روزانه های سینمایی
ماندن یا نماندن در رقابتی نابرابر

ماندن یا نماندن در رقابتی نابرابر

روزنامه "جوان" در شماره امروز خود- دوشنبه دهم مهرماه- پیامدهای افزایش قیمت فیلم های ویدیویی را بررسی کرده است. به موجب یادداشت گزارشگر این روزنامه با افزایش شعاع عمل فروشندگان سیار که فیلم ها را با قیمت ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ تومان در پیاده روها به فروش می رسانند، بی تردید عرضه ۳۰۰۰ تومانی فیلم ها در شبکه نمایش خانگی رونق کسب و کار فروشندگان سیار را به همراه خواهد آورد.

این روزنامه می افزاید؛ اقدامات مقطعی نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان و نیز امکان دانلود راحت و بی دردسر فیلم ها، موسسات ویدیو رسانه را بر آن می دارد که چاره ای برای ماندن در این رقابت نابرابر کنند.

مشروح این گزارش در اینجا قابل دسترس است. کد۶۶۹

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با درود جناب فروتن
    واقعا با این قیمت ارز دلم میسوزه واسه موسساتی که قصدشون کمک به صنعت شبکه بوده و با این گرونی متاسفانه رو به نابودی خواهند رفت
    نظر شما چیه استاد؟

    • پیمان خوبی؟

      ای کاش همه مشکلات ارزی بود . متاسفانه در هفته های اخیر قدری خدمات دهی به موسسات خوب و راضی کننده نیست. شرم حضور مدیران هم سبب شده است تا این لحظه بردباری کنند و لب به شکوه نگشایند و به امید روزهای بهتر بسربرند. به سهم خودم و از موضع سخنگوی سازمان از همه مدیران به خاطر وضعیت پدید آمده عذرخواهم. انشاءاله از ابتدای هفته اینده صدور پروانه های نمایش پس از وقفه ای ۴۰ روزه از سرگرفته خواهد شد.
      فرصت را مغتنم میدانم و عرض می کنم تا زمان ابلاغ تشکیلات تفصیلی سازمان سینمایی فرصت برای اعمال تغییرات و اصلاحات باقیست. با گذشت دو ماه از انحلال اداره کل نمایش خانگی چنانچه مدیران محترم موسسات و یا تشکل صنفی آنها پیشنهادی برای تثبیت و بهبود جایگاه تشکیلاتی نمایش خانگی دارند با ریاست سازمان در میان گذارند.

  • قربان شما آقای فروتن.بنده هم خوب هستم.ممنون
    واقعا با این وضع حق باید داد بهشون.با اونکه افزایش ۵۰۰ تومانی محصولات اونقدر به چشم نمیاد اما خوب شاید مرهمی باشه بر زخم ها
    راستی جناب فروتن من متوجه نشدم این وقفه ۴۰ روزه به چه دلیلی بوده.میشه کمی توضیح بدین؟
    و اینکه چند سوالی که اگه جواب بدین ممنون میشم
    موسسه ای  برای فیلم شبکه اقدام کرده؟
    و اینکه آیا مجوز فیلمهای نارنجی پوش و زندگی با چشمان بسته قبل از این ۴۰ روز صادر شده یا خیر؟
    و سوال آخرم اینکه یادم هست فرموده بودید مجوز فیلم جرم صادر شده بود.اما آخرین مطلبی که ازتون خوندم عرض کرده بودید فیلمسازان ۶ ماهی است مجوزی دریافت نکرده است
    با تشکر از مدیر کل حو.زه ریاست سازمان سینمایی

    • خیر تقاضایی برای شبکه واصل نشده است. پروانه دو فیلم مورد اشاره صادر نگردیده است. اصلاح می کنم جرم هنوز فاقد پروانه است.

  • جناب اقای فروتن موسسه سینما ۲۴ بابت توزیع فیلم ساعت شلوغی دچار مشکلی شد که در جای خود قابل نقد و بررسی است.اما نکته جالب اینکه دیروز در این رابطه نامه ای خطاب به موسسه سینما ۲۴ صادر شده است.می خواستم بابت این سرعت عمل بی سابقه به همکارانتان در سازمان سینمایی  تبریک بگویم.این در حالی است که  موسسات  یکماهی می شود که درگیر اماده شدن قیف و قیر هستند.وای به حال ما اگر بخواهند،وای به حال مااگرنخواهند

  • جناب آقای فروتن با سلام
    جهت رفع ابهام: از معدود دفعاتی که سینما ۲۴ از تغییر پوستر و طرح اصلی سینمایی یک عنوان سینمایی برای جلوگیری از اتلاف وقت و ضرر مالی بیشتر چشم پوشی نمود همین عنوان "ساعت شلوغی" میباشد که با توجه به ارایه طرح تایید شده توسط اداره نظارت و ارزشیابی از سوی تهیه کننده فیلم و صرفا جهت احترام یک نسخه از طرح مذکور بدون تغییر به اداره مربوطه ارسال شد که متاسفانه پاسخ این اداره پس از ۱۴ روز مبنی بر اصلاح طرح به این شرکت تحویل شد که این در حالی بود که کلیه ملزومات قبلا با اطمینان از تاییدیه قبلی تکثیر و برای بسته بندی ارسال شده بود. این در حالی است که حتی بیلبوردهای فیلم ساعت شلوغی نیز با همین طرح در سطح شهر نصب شده بود. 
    من هم به نوبه خودم از سرعت عمل اداره مذکور در صدور تذکر کتبی تشکر مینمایم و ایکاش این سرعت عمل در تایید طرح ارسالی اعمال میشد تا ……..  حاصل اینگونه برخوردها چیزی جز دلسردی و تحمیل خستگی مضاعف نمیباشد.
     
    زاهدی مقدم
    سینما ۲۴

  • حسین جان
    مدت زیادی بود مطلبی که مرا سر ذوق بیاورد تا ورود کنم نخوانده بودم اما مطلب بالا برایم بسیار جالب بود و تایید میکنم وای به حال ما اگر بخواهند و وای به حال ما اگر نخواهند .
     

  • جناب معماری عزیز ضمن تشکر بابت ارائه فیلم های قدیمی تصویر دنیای هنر بر روی DVD ، می خواستم درخواست کنم برای DVD ها منو بگذارید زیرا اینگونه و بدون منو نسخه در واقع هیچ تفاوتی با VCD ندارد. لطفا در صورت امکان برای DVD ها قسمت هایی مانند پشت صحنه اضافه بفرمائید. سپاس

  • امیدوارم اگر خواست موسسات احیای مدیریت شبکه نمایش خانگی است قویا و بدون فوت وقت این مهم را در اینجا و سایر مجاری مربوط بیان کنند و پیگیری نمایند. تغییر سازمان یکی از تشکیلات موفق در عرصه فرهنگی و هنری کشور تاکنون مشکلات زیادی ایجاد کرده است و شاید آینده برای جبران دیر باشد.

    • آقا فرشاد دعا کنید اوضاع اقتصادی کشور سر و سامان بگیرد و مردم دوباره بدون دغدغه نیازهای اساسی، دل و دماغی برای خریدن و تهیه فیلم داشته باشند. اگر با تقاضای مردم شبکه رونق بگیرد و انگیزه کار و تلاش در مدیران موسسات تقویت شود، دولت ناگزیر می شود ساز و کاری متناسب با تقاضای موسسات دست و پا کند. این روزها وقتی از تعدیل نیرو در بعضی از موسسات مطلع می شوم احساس خوبی ندارم. خدا کند وقفه ای که طی این هفته ها در سرویس دهی به موسسات پدید آمده است، وخامت اوضاع در این موسسات را تشدید نکند.

  • مگه فیلمهای تی دی اچ روی دی وی دی میاد اصلا ما که نفهمیدیم و اصلا فکر نکنم در شهر و حتی استان ما بیاد
    حلا ما که میخوایم دی وی دی بخریم باید چه کار کنیم بسیاری از فیلمهای تی دی اچ در سالهای قبل عرضه شدن با کیفیتی پایین در سی دی بود الان ما دنبال دی وی دی هستیم چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید