روزانه های سینمایی
شرح وظایف معاونت های سه گانه چیست؟

شرح وظایف معاونت های سه گانه چیست؟

شبکه ایران/حـــامد مظفــــری: بالاخره و بعد از حدودا پنج ماهی که از افتتاح رسمی سازمان سینمایی می گذشت روز گذشته ریاست این سازمان یعنی جواد شمقدری سه معاونت اصلی زیرمجموعه این سازمان را اعلام و مدیران آنها را منصوب کرد. این سه زیرمجموعه عبارتند از:
۱- معاونت امور فعالیتهای سینمایی و سمعی-بصری(به مدیریت علیرضا سجادپور)
۲- معاونت امور آثار سینمایی و سمعی-بصری(به مدیریت جلیل عرفان منش)
۳- ریاست روابط عمومی(به مدیریت سعید رجبی فروتن)
برای آن که از تفاوتهای حیطه کاری معاونت امور فعالیتهای سینمای و معاونت امور آثار سینمایی مطلع شویم به سراغ سعید رجبی فروتن رفتیم که سالهاست به عنوان مدیر کل همکاریهای سمعی و بصری و نمایش خانگی ارشاد به کار مشغول بود و بر طبق حکم جدید شمقدری، ریاست روابط عمومی سازمان سینمایی به وی محول شده است.

اول از همه می خواهم بدانم تفاوت فعالیت کاری معاونت امور فعالیتهای سینمایی و معاونت امور آثار سینمایی چیست؟
در معاونت امور آثار سینمایی و سمعی-بصری کلیه مجوزهای ساخت و کلیه مجوزهای نمایش مرتبط با آثار سینمایی و ویدیویی و آثار عرضه شده در شبکه نمایش خانگی صادر خواهد شد. در معاونت امور فعالیتهای سینمایی و سمعی-بصری هم مجوز تاسیس موسسات فیلمسازی، موسسات ویدیویی، استودیوها و مراکز خدمات فنی و همچنین مراکز خدمات صنفی صادر شده و نظارت بر فعالیتهای این گونه نهادها و همچنین نظارت بر فعالیت تشکلهای صنفی در این معاونت امکانپذیر خواهد بود.

به نظر می رسد با یکی شدن معاونت صدور مجوز آثار سینمایی و ویدیویی دیگر تفاوتهایی که میان نسخه های اکران سینمایی و شبکه خانگی برخی آثار وجود دارد، وجود نخواهد داشت. این طور نیست؟
نه، اشتباه نکنید علیرغم اینکه معاونت نظارت بر آثار سینمایی و سمعی-بصری در هم ادغام شده اند اما شوراهای بازبینی صدور پروانه اکران کاملا مجزا هستند از شوراهای صدور پروانه نمایش خانگی و به مانند سابق یک فیلم بعد از دریافت مجوز اکران برای گرفته پروانه نمایش عرضه در شبکه خانگی، مجددا در شورایی دیگر مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

آنچه از شرح وظایف معاونتها گفتید این نکته را به ذهن متبادر می کند که از این به بعد این جلیل عرفان منش است که کار علیرضا سجادپور رییس قبلی اداره نظارت را انجام می دهد؟
بله، انجام وظایف سابق رییس اداره نظارت بخشی از چارت کاری جناب عرفان منش است.

فکر می کنید شروع به کار معاونتهای سازمان سینمایی از چه زمانی رقم بخورد؟
انشاا.. شنبه یا یکشنبه هفته آینده معارفه برگزار شده و بعد از معارفه هم بلافاصله فعالیتهای خود را آغاز خواهیم کرد.

برای آگاهی بیشتر بخوانید.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید