روزانه های سینمایی
تشکر کارگردان فیلم سعادت آباد برای چه بود؟

تشکر کارگردان فیلم سعادت آباد برای چه بود؟

مازیار میری کارگردان فیلم سینمایی سعادت آباد در گفتگو با ایسنا از مدیریت شبکه نمایش خانگی به خاطر همیاری و وساطت وی برای حل مشکلات فیلم و عرضه آن در شبکه تشکر کرد. متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

کارگردان «سعادت آباد» که با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: تصور من این است که این حذفیات به دلیل ممیزی نیست، چون این فیلم چند ماه قبل اکران بود و پروانه نمایش قانونی هم گرفته بود.

میری با اشاره به فروش خوب «سعادت آباد» در زمان اکران عمومی گفت: به نظر من دوستان وزارت ارشاد، «سعادت آباد» را در شبکه نمایش خانگی قربانی مواضع صنفی من و آقای همایون اسعدیان کرده‌اند.

وی یادآور شد: شرایط پروانه نمایش خانگی پیش از این خیلی آسان تر بود، ولی برای «سعادت آباد» پروانه نمایش خانگی به سختی صادر شد و به ما کاملا فشار آورده بودند که بعضی از صحنه‌ها را حذف کنیم و شاید احساس می کردند ما حذف نخواهیم کرد و فیلم هم به شبکه نمایش خانگی راه نخواهد یافت. اما تولید این فیلم در بخش خصوصی و بدون هیچ امکانات دولتی صورت گرفته، بنابراین ما مجبور بودیم کوتاه بیاییم و قبول کنیم تا فیلم به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کند.

مازیار میری درباره فروش روزهای اولیه «سعادت آباد» در شبکه نمایش خانگی گفت: از طرف پخش کننده شنیدم که فیلم خوب فروش کرده، بنابراین خوشحالم که سینمای مستقل ایران هنوز مخاطب دارد و برخلاف تصور برخی‌ها این سینمای مستقل دیده می‌شود و مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

کارگردان «سعادت‌آباد» در بخش دیگری از سخنانش از رجبی فروتن ـ مدیر نمایش خانگی وزارت ارشاد ـ تشکر کرد و گفت: با همیاری و تلاش ایشان و وساطتی که با مسوولان سینمایی داشتند، فیلم بالاخره مجوز توزیع در شبکه نمایش خانگی را گرفت.

مازیار میری با اشاره به حذف سکانس فینال فیلم تصریح کرد: باید از حامد بهداد و مینا ساداتی بازیگران سکانس فینال فیلم، برای حذف این سکانس عذرخواهی کنم چون بازی‌های آنها در این سکانس به دلیل موضع‌گیری‌های صنفی من و آقای اسعدیان بر سر مسایل صنفی، قربانی شد. کد خبر ۳۶۴

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید