روزانه های سینمایی
یکسال از توزیع فیلم گذشت، پولی به دست تهیه کننده نرسید

یکسال از توزیع فیلم گذشت، پولی به دست تهیه کننده نرسید

تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «آتشکار» در پی عدم پرداخت دیون این فیلم توسط یک شرکت پخش در شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد شکایت کردند.

محمدرضا سفیری سرپرست واحد بازرگانی مرکز سینمای مستند و تجربی در گفتگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تایید این موضوع گفت: بر اساس قراردادی که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با این شرکت پخش در شبکه نمایش خانگی منعقد کرده است، این شرکت خاص پس از مدت‌ها هنوز هم به پرداخت دیون خود درباره‌ی این فیلم اقدام نکرده‌ است.

وی ادامه داد: تهیه‌کنندگان فیلم، ابتدا به صورت شفاهی و با تلفن درخواست خود مبنی بر پرداخت دیون معوق را به آن شرکت اعلام کردند اما هنگامی که نتیجه نگرفتند این موضوع را به صورت مکتوب به وزارت ارشاد اعلام کرده و خواستار پرداخت مبالغ مورد تعهد شدند.

سفیری در پایان سخنانش تصریح کرد: در صورتی که این شرکت پخش از این طریق مبالغ مورد تعهد را پرداخت نکند، تهیه کنندگان مجبور خواهند بود که از طریق مراجع رسمی شکایت کنند چرا که بخشی از این مبالغ، مربوط به بیت‌المال است.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «آتشکار» به کارگردانی محسن امیریوسفی زمستان سال ۸۹ در سینماها به نمایش درآمد.کد ۵۵۷ 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام 
    موسسه هنر نمای پارسیان به تاریخ ۹۰/۰۵/۰۵ فیلم سینمایی آتشکار را با تعهد تولید از طرف خود وتضمین تیراژ۲۷۰/۰۰۰ نسخه و از قرار هر نسخه ۹/۰۰۰ ریال جمعا به مبلغ ۲۴۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان به دارنده حقوق نمایش خانگی این عنوان طی دوقسط پس از پخش پرداخت نموده است لازم به ذکر است موسسه هنر نمای پارسیان بابت توزیع این عنوان مبلغ ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان نیز متضرر شده است و به رغم زیان مالی میلیونی تمامی تعهدات مالی خود را در موعد مقرر انجام داده است

  • سلام آقای فروتن شاید این مطلب ربطی به نمایش خانگی نداشته باشه ولی دیگه نمیتونم تحمل سکوت کنم. چون تنها ارتباط من با ارشاد این سایت و شمایید. ای مسولان فرهنگی ببینید چه بروز سینما آوردید. فروش افتضاح فیلمها افتضاح سینما ها افتضاح دیگه چی مونده تا بکنید و ببرید؟ شما دارید چه …؟ نصف سال رفت و هیچ فیلمساز و تهیه کننده ای حاضر به اکران فیلمش نیست چرا چون از همه این افتضاح ها بگذریم میرسیم به یک … مثل حوزه هنری که … خون سینما گرها رو درشیشه کرده. ای حوزه هنری شماها با این اکران نکردن فیلمها چی نصیبتان میشود؟ مگر سینما ها ارث پئرانتان است که فیلم اکران نمیکنید ؟ سینما مال مردم است اسم سینما رو به خود نچسبونید . شما فقط یک مسوول هستی اینقدر فیلم جدید کم امده که مجبور به اکران فیلمهای یا بقول خودمان فیلمهای بنجل سالهای قبل روی آوردید که معلومه فروش نداره فیلمهای مثل نامزد امریکایی من سال ۱۳۸۶ بدون اجازه سال ۱۳۸۷ کیمیا و خاک سال ۱۳۸۷ و فیلمهای خنثی دیگر که ا اساسا بدرد تلویزیون میخورند. این مسولان خجالت نمی کشن یکی از خارج ایران بیاد بخواد بره سینما این فیلمها رو ببینه و حتی مردم خودمون سینما یعنی درام یعنی قصه ببینید این حوزه هنری چه کرده سینما گر و تهیه کننده از اکران فیلم خود ترس و دلهره د ارد؟ چون ممکنه در لیست ممنوعه باشه شماها ارشادید شما فیلمسازی شما منتقدی شما چه کارهایی که امر و نهی میکنی شما عددی نیستی ارشاد که بزرگ شماست مجوز داده شما دیگه چی میگی؟ سند سینما به نام شما خورده که اکران نمیکنی ؟ صدای تمام سینمایی ها درآمده باز این ها مثل کبک سر در برف دارن این فیلمها بعدا وارد شبکه ویدیویی میشه و اونجا هم دوچار رکود می کنه . ای مسولان ارشاد تا کی سکوت ؟ بابا کاری کنید فیلمها جشنواره ۳۱ کجان که فیلمهای سالهای قبل خودنمایی میکنه؟ این فیلمها مدتی به شبکه و.یدیویی وارد میشه و باعث دلزدگی میشه. آتش سینما به ویدیو میرسه. الان می بینید شبکه جونی گرفته همه اینها بخاطر اکران فیلمهای سال ۹۰ است . اگر فیلمهای سال ۹۰ تمام بشه رکود شروع میشه. البته بخش بزرگی از جون ویدیو بخاطر فیلم سینمایی اکران شده است

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید