وسایر صاحبان اندیشه نگران توطعه دستهای پنهان نمی شدید که چطور شده ؟ دراین مملکت برنامه ریزی کرده اند؟ اما در حال حاضرهمگی یقین داریم که هیچ توطعه خارجی در شکل گیری سازمان سینمایی نقشی نداشته و به عبارتی همه چیزمان به همه چیزمان می آید . ورزش و سینما به بازار ارز و………………   
    و اما راه حل اول اینکه بهتر بود زمانی که چارت سازمانی شکل میگرفت حضرتعالی با اطلاع رسانی به اتحادیه و به مدد شرکتها و موسسات مانع از کوچک شماردن این صنعت می بودید دوم اینکه بهتر بود حتی از مدیرکلی در جایی دیگر صرف نظر میکردید و دوستانتان را در عرصه نمایش خانگی تنها نمی گذاشتید سوم اینکه در اتحادیه تلاش میشود تا با برگذاری سلسله جلسات با مسئولین فعلی وضعیت اصلاح شود چهارم اینکه اگر جواب نگرفتیم ناگزیر ازمقامات بالاتر و رسانه ها مدد خواهیم گرفت پنجم اینکه اگر نشد صبر میکنیم تا سال اینده و دولت جدید چه میکند ششم اینکه فرج اقا صاحب الزمان نزدیک است انشاءالله

    • سلام درج نظرات انتقادی الزاماً به معنی تایید کامل مفاد آنها از سوی بنده نیست. دوستانی که در این مدت همراه سایت بوده اند، خوب میدانند تقریباً عموم مطالب منتشره در باره نمایش خانگی -اعم از مثبت و منفی- از سوی جراید و سایت ها در رورانه های سینمایی منعکس شده اند. احتمال می دهم شما اطلاع نداشته باشید ولی دوستان در اتحادیه از مدتها قبل در جریان تغییر و تحولات پیش رو بودند. روزانه های سینمایی نیز تقریباً چیزی را در این زمینه فروگذار نکرد. سند نمایش خانگی را به نام بنده نزده اند و مایل هم نیستم حیات اداری ام را به  فضایی که آغشته به سوء تفاهمات است ، گره بزنم . ندیده ای که عده ای کوته فکر از اینکه هنوز  پنجره افکارم به سوی نمایش خانگی باز است ، چه خزئبلاتی را به هم می بافند. خداوند بزرگ همه امور را به سامان کند و عاقبت مان را ختم به خیر

  • از ان جا که انیمیشن های مطرح لقمه های چرب و شیرینی هستند………..از ان جا که بعضی از دوستان در ظاهر حامی بخش خصوصی هستند اما در خلوت با مدیران دولتی توافق می کنند……از ان جا که بعضی از تهیه کنندگان همسو با سازمان سینمایی بوی کباب به مشامشان خورده……..از ان جا که دوستان با مدیر قاطع و توصیه ناپذیر مشکل داشتند……..از ان جا که موسسات  کار صنفی را فدای منافع شخصی کردند……ناگهان این شد که دارید می بینید.

  • میلاد جان سلام با توجه به مشکلات متعددی که میدانی بعید میدانم شرایطی فراهم شود تا قادر به توزیع ادامه سریال ۲۴ باشم و پیشنهاد میکنم ادامه انرا از طرق دیگر دنبال کنی و منتظر نمانی

  • با سلام
    ای کاش همه مدیران و دست اندر کاران این صنعت فارغ از تصمیمات مدیران دولتی مسوولیت خطاهای حرفه ای خود را میپذیرفتند و برای نجات این صنعت از درون خانواده اقدام میکردند و در سایه اتحاد و همدلی خود از تکرار اشتباهات گذشته خودداری مینمودند.     

  • سلام
    اقای فروتن پس شما چند ماه قبل که در یاداشتی عنوان کردی دارن این سریال رو نقد میکنن و بزودی میاد ولی اقای معماری میگن کلا توزیع نمیشه
    خداوکیلی تا کی باید این سریال های ناقص ادامه داشته باشه
    اون از لاست اون از قهوه تلخ و حالا ۲۴ خواهش میکنم از اقای معماری ان رو در پک کامل مثل سریال نقطه مرگ عرضه کنن چون من عاشق ۲۴ هستم دوبله ی استثنایی بهرام زند چی میشه حیفه اقای معماری این سریال عاشقان زیادی داره خواهشا یکجوری توزیع کنین

  • یک سوال هم از اقای حاجی بیگی دارم در مورد انیمیشن داینو مام که ۲ سال دارین تبلیغ میکنین ولی هنوز عرضه نشده میشه بپرسم مشکل انمیشن  چیست؟؟؟

  • جالبه!!باید به مخاطبین ۲۴ بگیم برند ازطریق دیگه این سریال رودنبال کنند.این حرف اززبان مدیرشرکت توزیع کننده جای تاسف داره.مخاطبین حق دارند نسبت به سریالها بدیبن باشند وقلب یخی رو نخرند تا زمانی که کامل نیاید.

    آقای فروتن بنظرشما به شعورمخاطب توهین نمیشه؟آیاآقای معماری تمام تلاششون رو کردند جهت رفع مشکلات سریال۲۴؟.

  • جناب اقا میلاد عزیز شرکت سینما ۲۴ انیمیشن مذکور را در سال ۲۰۱۰ خریداری نمود وقرار بر این بود که این انیمیشن در همان سال اکران و سپس توسط موسسه سینما ۲۴ در شبکه نمایش خانگی توزیع گردد.اماشرکت سازنده تصمیم گرفت که این این انیمیشن دو بعدی را به صورت سه بعدی اکران نماید.وقفه پیش امده نیز به همین علت بود.ما نیز منتظریم تا اکران جهانی این انیمیشن انجام پذیرد تا پس از ۲ سال سرمایه اولیه خود برسیم.این هم قابل توجه دوستانی که معتقدند موسسات رایت فیلم های خارجی پرداخت نمی کنند

  • جناب اقای فروتن پیشنهاد می کنم برای سایت روزانه های سینمایی جشنواره ای برگزار و به رکورداران سیمرغ بلورین اهدا نمایید.به عنوان اولین سیمرغ هم پیشنهاد می کنم که …..سیمرغ بلورین اهدا می شود به اقا میلاد به خاطر بیشترین استفاده از جمله کی میاد؟بیشترین استفاده از جمله چرا نیومد؟بیشترین استفاده از جمله این چه وضعشه؟بیشترین استفاده از جمله مردی بیا توسایت جواب بده .بیشترین نگرانی بابت شعور مخاطب و قدردانی می شود از نامبرده به خاطر پیگیری شبانه روزی سریال ۲۴.راستی اقای فروتن این اقای معماری نگفته این سریال ۲۴ کی میاد؟

  • جناب اقای فروتن می دانم گفته اند که توزیع نمی شود اما بالاخره شما قبلا مدیر کل بودید الان هم که سخنگوی سازمان سینمایی هستید گفتم از شما بپرسم که این سریل ۲۴ کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر جواب ندهید به اقای گبرلو میگم که این هفته تو برنامه ۷ ازشمابپرسد که این سریال ۲۴ کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سلام
    آقای حاجی بیگی شماهممسخره کنید اصلا واقعا مسخره شده مدیرشرکتی که بگه برید ازطریق دیگه سریال موردعلاقه تون روپیگیری کنید همین میشه.این صحبت آقای معماری  به توزیع سریالهای درحال توزیع(البته نصفه ونیمه)هم ضربه میزنه

  • سلام 
    اقای فروتن ایا امکان داره این سریال ۲۴از طریق یک موسسه دیگه توزیع بشه ؟؟؟
    خیلی مسخره است که مدیر یک شرکت میگه برید یک جور دیگه دنبال کنید  یعین چی  یعنی بریم زیر نویس و بدون سانسور ببینیم  اخه دوبله رو کجا ی دلم بزارم 
    اقای فروتن پروژه سریال  در شبکه  چه توزیع چه ساخت ان  کاملا شکست خورده است   و بهتره دیگه سراغ ان نرویم؟؟
    شرکتهای ما عاجز هستن سریال خارجی رو عر ضه کنن چه برسه به سریال ایرانی  
    بازم  یک نگاهی به سریالها بیاندازید  
    لاست   وضیعت  در انبار 
    قهوه تلخ   وضعیت  هیچ کس نمیدونه 
    ۲۴  وضعیت  ناقص رها شد
    ساخت ایران  وضعیت   مزخرف
    قلب یخی   وضعیت  فصلهای ناقص رها شده  و  قصه ایی که خود کارگردان فقط میداند چی است 
    با این سریالها ایا بیننده دلش به چی خوش باشه  همه اینها یک جای کارشون میلنگه 
    اقای معماری چطور شما تونستید سریال نقطه مرگ رو کامل عرضه کنین  ولی  نمیتونید ۲۴ رو عرضه کنین
     

  • جناب امیر عزیز نگاه سطحی به مسایل در کل جامعه اپیدمی شده است.امروز موسسات به علت مختلف اعم از تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،تورم و….گرفتار مشکلات متعددی هستند که تعدادی از انها را در استانه تعطیلی قرار داده است،هرچند به شخصه معتقدم موسساتی که مدت طولانی است که محصولی عرضه نکرده اند عملاتعطیل هستند و نیازی به اعلام رسمی نیست،حال در این میان دوستانی مانند اقا میلاد بدون توجه به ریشه قضایا ،موسسات را به بهانه های مختلف باز خواست می کنند.اینجانب قصد تمسخر کسی را نداشتم اما میخواستم نشان دهم که پیگیری فاقد منطق هر اتفاقی ،ان را لوث می کند.ایا انتشار ادامه سریال ۲۴ از حیات موسسات مهمتر است؟چرا از اقای معماری نمی پرسید که مشکل سریال ۲۴ چیست؟فکر می کنید چرا دوستانی مثل اقای جعفری،عظیمی،رحیم نیا دیگر در سایت حضور فعال ندارند؟جواب روشن است تا وقتی که کی میاد ؟یا چرا نیومد ؟سوال اصلی باشد همین اش وهمین کاسه است.امیر عزیز راه مشخص است می توانیم در کنار هم در مورد مشکلات مختلف بحث کنیم و گره ای از شبکه نمایش خانگی باز کنیم یا اینکه در جواب دید گاه اینجانب دوباره پرسیده شود پس این سریال ۲۴ کی میاد؟

  • آقای حاجی بیگی اگرآقای معماری باذکردلایل شان این حرفومیزدندطوری نبودولی بدون دلایل این حرف قابل قبول نیست.مطمئنا به سریالهای درحال توزیع ضربه میزند.اومدنیمد کی میاد …….به کنار ولی مدیران بعضی موسسات هم دراین سایت فعال نیستند فقط هرزگاهی صحبتی متلکی ابرازمیکنند.بیایند واقعا مشکلات شبکه روبگند چه ازلحاظ اقتصادی دلایل دیرعرضه کردن فیلم چه کارهایی جهت رونق شبکه میشه انجام داد.بخاطر یکی دونفر که منتظرند کی میاد نمیاد که قطع ارتباط نمیکنند.خودشما شروع کننده باشید .مشکلات موجود ومسائل مربوط به آن را دریک متن برای آقای فروتن ارسال کنید ایشان هم زحمت بکشند درج کنند تا دوستان وارد بحث بشن

  • اقای حاجی بیگی ما از خدامون اقای معماری دلیل عرضه نشدن ۲۴ رو بگه ولی ایشون خیلی کم در سایت جواب میدن
    من فقط حرفم اینه 
    ای کاش موسسات خوب ما به جای عرضه سریال  ناقص اصلا  سریال رو عرضه نکنن  بهتره حداقل در انتظار نمیمانیم  

  •  ,اقای حاجی بیگی ما از خدامون اقای معماری دلیل  اصلی عرضه نشدن ۲۴ رو بگه ولی ایشون خیلی کم در سایت جواب میدن و همه این کنجکاوی ها
    من فقط حرفم اینه 
    ای کاش موسسات خوب ما به جای عرضه سریال  ناقص اصلا  سریال رو عرضه نکنن  بهتره حداقل در انتظار نمیمانیم  
    و نیامد و کی نیاد نشانه علاقه  کاربران نسبت به محصولات است  و نباید  از ان تعبیر بد شود   بزارید به حساب شوق و دیدن محصولات سینمایی  

  • http://www.fardanews.com/fa/news/228421
    متن بالا شاید پاسخ بسیاری از عزیزان باشد که سرو کاری با شبکه نمایش خانگی دارند متاسفانه در چند سال اخیر افرادی همانند گرگی در پوستین گوسفند در آمده و با رخنه در شبکه نمایش خانگی هم جوهره وجود موسسات را مکیدند و هم این خلق الله سر کیسه کردند و نتیجه آن میشود وضعیت فعلی شبکه اگر حمایتهای برادران مومن و متعهد در …نبود و با چراغ سبزی که عزیزان برای آنها نشان دادن و سرکیسه را باز نمودن (هیچ گربه ائی محض رضای خدا موش نخواهد گرفت)توقعی بیش تر این برای شبکه رقم نخواهد خورد و نتیجه آن میشود که همه باید در این آتش بسوزند
    هنوز دیر نشده است و باز میتوان اعتماد را به شبکه نمایش خانگی باز گرداند

  • از جناب اقای رحیم نیای عزیز که در زمان توزیع فیلم نارنجی پوش با اصرار بر محتوای ضعیف فیلم پس کوچه های شمرون شرکت پارس ویدیو را به سود جویی متهم و قیمت ۳۰۰۰ تومانی فیلم نارنجی پوش را توجیه نمودند ،انتظار می رود در رابطه با توزیع مستند ورزشی با قیمت ۳۰۰۰ تومان اعلام موضع نمایند.شاید هم در اینجا شرکت های ویدیو رسانه به خودی و غیر خودی تقسیم شده اند

  • جناب اقای جعفری عزیز هردو سریال مذکور توسط افرادی خارج از شبکه نمایش خانگی تهیه گردیده وسودهای قابل توجه ای نصیب این دوستان شده است.در این میان بد نامی برای شبکه نمایش خانگی،و انبارهایی پر از این عناوین برای نمایندگان توزیع و فروشگاهها باقیمانده است.همچنین بزرگترین سرمایه شبکه که همان اعتماد مخاطبان است نیز در حال از دست رفتن است.ای کاش همگی یاد بگیریم که امکانات شبکه نمایش خانگی  که با خون دل خوردن همه فعالان این صنف فراهم شده را به راحتی در اختیار عده ای فرصت طلب ابن الوقت قرار  ندهیم

  • جناب آقای حاج بیگی عزیز
    از زمانی که متن نمکین شما در خصوص جشنواره بیان شده تان در سایت روزانه های سینمایی و به قول دوستان تمسخر محترمانه تان به شعور مخاطب را مطالعه کردم این ابهام و علامت سوال بالای سرم میچرخد که آیا با وجود جسارت بی حدو اندازه برخی  مدیران موسسات ویدئو رسانه  ضعیف اما پر قیلو قال و اهانتهای پرملات انان در غالب طنز و تیکه به مخاطبان این سایت آیا وجود قانون "اعلان جرم" هم در این جایگاه مصداق دارد یا خیر.
    گمان میکنم دوستان طی طومار و نوشته ای مستدل همراه با امضاء علیه برخی مدیران خوش نمک ویدئو رسانه داشته باشند و نسبت به کم کاری و اهانتهای آنها شکوائیه و اعلان جرم داشته باشند دیگر هیچ مدیری را در این لباس نخواهیم دید که به این تریبون بیاید و با قباحت به مخاطب راست راست توهین نماید.
    فکرکنم دوستان در این قضیه بیشتر صاحب نظر باشند
    جناب حاج بیگی
    در ضمن درمورد قیمت اگر توضیحات کامل خواستید مستقیما با ادله و استدلال در خدمتتان هستم.

    • جناب رحیم نیا برداشت شما از مطایبه آقای حاجی بیگی بسیار بد بینانه است. به اقتضای سن ،تجربه طولانی در کار نگارش و شناختی که از بار معنایی و عاطفی کلمات دارم، استنباط شما را تایید نمی کنم. این همان آقای حاجی بیگی است که از دوری شما و دوستانی دیگری نظیر آقای جعفری در روزهای گذشته اظهار دلتنگی کرده بود و متاسف بود که به خاطر طرح مسائل پیش پا افتاده ای نظیر کی میاد و کی پخش میشه، خواستار ادامه بحث های جدی شده بود. البته به اعتقاد بنده سوال از زمان پخش عناوین هم فی نفسه مشکل ندارد و تشخیص آن به عهده بنده است. مگر قرار است همه متفکر و اندیشمند باشند؟ مگر قرار است همه حس غمخوارانه  نسبت به مشکلات شبکه داشته باشند.؟

      همانطور که مخاطب یادداشت های بنده همواره تغییر می کند و هر بار به موضوع متفاوتی می پردازم ، کامنت ها نیز در طیف متنوعی واصل و منتشر می شوند.
      در کامنت ایشان فقط نام از آقا میلاد برده شده بود که این فرد مجازی یا حقیقی، برداشت تحقیر آمیزی از کامنت آقای حاجی بیگی نکرده بود.
      توضیحات بعضی از مدیران موسسات ممکن است قانع کننده نباشد ویا فرافکنانه جلوه کند اما شایبه توهین در آن نبوده است. مگر آنکه بنده را دست کم گرفته باشید.

  • به نظر من ادامه سریال ۲۴ رو باید قرن ۲۱ با اون ابهت و عظمتی که داره بگیره  آقای اخباری اگه میشه این سریال رو پخش کنید با پخش های منظم قرن۲۱ حتما این سریال خیلی بهتر از تصویر دنیای هنر پخش میشه
    ممنون از اقای اخباری

  • واقعا پیشنهاد عالی است اگه قرن ۲۱ که بهترین موسسه عرضه فیلمهای خارجی است بتونه ۲۴ رو عرضه کنه عالی میشه از اقای اخباری عزیز خواهش میکنم درباره این موضوع جواب دهد
    اقای فروتن در مورد سریال ۲۴ یک سوال دارم ایا تی دی اچ کل سریال یعنی ۸ فصل رو خریده یا تا همون ۵ قسمت خریده؟؟؟

  • جناب اقای رحیم نیای عزیز در رابطه با بحث قیمت خواهشمندم علنی اعلام موضع فرمایید زیرا مطلب قبلی شما به صورت علنی و رسمی موسسه ای را به سود جویی متهم نموده بود.ثانیا اگر جنابعالی با موسسه یا موسساتی رفاقت و دوستی دارید،ایرادی ندارد،شجاعت داشته باشیدو علنی بیان کنید.ثالثا در مورد کم کاری یا پر کاری موسسات مراجع ذیصلاح وجود دارند  و جنابعالی صرفا به عنوان یک مصرف کننده و یا حداکثر یک منتقد گوشه گود دارای حق هستید.رابعا قباحت و جسارت را معنی بفرمایید .خامسا از اقای فروتن گلایه مندم که با انتشار دیدگاه افرادی سایت روزانه های سینمایی را به وسیله ای برای اعمال فشار به موسسات  تبدیل نمو ده اند.

    • دست شما درد نکند! از این لحظه به بعد اجازه نخواهم داد از گل نازک تر به موسسات محترم بگویند. گذشت آن زمانی که آن سان گذشت.

  • جناب اقای فروتن عزیز موسسات هم اکنون گل پرپر شده محسوب میشوند .مطالب برخی از دوستان حکایت نمک روی زخم است .حلا بهتر می فهمم که چرا برخی از مدیران موسسات در این سایت حضور ندارند به درستی که احترام به مخاطب را باید از این دوستان اموخت

  • به اطلاع کلیه دوستان می رساند بنده سراسر تقصیر ،حسین حاجی بیگی ،از شما عزیزان خداحافظی نموده و از این تاریخ صرفا مطالب سایت را پیگیری می نمایم و از پاسخگویی معذور می باشم.ضمنا از کلیه دوستانی که از مطالب اینجانب رنجیده خاطر شدند،حلالیت می طلبم.به خصوص از اقا میلاد عزیز ودوست داشتنی

  • اقای فروتن من که چیزی نگفتم فکرمیکنید من از این وضع راضی ام باورکنید من هم ناراحتم
    واز اینکه سریال روخریدن ولی نمیتوانن عرضه کنن خیلی نارحتم چون خودم از دیدن دوبله عالی محروم میشم اینها از روی دلسوزی است نه از روی غرض
    مثل اینکه دوستان انتقاد پذیر در موسسات خیلی کم است و دوستان اصلا دوست ندارن ضعف های خودشان رو بدانن و این مایه تاسف است
    اینها (بعضی مسولان موسسات) از ابتدای سال یا در راستای حذف کاربران سایت هستن یا سانسور کامنت اقای فروتن که صبر ایوب داشت و خیلی انتقاد پذیر بود ولی دارید او رو مجبور به عدم انتقاد پذیری میکنین
    انتظار دارین بگم همه چی خوبه همه چی عالیه وقتی مشکل است چرا باید گفته نشه بزارید همه مطلع شون ان دوران پنهان کاری به سرامد

  • ما کی باشیم که شما رو ببخشیم   بخشتده اون بالایی است
    من هم حلالیت طلب میکنم  واز تحمل شما سپاسگذارم

  • اقای حاجی بیگی من حاضرم از این سایت برم ولی شما نرید 
    اگر ناراحت شدید  و دلچرکین شدید  عذر خواهی میکنم 

  • جناب آقای حاجی بیگی
    نمک حضور در جمع سایت روزنه های سینمائی به همین کل کل کردنها هست ولی متاسفانه بعضی از عزیزان موقعی که تاب بعضی از مسائل بر نمی آیند …
    اینجانب شما را از بدو تاسیس موسسات خصوصی آشنا و شناخت کامل دارم و در طول این سالها به جد سوگند میتوانم یاد کنم تنها مدیری بودید که در تمام شرایط آسان در دسترس نمایندگان توزیع  بوده اید و نهایت همکاری با عزیران نماینده در سراسر کشور داشته اید و هنوز هم مدیرانی هستند که در موقع تماس حاضر به پاسخگوئی مسائل نمایندگان نیستند و هنگامی که بعضی از افراد  نحوه برخورد و تامل شما را با فرد متقابل خود را میبینند برنمی تابند و بر افروخته شده واز این عمل شما عصبانی میشوند که چرا فلانی مثل ما نیست هنوز یادم نرفته است در چند سال ابتدای فعالیت خود در شبکه نمایش خانگی چه ناملایمتهائی از همین دوستان در شبکه نمایش خانگی مواجه شدید و چه گذشت بر شما پس استدعائی دارم که همان آقای حاجی بیگی سابق باشید و میدان را خالی نکنید و باشید در جمع همه عزیزانی که در این سایت همراهی آقای فروتن هستند زیرا اینگونه مسائل ذره ائی در مقابل  آن ناجوانمردانه شبکه بر شماجیزی بیش نیست  
    موفق باشید

  • جناب آقای رحیم نیای عزیز
    مطلب مورد اشاره آقای حاجی بیگی پیرامون قیمت تعین شده برای روزی روزگارفوتبال مورد تائید اینجانب نیز هست زیرا چنانچه اعتراضی نسبت به افزایش قیمتی داریم باید یکسان اعتراض خود را داشته باشیم حال قضاوت برای شما پیرامون همین دو عنوان فوق روزی روزگاری فوتبال و پس کوچه های شمرون هر دو توزیع گردید و در دسترس مخاطبین قرار گرفت یکی عنوان سینمائی و دیگر مستند آیا قیمت برای هر دو محصول فوق ۳۰۰۰تومان عادلانه است ؟آیا من و شما که سوخته شده در این شغل هستیم برایمان تفاوت دارد که این محصولات از چه کانالی توزیع گردیده است و پشت سر این محصول چه شخصیتی قرار دارد ؟ما شرکت مورد نظر برایمان مطرح است که باب افزایش قیمت را شروع میکند و افزایش ۳۰۰۰تومانی که پارس ویدئو شروع کرد و هنر اول آن را توزیع کرد ما پارس ویدئو را میشناسیم نه هنر اول را و جنانجه اینجانب در هنر اول بودم حاضر نبودم عنوانی که استارت آن با مبلغ ۳۰۰۰تومان از سوی شرکتی شروع گردیده است را توزیع کنم ودر حال حاضر کار هنر اول شده آش نخورده و دهان سوخته

  •  جناب فروتن در این چند سال T هم شما و هم دوستان  این سایت با قلم حقیر و نحوه بیان معضلات و مشکلات حوزه ویدئو رسانه  با نگاه من اشنا هستید و میدانید که تا چه حد به حرمت قلم پایبند هستم  و خواهم بود اما متاسفانه انچه در ماههای اخیر بیشتر مرا آزرد فقط بی حرمتیست که با مقدمه و بی مقدمه هر از گاهی سرازیر گشته.روزی مسئول روابط عمومی و بین الملل یک موسسه می آید و میگوید ما  سریالمان را درتابستان نمیتوانیم عرضه کنیم چون تعطیلات تابستانی در راه است . ماه رمضان پیش روست . مهر فصل مدارس است اذر و دی ماه عزاداری است اسفند فصل خانه تکانی است بهار کسادی بازار و هزار تا ادله دیگر.وقت دیگر مدیری می آید و خیلی رک میگوید دیگر این سریال را عرضه نمیکنیم بروید و از مبادی دیگر ادامه  ان را تهیه نمائید.من سوال میپرسم که تعداد محصول موجود در کف فروشگاه بنده و دیگر نمایندگیهای مان با این صحبتها  و این طرز تفکر مدیران آیا بفروش میرسد و یا باید بشود ائینه دق.
    جناب فروتن من برداشت جناب حاجی بیگی را کاملا به جان و دل خریدم و میخواهم علنا بگویم جناب حاجی بیگی واقعا اتش در دل دارم که چگونه بپذیرم که برخی موسسات اینگونه به ریشه شبکه با این حرفها تیشه میزنند.
    شاید خود من  در همین سایت بارها اعتراض خود را اعلام داشته ام  که  این همه گفتیم کی امد….. کی میاد….. کی خواهد امد دیگر بسته..
    رسالت واقعی ما واقعا  این نیست که فقط رصد کنیم که این فیلمهای نه چندان پر محتوا و بعضا سخیف  کی خواهد آمد. باید نگران این باشیم که فردای شبکه چه خواهد شد
    واما آقای حاجی بیگی
    من نه سخنگو ونه مواجیب بگیر موسسه و یا موسسات هستم. بنده ای از خداوند حلیم هستم که در کنار کار روزمرئه خود به روستائیان شهر دیارم در کسوت کارمند به دلمشغولی خود در صنف محصولات فرهنگی عاشقانه تلاش میکنم.پس اگر موضوعی را قلمی مینمایم همه از رو ی "درد" است نه چیز دیگر.
    مقصود من از گفتگوی دو طرفه با حضرتعالی در خصوص قیمت مبحثی است که مدتیست در گیر آن هستم و با چند تن از فعالان نمایش خانگی از جمله جناب اخباری و دیگر دوستان در حال رایزنی بوده ام که شما هم یکی از گزینه های بنده بوده اید که طی دوبار تماس با موسسه  فعال تان متاسفانه از یافتن حضرتعالی بعلت دغدغه های شغلیتان نتوانستم مصاحبت نمایم از این رو در این تریبون به شما اعلان نمودم.
    در خصوص شائبه ها و توهین به مخاطب همواره من این مهم را میبینم که ای کاش شما نه در جایگاه مسئول ویدئو رسانه ای بلکه از جایگاه یک مخاطب ویدئو رسانه به این صحبتهای مسئولین موسسات نگاه کنید.
    با توجه به شخصیت ارزشی که در شما سراغ دارم هرگز نمیپذیرم که بگوئید "خداحافط" چون قرارمون برگزاری سلسه جلسات آسیب شناسی در ویدئو رسانه بوده نه "خداحافظی" پس بی زحمت مقدمات را فراهم فرمائید.
    امادگی کامل را دارم که با همت شما واقعا مبحثی را محکم و ریشه دار در خصوص قیمت جدید فیلم در این سایت اغاز نمایم که طی گفتگو با فعالان ویدئویی در چند مدت گذشته نتایج بسیار مطلوبی کسب نموده ام که به گمانم حداقل برای موسسه شما که نگاه علمی و منطقی دارد بسیار خواستنی خواهد بود.
    .
     

  • جناب آقای رحیم نیا و سایر دوستان و همکاران گرامی
    ۱- شخصا از مدیر محترم سایت تشکر کرده و بار دیگر اعلام مینمایم جهت حفظ حضور مدیران در این سایت التزام افراد به ذکر هویت حقیقی ویا حقوقی و نیز جایگاه شغلی آنان ضروری میباشد.
    ۲- بیان انتقاد بسیار به جا و کاملا مورد تایید میباشد و تا کنون همواره با گرمی از سوی مجموعه های مرتیط با آقای حاجی بیگی پذیرفته شده و پاسخگو نیز بوده ایم اما برخی انتقادات و یا حتی تعاریف کاملا جانبدارانه بوده و به هیچ وجه تکرار آن مورد تایید نمیباشد.
    ۳- از برادر گرامی آقای رحیم نیا سوال میکنم آیا رفتارهای غیر حرفه ای در سطوح بالای مدیریتی صنف از دید شما پنهان است؟ آیا میتوانید منکر نقش بسیار برجسته ماجراجویی دوستان در انتشار مشکل دار برخی عناوین در قفل شدن روند اعطای پروانه نمایش و حتی ممیزی محتوا و اقلام چاپی مربوطه شوید؟
    شما که بسیار ریز بین و دلسوز و درد کشیده این صنف میباشید آیا میتوانید بی تفاوت باشید؟
    ۴- رقابتهای نا سالم در خرید و عقد قراردادهای توزیع و بالا بردن توقع تهیه کنندگان آیا قابل بحث و رسیدگی نیست؟
    ۵- ارایه عناوین بی کیفیت با ارایه دروغین نامهای مطرح با انگیزه سودجویی و ضربه زدن به همکاران دیگر آیا زمینه ساز مشکلات بیشتر صنف نمیشود؟
    ۶- آیا اعلام انصراف یک مدیر از ادامه انتشار یک سریال و عدم ذکر دلایل آن که شاید با آبروی افراد در ارتباط میباشد بی احترامی به شعور مخاطب تلقی میشود؟
    ۷- اشاره کنایه آمیز آقای حاجی بیگی نه تنها تمسخر نبود بلکه بیان واقعیت انحراف از اهداف عالیه این سایت میباشد و جایگزینی سوالات تکراری و شخصی به جای انتقادات و تبادل افکار سازنده بسیار ناراحت کننده میباشد.
     
     

    • دوست گرامی

      فضای مجازی اسمش با خودش است مجازی است. اصرار نداشته باشید همه کاربران با نام خودشان را معرفی کنند . این سنت و رویه در فضای مجازی امر نامتعارفی نیست. همانطور که ملاحظه کرده اید به مرور بعضی از دوستان نقاب از پرده برگرفتند و خودشان را معرفی کردند. جمعی هم در نهایت ادب و متانت علیرغم اسم مستعار ارتباط شان را با سایت حفظ کرده اند

      بعضی از دوستان هم که با نام مستعار خیلی مبادی آداب نیستند، احتمال بدهیم جوان باشند و اقتضای جوانی حکم کند تا با شور و احساس و هیچگونه پرده پوشی قضاوت درست یا نادرست شان را به زبان بیاورند.در مواردی هم تیزی و گزندگی نظراتی گرفته شده است تا فرد مورد انتقاد تاب و تحمل از دست ندهد. توقع هم نداشته باشیم که مخاطبان با عمق غم ها وگرفتاری هایمان اشنا باشند و پس از آن به اظهار نظر بپردازند. آموزه های معصومین (ع) هم به ما یاد داده است که غم هایمان را پشت لبخند هایمان پنهان سازیم.

      اطمینان دارم سایت از رویه اعتدالی خود خارج نشده است و عدم طرح انتقادات عوارض بدی را برای موسسات و شرکت ها به دنبال خواهد داشت. بهترین کار این است که موسسات سایت های اختصاصی خود را راه اندازی یا ارتقا دهند و اجازه دهند این سایت شخصی به راه خود ادامه دهد…

  •  
    باعرض سلام وخسته نباشید آقای مقدم
    بنده درمورد سریال ۲۴با شما هم عقیده نیستم.مصرف کننده ای که ازابتداباخریدسی دی ارجینال این مجموعه رودنبال کرده چه گناهی کرده که الا ن باید بهش بگیم بروازطریق دیگه ای دنبال کن.موسسه ای که توزیع یک سریال رو برعهده میگیره باید به مشکلاتش هم واقف بشه نه اینکه جوگیر توزیع موفق سریال فراراززندان باشه وتصمیم بگیره ۲۴روتوزیع کنه واواسط کارهم بیخیال بشه.دلایلش باید گفته بشه مصرف کننده بدونه چرا ادامه پیدانکرد اگه این آقایون توضیح ندهند این شائبه پیش میاد واسه خریدارکه مث قهوه تلخ که پول مردم رو به جیب زدند ودیگه ادامه ندادند این هم همچین داستانی داره .خودشما به جای مصرف کننده قضاوت کنید؟

  • نمی خوام این موضوع رو کش بدم… خود من دارم سریال ۲۴ رو دانلود می کنم. دیگه از توزیعش نا امید شدم. قسمت اول فصل ششم رو دیدم و فکر می کنم دلیل اصلی توزیع نشدنش لحن تند سریال در فصل های پایانی باشه. در قسمت اول فصل ششم داستان ترور و حملات انتحاری ای که توسط مسلمانان انجام میشه روایت میشه. فکر می کنم دلیل اصلی توزیع نشدنش این باشه. سوال اینجاست که چرا؟ چرا از اول دوبله و توزیع شد که بعد به هر دلیلی متوقف بشه؟ مسخره کردن مردم چیز جالبیه؟

    از صمیم قلب امیدوارم ویدئو رسانه چوب این بی احترامی هاش رو بخوره و تا جایی پیش بره که التماس کنن تا کسی محصولاتشون رو بخره

    امیدوارم موسساتی که مردم رو به مسخره گرفتن یکی پس از دیگری به سرنوشت هم قطارهاشون دچار بشن.

    آقای حاجی بیگی از کدوم تورم صحبت می کنید؟۱۳ درصد؟یا ۴ درصد؟ من که نمی بینم. نمی بینید همه چی آرومه و من و شما چقدر خوشحالیم؟  

    این ویدئو رسانه لیاقت بیش از این رو هم نداره. دوستان برید دانلود کنید و خوش باشید. فقط بدونید ما مخاطبا با دلی شکسته … می کنیم.

  • از ابتدا بسیار واضح بود که سریال ۲۴ تا پایان پخش نخواهد شد و دوستان در موسسه ی مربوطه نیز بخوبی این را می دانستند. منتها به این دلیل که برای دوبله ی قسمت های اولیه هزینه صرف شده بود این قسمت ها را به بازار فرستادند تا لااقل هزینه ی دوبله را از جیب خلق الله دربیاورند.

  • اقای فروتن اظهارات دوستمان اقای فرید ایا حقیقت دارد ایشون راست میگن که به دلیل فضا و قصه ملتهب فصلهای اینده ۶ تا ۸ توزیع نمیشه ؟؟؟ ایا اصلا برای مجوز ارائه شده اصلا که بخواد رد بشه؟؟؟ ایا شما توانستید بفهمید چرا تی دی اچ زیر بار توزیع نمیره ؟؟؟ ایا شما این مطالب رو تاید میکیند؟؟؟؟ اگه میشه از شورای پر.وانه ویدیوی یک پرس و جو کنید

      • جناب آقای فروتن
        چنانچه به سانسور مطالب عزیزان که همراه شما در این سایت باشد ادامه دهید دلخوری پیش عزیران دنبال دارد و  فکر کنم دیگر کسی مطلبی را که بخواهد عنوان نماید در این رونه دنبال نخواهد کرد

        • در عوض می توانید برای اینکه خدای ناکرده زبانم لال به کسی برنخورد هر چه فریاد دارید سر بنده بزنید!

    • میلاد عزیز

      از ابتدا با فرض اینکه قسمت های پایانی اثر اشارات مستقیمی به ایران یا مسلمانان دارد، ترجمه و دوبله اثر مورد توجه قرار گرفت تا عمق شرارت آنها افشا گردد و البته با دقت و ظرافت کافی به پالایش قسمت های مورد اشاره اقدام شود. مدیر دوبلاژ  فهیم و نکته سنج اثر از ابتدا برای این قسمت ها طرح و برنامه داشت. مضافاً که از جانب موسسه ناشر هیچگاه به مشکلی که ناشی از محتوای قسمت های باقیمانده باشد،اشاره نشده بود.

  • اقای معماری عزیز خواهشا در سایت جواب مشتاقان ۲۴ رو بدهید
    اقای معماری ایا امکان داره این سریال رو به قرن ۲۱ بدهید
    چرا ۳ فصل بقیه رو خریدین و عرضه نمیکنید ؟؟؟ موضوع رو باز کنید تا همگان بدانن

  • سلام بر همگی
    واقعا تعجب کردم وقتی این همه اظهار نظر را خواندم واز همکاران گرامی اقای حاجی بیگی و مقدم سپاسگذارم که در نبودم حمایت کردند
    و اما حکایت ۲۴
    صرف نظر از سختیهای ان ( و بی مهری فروشگاهها که از محصول به عنوان مسدر استفاده میکنند و تیراژ اثر به این دلیل کمتر لز تعداد فروشگاهها بود ) سریال ۲۴ رها نشده و پس از یک دوره بدن سازی و رفع خستگی مجددا در خدمت شما هستیم
    دلیل پاسخ این چنینی به اقا میلاد این بود که هر وقت با اشتیاق خودم ویا دعوت دوستان مطلبی در این سایت منتشر میکردم به دنبال ان میلاد جان سوال میکرد ۲۴ چی شد وباعث شده بود از حضورم در جمع دوستان لذت نبرم و در اخرین مطلب گفتم بزار تا خیالش را راحت کنم شاید دست از سر کچل ما بردارد  اول میخواستم بپرسم میلاد جان تو کاری غیر از دیدن سریال نداری گفتم شاید به او بر بخورد بعد ان جواب را دادم
    اکنون هم که میبینم باعث ناراحتی دوستان شده عذرخواهی میکنم و خواهش میکنم دوستان این جمع صمیمی را ترک نکنند

  • مدتهاست که در کنار نوشته های جناب فروتن از نظرات دوستان بزرگواری چون جناب حاجی بیگی و راوی(و عزیزان دیگری که مجال نام بردن از ایشان نیست) بهره می بریم و از رهگذر همین یادداشتها و گفتگوها و تبادل افکار که به اصلاح مشکلات شبکه امید داریم و ناملایمات و کمی و کاستی را به جان می خریم. در این مطلب و یادداشت دیگری که جناب راوی منتشر کرده اند حرف از خداحافظی این دوستان به میان آمده است. بودن شما دوستان بر مشکلات شبکه نمی افزاید و نبود شما این مسائل را حل نمی کند بلکه چراغهای امید آویخته بر این مسیر پر پیچ و خم را یک به یک خاموش می نماید پس جا دارد از شما بخواهم در این تصمیم که شاید از سر ناراحتی مقطعی و دلخوری گرفته شده باشد تجدیدنظر بفرمایید. تا به یاری خدا و با همراهی خانواده بزرگ این تارنما، راهی را که آغاز کرده ایم تا به انتها در کنار هم بپیماییم.

  • وقتی دارن اینجوری بینندگان سریال رو به دیدن از طرق دیگر سوق میدن و بعد میگن نه به دلیل این که در سایت از من لذت نبردن گفتن تا از سر کچلم بردارن بعداز ۲.۵ سال از زمان توزیع اولین قصل انتظار دارن بهشون نگیم ۲۴ کی میاد اگر من باعث میشم از سایت لذت نبرید باید بگم اصلا در سایت وارد نشید

    اقای فروتن عزیز شما قضاوت کنید
    بقیه کاربران دوستان هستن کاربران عادی شدن مایه عذاب

    باید به تی دی اچ بگم سریال ۲۴ و انیمیشن اواتار ارزانی خودتان
    هزار راه برای دیدن ۲۴ است یکی هم دوبله شبکه مزخرف فارسی وان است
    یک نکته میگم خلاص من اهل تعارف تیکه پاره کردن نیستم و نمیگم همه چی خوبه همه چی ارومه هر چی میدونم معظل شبکه است میگم میخواد کسی خوششش بیاد میخواد خوشش نیاد دوستان دلشون میخواد از گل نازک تر نشنون والسلام
    #######

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید