روزانه های سینمایی
فیلم کوتاه یا همان در یتیم

فیلم کوتاه یا همان در یتیم

"پژمان لشکری پور" که تا چند ماه پیش معاون فرهنگی "بنیاد سینمایی فارابی" بود، توافق مدیر "شبکه نمایش" تلویزیون را برای ایجاد باکس فیلم های کوتاه در فواصل پخش فیلم های سینمایی در این شبکه جلب کرده است. لشکری پور که بواسطه سالها حضور در مجامع سینمایی آشنایی خوبی با پتناسیل فیلمسازان کشور دارد، با اطمینان از خبر ۱۵۰۰ دقیقه فیلم کوتاه داده و در ادامه از سرمایه گذاری شبکه برای تولید فیلم های کوتاه سخن گفته است.

مشروح خبر را می توانید در اینجا بخوانید. ایکاش "لشکری پور "نیروی خود و بودجه شبکه را فقط صرف خرید فیلم های کوتاه می کرد و با توجه با تولید سالانه صدها فیلم کوتاه قابل نمایش در کشور توسط فیلمسازان جوان، از تولید فیلم کوتاه خودداری می کرد و از دردسرهای ایجاد ساز و کارهای اجرایی برای دریافت فیلمنامه و بررسی آنها و سپس برآورد بودجه و عقد قرارداد و بازبینی و … یکسره خود را خلاص می کرد.

به موجب این گزارش پیش از این نیز شبکه"آی فیلم" دقایقی را برای نمایش فیلم های کوتاه اختصاص داده بود ولی این اقدام با سر و شکل مناسب و آبرومندانه ای ملازم نبود. امید است که شبکه نمایش تدبیر و میزانسن شایسته ای را برای نمایش فیلم های خریداری شده و یا تولید شده اتخاذ و اختیار کند. کد ۶۴۴

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید