روزانه های سینمایی
ادامه واکنش ها در قبال تحولات در شبکه نمایش خانگی

ادامه واکنش ها در قبال تحولات در شبکه نمایش خانگی

"شنیده می شود که با یک تصمیم عجیب و غیر منتظره سارمان سینمایی به حذف مدیریت رسانه های تصویری اقدام کرده است. بدین ترتیب در ساختار جدید تشکیلات سینمایی کشور، مدیریت نمایش خانگی وجود نخواهد داشت".

آنچه خواندید جمله آغازین نوشته کوتاهی است که در مجله فیلم به مناسبت تغییرات ساختاری در پی تشکیل سازمان سینمایی به چاپ رسیده است.

ماهنامه فیلم در شماره شهریور ماه خود  تیتر " تیشه بر ریشه تناورترین درخت" برای این یادداشت خود برگزیده است.این مجله در ادامه نوشته است:

"نقش مدیریت شبکه ویدیویی تا سال ۸۲ صرفاً صدور پروانه نمایش و صدور مجوز موسسه های ویدیو رسانه بود، اما در سال های اخیر با مدیریت پر تلاش و خوش فکر تازه، بخش خصوصی در شبکه ویدیویی فعال شد و چرخ مالی این شبکه در مسیری صعودی به میلیاردها تومان رسید که در نوع خودش رکوردی غافلگیر کننده بود."

در ادامه یادداشت می خوانیم: " طبیعتاً این تصمیم غیر کارشناسی نتایجی به دنبال خواهد داشت که به نفع سینمای ایران نخواهد بود. دست کم این پرسش مطرح است که شبکه گسترده ای مثل شبکه نمایش خانگی با این گردش مالی و مناسبات اداری و حقوقی پیچیده چطور می تواند بدون مدیریت مستقل و متمرکز به حیات و بالندگی اش ادامه دهد؟"

یادداشت نویس ماهنامه فیلم با این پرسش نوشته خود را به پایان رسانده است:" آیا باید پرونده دوران پویایی رسانه های تصویری را هم بسته تلقی کرد؟"کد ۶۰۷

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید