روزانه های سینمایی
پشت پرده این تجارت سیاه چه کسانی هستند؟

پشت پرده این تجارت سیاه چه کسانی هستند؟

یک پرس و جوی ساده از مراکز عرضه ای که محصولات شبه مجاز را به فروش می رسانند، مبین این حقیقت است که توزیع کننده چنین محصولاتی بعضاً بازاریابانی هستند که در حال حاضر با شرکت های پخش همکاری دارند و یا با قطع همکاری با موسسات پخش، راساً عامل توزیع فیلم های غیر مجاز شده اند.

 این گزارش می افزاید، محصولات مورد اشاره که اخیراً عناوین غیر مجاز از جمله انیمیشن باربی نیز به آن ضمیمه گردیده است، اختصاصاً در فروشگاه هایی عرضه می شوند که در طول شبانه روز پذیرای مشتریان زیادی هستند و به تعبیری فروشگاه های منتخب و طلایی بازار به حساب می آیند.

به موجب این گزارش یافتن ردپای عوامل توزیع گسترده فیلم های دایویکسی با جعل شماره مجوز ارشاد و بسته بندی نسبتاً شکیل، نباید کار دشواری برای موسسات ویدیو رسانه و شرکت های پخش باشد.

این گزارش می افزاید، شبکه ای که دست اندرکار تامین، تکثیر(رایت) و بسته بندی عناوین مورد اشاره هستند، با آلوده ساختن واحدهای چاپ، در دو ماه گذشته براحتی به بازار نفوذ کرده و با هدف قرار دادن مخاطب کودک و نوجوان، سود هنگفتی را از دسترنج دیگران کسب کرده است.

موسساتی که عناوین آنها مورد دستبرد این باند قرار گرفته است، می بایست با تنظیم دادخواست و ارائه نمونه محصول منتشره، خواستار ورود مدعی العموم به این موضوع شده و به شناسایی و دستگیری متهمان یاری رسانند.

بی تردید ویزیتورهای شریف و سالم می توانند در این میان نقش مهمی را ایفا کنند و برای دفاع از شرافت حرفه ای خویش و پاک ساختن دامن بازاریابان متعهد از لوث وجود مجرمان،  اطلاعات لازم را به مراجع مسئول ارائه دهند.کد ۴۴۴

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید