روزانه های سینمایی
چنین کنند بزرگان

چنین کنند بزرگان

در میان کامنت های رسیده چشمم به جوابی از آقای حاجی بیگی افتاد که خبر از اقدام شرکت هنر اول برای ارسال  نسخه با کیفیت فیلم تن تن به نشانی پستی مخاطبان و مشتریان می کرد. این کار ارزشمند در شرایطی که معمولاً به حقوق مشتری کمتر توجه می شود، قابل تحسین است. ممکن است دوستانی بگویند انجام چنین کاری از سوی موسسه ای که پیش از این با ارائه کار بی کیفیتی به مشتریان و خریداران جفا کرده است، چندان شاهکاری هم نیست و سزای ارائه فیلم بی کیفیت، همین است؛ یعنی تن دادن به هزینه مجدد و  تحصیل رضایت مشتری!

سخن چنین دوستانی درست است اما همه حقیقت را پوشش نمی دهد. به نظرم نفس توجه موسسه ناشر فیلم تن تن برای جبران مافات و پشت گوش نیانداختن تعهدی که در قبال مشتری دارد، قابل احترام است. موسسه مزبور و شرکت پخش کننده محصول، ارسال پستی اثر را به محترمانه ترین شکل ممکن انجام میدهند و از این بابت منتی را بر مخاطبان ندارند. برای آنها فرقی نمی کند که مشتری در تهران باشد و یا در شهرستان زندگی کند. این عمل درس خوبی را هم به سایر موسسات می دهد که سرمایه را فقط در مستغلات و موجودی بانکی شان خلاصه نکنند. در این وادی بزرگترین سرمایه، اعتماد مخاطبان به یک موسسه است که حفظ و نگهداری آن امر بسیار مهمی می باشد. البته دراین میان نباید از فضایی که روزانه های سینمایی برای دریافت اعتراضات و مدیریت آنها به عمل آورد، غافل بود. قصد تعریف از خودم را ندارم . می خواهم از این واقعیت پلی به جامعه بزنم و بگویم که اگر مطبوعات و رسانه ها می توانستند به مثابه چشم بیدار ملت عمل کنند و خطاها و لغزش ها را بی محابا و در چارچوب ضوابط  مطرح کنند، شاید شاهد فسادهای مالی گسنرده ای که بوقوع پیوسته است نمی بودیم. کد ۳۹۵

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب آقای فروتن
    ضمن تشکر لز حسن توجه حضرتعالی این حداقل کاری بود که میتوانستیم انجام بدیم و امیدوارم در آینده کمتر از این مشکلات بروز کند و فقط برای تنویر افکار مخاطبان شما یادآورمیشوم که اتفاق رخ داده در خصوص عنوان تن تن به هیچ عنوان در راستای سودجویی نبوده و کاملا برعکس برای جلوگیری از سودجویی بعضی افراد صورت گرفت که به هر حال مجددا عذر خواهی کرده و امیدواریم که ما مردم عزیز ما را بخشیده باشند

    • من هنوز  معتقدم ارائه تن تن تجربه خوبی بود که بایستی با اصلاح نقطه ضعف آن دوباره به کار بسته شود. وقتی ما معتقدیم موسسات ویدئورسانه درگیر مشکلات مالی هستند و کف هزینه های خود را به سختی تامین می کنند و از طرف دیگر اطمینان داریم فیلمهایی مانند "انتقامجویان avengers " به اندازه یک فیلم خوب سینمای ایران فروش خواهند داشت ولی هزینه بسیار کمتری برای موسسات دارند چرا در عرضه آنها غفلت کنیم. فیلم "ثور" با کیفیت قابل قبولی به بازار عرضه شد ولی به دلیل فاصله زمانی زیاد نسبت به ورود نسخه قاچاق و با کیفیت آن به فروش مطلوبی نرسید. من نمی گویم کیفیت را فدای سرعت کنیم  ولی فرصت سوزی هم نباید انجام شود.

  • جناب فروتن
    ای کاش در  ستون" آخرین  دیدگاه ها" آیتمی تدارک میدید که ارشیو نظرات گذشته به صورت تفکیک شده و آرشیوی قابل رویت میبود.
    لطفا همت کنید

  • دوشنبه 18 اردیبهشت ۱۳۹۱
    پخش نسخه ی با کیفیت فیلم ماجراهای تن تن راز اسب شاخدار
    سه شنبه 19 اردیبهشت ۱۳۹۱
    مطلع شدن من از تعویض نسخ بی کیفیت با نسخه ی جدید و متعاقب آن تماس با دفتر پخش موسسه ی هنر اول در ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه. خانم محترمی از آن سوی خط پاسخ دادند که مسئول فروش شرکت تشریف برده اند و مقرر گردید روز بعد تماس بگیرم.
    چهارشنبه  20 اردیبهشت ۱۳۹۱
    تماس مجدد من با دفتر پخش موسسه ، اینبار مسئول فروش محترم شماره ی نماینده فروش محصولات موسسه هنر اول در استان خوزستان (که البته از دوستانم هستند) را داده و فرمودند با مراجعه به آن محل می توانم نسخ قدیمی خود را با نسخه با کیفیت جدید تعویض کنم.
    پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    مراجعه ی بنده به نمایندگی آقای صمدی در اهواز و اظهار بی اطلاعی و خودداری ایشان از تعویض نسخ بی کیفیت و متعاقب آن کنف شدن بنده!

  • می خواستم مراتب سپاسگذاری خود را از جناب حاجب بیگی عزیز ابراز نمایم. ایشان بدون آنکه نسخ قدیمی خود را مرجوع کرده باشم ، ۴ نسخه از نسخه ی جدید و با کیفیت را برای من پست کردند که دیروز بدستم رسید. بازهم متشکرم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید