روزانه های سینمایی
حکایت یک دست و دو هندوانه

حکایت یک دست و دو هندوانه

یکی از خوانندگان نوشته است به دلیل پخش سریال ساخت ایران، قسمت ۲۷ قهوه تلخ به هفته آینده موکول شده است. تصورش را می کردید روزی یک شرکت پخش واحد، توزیع دو سریال رقیب را در شبکه بر عهده بگیرد؟ اگر این مطلب صحت داشته باشد که شرکت پخش کننده از حامیان مالی یکی از سریال هاست آیا این موضوع تاثیری در نحوه توزیع سریال دیگر نخواهد گذاشت؟ اصولاً در شرایط طبیعی یکی از جلوه های رقابت این دو سریال نمی توانست در عرصه پخش رخ دهد و هر یک برای بردن سهم بیشتری از بازار با جلب هر چه بیشتر مشتری و فروش کالا، گوی سبقت را از رقیب برباید؟ آیا با توجه به همزمانی تولید و عرضه قهوه تلخ و ساخت ایران، شرکت پخش کننده این دو محصول فرصت دارد تا بازخوردهای هر یک از دو کالای متفاوت را به اطلاع تهیه کنندگان و سرمایه گذاران آنها برساند؟

به هر حال توسل تهیه کنندگان هر دو سریال به یک شرکت پخش، احتمالاً ناشی از ناکامی آنها در کار با سایر شرکت های پخش است و مضافاً که گل پخش اول طرفیت و امکاناتی به مراتب وسیع تر از سایر دفاتر پخش در اختیار دارد و سازندگان سریال ها ناگزیر به آن پناه آورده اند. تنها اشکال کار از جایی بیرون می زند که اگر آماده سازی و تکثیر سریالی بر سریال دیگر تقدم و تاخر داشته باشد، نظم چندانی را نمی توان بر عرضه آنها استوار ساخت و بدین خاطر روی وعده های به ظاهر زمانمند عوامل سریال ها نمی توان حساب چندانی باز کرد.

وقفه در توزیع قهوه تلخ علیرغم قول روابط عمومی سریال که قول پخش هفتگی مجموعه را داده بود، درستی این ادعا را ثابت می کند. کد خبر ۳۷۵

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • توزیع فیلم وسریال در کشورمان دچار افراط و تفریطهای کاذب شده اند.یا سریال زمانی که مخاطب دارد نمیادو یا انقدر دیر میاید که مخاطب از دیدنش منصرف میشود و کلا بی خیال تماشای سریال میشود مثل قهوه تلخ وقلب یخی و لاست و ۲۴ و جدیدا هم عموپورنگ و شام ایرانی که هر کدام تجربه فاصله عدم  توزیع  ماههای مستمر را به مخاطب تقدیم کرده اند و یا بعضی مواقع اینقدر بی برنامه سریال می اید که ادم از زود به زود اومدن افراطی سریال(خیلی ببخشید) برخی مواقع  مخاطب میخواد بالا بیاره.همان حکایت سریال ۲۴رو میتونم مصداق کنم که تو سه هفته اخیر چهار پک سه قسمتی اومد.
    ای کاش مدیریت توزیع موسسات ما بین اموزشهای راهبردی خودشون کلاس حذف افراطو تفریط هم توی توزیع آثارشون لحاظ میکردند که اینقدر نابسامان نمیشدیم.
     

  • سلام
    فکرکنم درآینده شرکت گلرنگ تمامی فیلمها وسریالها روخودش توزیع کنه.نمیدونم این روش موفق میشه یانه بایدصبرکرد ودید

  • دوست گرامی آقای راوی
    با سلام میخواستم این نکته را به شما یاد آوری کنم که هر سریالی شرایط خاص خودش را دارد و یکی کردن توزیع آنها در واقع بی انصافی میباشد. در خصوص شام ایرانی مجموعه سازنده و تیم پخش با علم به اینکه شب عید توزیع زیاد عناوین به فروش لطمه میزند به خواست مردم با پیوستگی مناسب ۴ قسمت اول را عرضه نمود و جهت اطلاع شما عرض میکنم که عدم توزیع قسمتهای جدید صرفا به عدم دریافت پروانه نمایش مربوط میشود که اقای فروتن میتوانند صحت این مطلب را تایید بفرمایند. با تشکر

  • با سلام آقای فروتن در سایت هنر نمای پارسیان نوشته که گشت ارشاد به شبکه خانگی میاید میخواستم ببینم کی وارد شبکه میشود برای اینکه دی وی دی های یر مجاز این فیلم وجود دارد 
    آقای فروتن آقا پیمان گفت پرستو های عاشق هفته آینده توزیع میشود میخواستم ببینم فیلم پرستو های عاشق و گشت ارشاد کی وارد شبکه خواهند شد
    با تشکر لطفا پاسخ من فراموشتان نشود .

    • محمد جان در مصاحبه ایسنا جوابم صراحت لازم رادارد. در مورد زمان توزیع عناوین قرارمان این است که این سایت پس از عرضه هر عنوان، اطلاع رسانی کند.

      • خب اینکه دیگر اطلاع رسانی نمی خواهد، مردم خود، مطلع شده اند! اطلاع رسانی بهتر است در زمان اعطای پروانه ساخت به موسسات صورت بگیرد. همانطور که شما گاهی اینکار را انجام داده و ما قدردان شما هستیم.
        راستی چرا شام ایرانی سری جدید مجوز نگرفت؟

  • آقای برون با عرض سلام
    با توجه به توافق نهایی با تهیه کننده عنوان دختران این اثر در حال طی مرحله آتورینگ و طراحی پوستر و سایر اقلام چاپی میباشد و به زودی به بازار عرضه میگردد

  • جناب مقدم عزیز
    با تشکر از پاسخ شما. امیدوارم این فیلم دارای تصاویر پشت صحنه و سایر متعلقات جهت تولید یک نسخه ی DVD کامل و بی عیب باشد که صد البته از موسسه ی ارزشمند هنر اول بیش از این نیز انتظاری نمی رود.

  • به نظرم شرکت پخش، سری ۲۶ قهوه تلخ رو خوب توزیع نکرده بود .من شیراز زندگی می کنم و با اینکه سری ۲۶ سه شنبه توزیع شده بود روز پنج شنبه به جایی که همیشه مجموعه قهوه تلخ را از آن تهیه می کردم سر زدم و آن ها به من گفتند اصلاً مگر سری جدید قهوه تلخ توزیع شده؟ و من هر چقدر توضیح دادم قبول نمی کردند و می گفتند امکان ندارد که سری جدید توزیع شود اما برای ما نفرستند….مجبور شدم مجموعه ۲۶ را از جای دیگری تهیه کنم….
    البته گمان خودم این بود که چون سری ۲۶ قبلاً لو رفته و به احتمال فراوان بسیاری از مخاطبان در این چند ماه  تحمل خود را از دست داده و نسخه ی لو رفته را دیده اند پس حتماً با تیراژ کمتری توزیع شده است اما اگر برای سری ۲۷ هم همین اتفاق بیفتد، بهتر است به تهیه کنندگان سریال قهوه تلخ توصیه کنید توزیع محصولشان را به شرکت پخش دیگری بسپارند.

  • سلام
    دراصفهان هم همینطوربودفقط یکروز توزیع شد روزبعد ویزیتورهای شرکت پخش اعلام کردند مابقی موجودی قهوه۲۶رومرجوع کردند تهران.شنیده بودم قراره توزیع قهوه بعهده نمایندگان توزیع هرشهرستان باشه ولی حالا مجددا به شرکت پخش سپرده شده مطمئنا توزیع شان خوب نیست .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید