روزانه های سینمایی
درخواست مهناز افشار از مخاطبان نمایش خانگی چیست؟

درخواست مهناز افشار از مخاطبان نمایش خانگی چیست؟

جمله و درخواست معروف " لطفاً کپی نکنید" را اولین بار "مهران مدیری" در آغاز سریال "قهوه تلخ" عنوان کرد و همین درخواست با امضای "مدیری" بر روی بسته های فیلم جاخوش کرد. خداوکیلی تاثیر کلام و خواهش کارگردان" قهوه تلخ" قابل توجه بود و به قول معروف جواب داد و هموطنانی برای همیشه از ضایع کردن حاصل زحمات دیگران دست کشیدند.

بعد از اجتماع اعتراض آمیز سینماگران در موزه سینما در سال ۱۳۸۶، ستاد وقت مبارزه با محصولات غیر مجاز با نشاندن تعدادی از بازیگران و سینماگران مشهور مقابل دوربین به قصد فرهنگ سازی، از آنان خواست به هر زبانی که می دانند و می توانند مردم را از کپی کردن برحذر دارند.

گزیده ای از این مصاحبه در سال های پایانی دهه هشتاد در ابتدای فیلم بعضی از مصاحبه ها به رویت مردم رسید. ستاد مذکور گام بعدی را با سفارش ساخت چند انیمیشن در همین خصوص برداشت. شخصیت "غلام تکثیر" حاصل پخش این انیمیشن های کوتاه در تلویزیون و ابتدای فیلم های ویدیویی در شبکه نمایش خانگی بود.

نتایج عینی و روشن این دست اقدامات به چه نتایجی انجامید و چقدر از شدت کپی کردن و اصلاح رفتار مردم کمک کرد، مشخص و معلوم نیست و تحقیقی در این باره صورت نگرفته است.

در تازه ترین اقدامات از این دست؛ تهیه کنندگان و سرمایه گذاران "قلب یخی" دست به دامان بازیگران نامدار شده اند و از آنان خواسته اند بار دیگر با مردم سخن بگویند و پاسداری از حقوق تهیه کنندگان را به انها گوشزد کنند.

"مهناز افشار" عهده دار چنین نقشی در سریال "قلب یخی"شده است. در قسمت های نخستین فصل سوم این مجموعه خواهید دید که او بی آنکه کلام شعاری و کشداری را داشته باشد، با لحنی مهربانانه و صمیمی از بینندگان مجموعه همان درخواستی را می کند که پیش از او "مهران مدیری" و بسیاری از بازیگران و سینماگران خواسته بودند.

لطفاً کپی نکنید!

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام
    اقای فروتن ایا موسسه ایی فیلم استشهادی برای خدا رو خریده زمان اکران فیلم ۳ سال پیش است ایا نمیخواد وارد شبکه بشه
    کارگردان فیلم علیرضا امینی است
    اقای فورتن من ۲فیلم خون بازی و سربازان جمعه نمیتوانم پیدا کنم اصلا انگار اب شده ودر زمین رفته الان هیچ مغازه در شهر و شهر های اطراف ان رو ندارن

    • خیر خریداری نشده است.اگر موسسه ناشر دو فیلم را بشناسی می توانی با آنها مستقیما در خواستت را مطرح کنی

  • خون بازی مال جوانه که عملا تعطیله

    و سربازان جمعه فکرکنم مال رسانه های تصویری که این هم عملا تعطیله

  • شما چرا خیلی ممنون از محبت شما

    این فیلمهای سالهای قبل اصلا مال سال ۸۸ گیر نمیاد چه برسه به سالهای ۸۰ و ۸۱

  • اقای فروتن علت اصلی کمتر خرید شدن فیلمهای و سریلپالهای خارجی دیر عرضه کردن انها در شبکه است
    مثلا با عرضه شدن نسخه بلوری در جهان و قرار دادن انها در سایتها مردم رات انهار و میبینن اگر این فیلمها و سریال ها همزمان با عرضه جهانی عرضه بشه بهتر میشه
    البته گاهی موسساات از این ور بوم میافتن و با پخش کیفیت پرده ایی میخوان جبران کنن که کار بسیار غلط و اسیب زن به شبکه است و باعث دلزدگی مردم و کمتر خریدن عنوانها میشه پس باید نه از اینور بوم و نه اونور بوم بیفتن
    مثلا همین فیلم سراغاز یعد از ۲ سال عرضه شده

    • آقا میلاد سری به فضای مجازی بزن. سریال های روز امریکایی ۲۴ ساعت پس از پخش با زیر نویس فارسی امکان دانلود می یابند و ۴۸ ساعت بعد برای کسانی که اینترنت پرسرعت ندارند درب منزل تحویلشان می شود. چطور می توان با چنین امکانی از نظر زمانی رقابت کرد؟!

  • بد نبود مسئله کپی و تکثیر و تبعات آن دستمایه فیلمی سینمایی با حضور بازیگران و عوامل مشهور سینما واقع شود شاید از این طریق درمانی بر این بیماری مزمن یافته شود. این را به این دلیل میگویم که باور دارم  کلید نهایی این مشکل در دستان مخاطبین است که با انتخاب نکردن محصولات کپی شده می توانند گره از مشکل بگشایند.

    • فیلم های موسسسه پارسیان را سایر شرکت ها پخش میکنند. به هر حال این موسسه همواره در صف دریافت پروانه نمایش قرار داشته است.

  • میلاد خان سلام
    شرکت پارسیان در سال ۹۱  پنج  عنوان را به صورت مستقل و بیش از پانرده عنوان انیمیشن را با همکاری موسسات پخش تا کنون عرضه نموده است. چرا می فرمائید تعطیل در حیرتم .
    VCD سربازهای جمعه موجود است آدرس بفرمائید تا ارسال شود
     

  • سلام دوستان
    خواهش می کنم از ارسال اطلاعات کذب راجع به توزیع کالاهای تصویر گستر پاسارگاد خود داری نمایید .

  • آقای فروتن، آیا مجله تصویری ستاره نقره ای وارد نمایش حانگی شده؟؟؟
    من در آخرین شماره مجله فیلم ،که مطالبی در مورد نمایش خانگی نوشته بودند،خوندم که به نمایش خانگی آمده ولی من حدود سه ماه هست که منتظر این مجله تصویری بودم،ولی هیچ خبری ندیدم که در مورد ورود این محصول به نمایش خانگی داده بشه

  • آقای اسدزاده عزیز سلام؟
    اخبار کذب یعنی قلب یخی را میفرمایید؟ فردا توزیع نمیشه؟
    ممنون میشم پاسخ دهید

  • صویربرداری مجموعه خانگی "قلب یخی" به کارگردانی سامان مقدم ۲۰ مهرماه در تهران به پایان می‌رسد.

    به گزارش خبرنگار مهر، گروه تولید مجموعه "قلب یخی" هم اکنون در خیابان الهیه مشغول تصویربرداری هستند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با پایان  تصویربرداری فصل سوم این سریال آماده نمایش می‌شود.
    پیش از این قرار بود ابتدای مهر قسمت اول فصل سوم این مجموعه وارد بازار شود که با بروز مشکلاتی در بخش تبلیغات، این امر محقق نشد و هنوز پخش دی‌وی‌دی اول فصل سوم مشخص نیست.
    دو فصل اول این مجموعه توسط محمدحسین لطیفی ساخته شد اما فصل سوم به کارگردانی سمان مقدم جلوی دوربین رفت. هدیه تهرانی، مهران مدیری، رضا عطاران، طناز طباطبایی و سحر دولتشاهی در فصل سوم این مجموعه بازی می‌کنند‌.

     

  • آقای اسدزاده گل سلام.خسته نباشید
    به عنوان یکی از علاقه مندان شبکه نمایش خانگی از شما تقاضا دارم اگر میشه تاریخ دقیق پخش سریال قلب یخی و فیلم نارنجی پوش را اعلام کنید..چون هر روز هرکی یه چیزی میگه و همه منتظر پاسخ شما هستیم
    ممنون از شما و موسسه خوبتان

  • سلام دوستان گل خوبید سریال قلب یخی و فیلم سینمایی نارنجی پوش حالا حالا پخش نخواهد شد برید در این سایت این گپ خودمانی با آقای اسد زاده میدیر عامل محترم موسسه تصویر گستر پاسارگاد را شرح داده میتونید مطالعه کنید خیلی جالبه با تشکر
     
    http://1001shab-anzali.persianblog.ir/post/310

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید