روزانه های سینمایی
در گلریزان شکوفه های ایثار می رویند

در گلریزان شکوفه های ایثار می رویند

دیماه ۸۲ درست چند روز پس از زلزله مهیب بم و به بار نشستن خسارات و آلام سنگین انسانی و مادی، فرصتی دست داد تا خانوده شبکه نمایش خانگی کشور  با پیشتازی مدیران محترم موسسات ویدیو رسانه، همگام با سایر اقشار و خیرین جامعه آستین همت بالا بزنند و از جیب فتوت شان کمک های نسبتاً قابل توجهی را روانه مناطق زلزله زده کنند.

به یاد دارم که در کنار تامین و جمع آوری کمک های مالی به منظور کمک به اجرای برنامه های ویژه روحی و روانی؛ به درخواست ستادهای مسئول در منطقه، چند دستگاه تلویزیون بزرگ، پرده نمایش و پلیر به منطقه گسیل شد که در جای خودش اقدامی ابتکاری به حساب آمد.

برآورد تقریبی احسان و نیکوکاری آن روز خیرین شبکه- اگر اشتباه نکنم- به رقمی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان رسید و مرحمی بود بر زخم های مصیبت دیدگان هموطن.

امروز با گذشت نزدیک به یک ماه از زلزله جانکاه آذربایجان که خوشبختانه ابعاد خسارات آن قابل مقایسه با زلزله بم نیست، مطمئن هستم انسان های شریف و درد آشنایی در شبکه نمایش خانگی خودجوش و خداپسندانه به سهم خویش ادای وظیفه کرده و به قدر وسع نقشی بر تابلوی ایثار و جوانمردی نشانده اند، اما ایکاش باز فرصتی فراهم می شد تا در اقدامی جمعی و آیینی مدیران موسسات ویدیو رسانه، شرکت های تولید لوح صنعتی، واحدهای پخش و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در آستانه چهلم درگذشت جان باختگان زلزله اخیر، کاری کارستان کنند و برای کمک به ساخت سرپناه برای بی خانمان ها قدمی جوانمردانه  بردارند.

مطمئناً اثار و برکات مادی و معنوی چنین کار مثبتی علاوه بر آنکه سبب رضایت خاطر اسیب دیدگان می شود، به الفت بیشتری در بین خانواده شبکه هم منجر خواهد شد. 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید