روزانه های سینمایی
بعضی ها داغشو دوست دارن

بعضی ها داغشو دوست دارن

گسترش فضای مجازی در کشور ما مثل خیلی پدیده های دیگر به چاقوی دو لبه ای بدل شده است که گاه مضرات آن بر خیرات و مبراتش پیشی می گیرد . از جمله استفاده های نادرست از ظرفیت فضای مجازی رشد قارچ گونه سایت های خبری است که هر کدام در رقابت با دیگری استاد بی بدیل خبرسازی و بزرگ نمایی شده اند.

از جمله سوژه های مورد علاقه سایت ها یکی ورزش و دیگری هم سینماست. یادمان نرفته است که تا هفته پیش برای مشکل پیش آمده برای نسخه ویدیویی فیلم "گشت ارشاد" چه قشقرقی که به پا نشد و بنده کمترین در مقام سخنگو با چه نشریان و سایت ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی که مصاحبه نکردم. جالب تر انکه به هر خبرنگاری که گفته می شد حرف تازه ای ندارم، با پس و پیش کردن گفتگوهای قبلی می کوشید تا نان تازه ای در تنور حاشیه ها بچسباند و با تیتری اغواگر خود را از تک و تا نیاندازد.

از اواخر هفته پیش با فروکش کردن "گشت ارشاد" سوژه تازه ای به دست سایت ها افتاد. ظاهر ماجرا آن بود که دیده بان شیر پاک خورده ای با مشاهده خروج کارگردان فیلم "لاله" از گیت فرودگاه امام، ماجرا را به دوست خبرنگارش راپورت می دهد و از فردای آن روز خروج جناب کارگردان با تحلیل های من درآوردی و پواروگونه و مارپل ماب، همراه می شود.!

برایم روشن بود که برنامه ای مثل "هفت" هم علیرغم همه انتظاراتی که از آن می رود، مغلوب فضاهای کاذبی از این دست گردیده و به تله شایعات گرفتار می شود، حدسم درست از آب درآمد و متاسفانه در پرسش هفتگی برنامه، مجری محترم سوالی در همین خصوص را مطرح کرد و در جواب توضیح دادم ؛ برای پروژه ای که ادعای بین المللی بودن دارد، رفت و آمد به خارج از کشور  نباید امر غیر متعارفی جلوه کند. اینجا عرض می کنم در مناسبات امروز سینما اگر به فکر اکران جهانی فیلمی باشید، باید از همان مرحله نگارش فیلمنامه، جذب سرمایه و پیش تولید به فکر انجام توافقات و قرار دادهای لازم بود. مضافاً که تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه کشورمان جلب همکاری عوامل خارجی را برای پروژه با مشکل روبرو کرده است.

خوشبختانه این مورد به خیر گذشت اما نیک میدانید و میدانم که تا آغاز پروژه خبری بعدی، ساعتی بیش نمانده و شاید همین الان که این سطور را می نگارم در تاریک خانه ذهن خبرسازان سوژه جدیدی خلق شده باشد و بزودی فضای مجازی و واقعی را آلوده سازد.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید