روزانه های سینمایی
وقتی یک پیش بینی و احتمال، به تیتر یک خبری تبدیل می شود

وقتی یک پیش بینی و احتمال، به تیتر یک خبری تبدیل می شود

خبرگزاری ایرنا از متن مصاحبه ای که با خبرنگار آنها داشته ام. ، تیتری را برگزیده است که قدری نشان از کج سلیقگی دارد. زیرا در جایی که گوینده یعنی همان مصاحبه شونده پیش بینی کرده است که آثار ایرانی شبکه در تهران ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، نباید به عنوان گزاره ای قطعی و در حد تیتر اصلی مصاحبه برگزیده شود. متن کامل مصاحبه را در این نشانی بخوانید.

بازتاب این مصاحبه: بانی فیلم

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  •  با هماهنگی خوب صورت گرفته بین ستاد و اتحادیه های صنفی فروش محصولات صوتی و تصویری، سوپر مارکت ها و فروشندگان نرم افزار، عاملیت فروش محصولات نمایش خانگی توسط آنها به رسمیت شناخته و مقرر شد ضوابط مصوب اتحادیه صنفی موسسات ویدیو رسانه در زمینه ساماندهی پخش مورد توجه آنها قرار گیرد.
    جناب آقای فروتن
    این هما هنگی ها چقدر تفاهم به همراه دارد که با پیشنهاد شما  همه صنوف بدون  ذره ائی مقاومت همان دفعه اول بله به دنبال دارد
    شما همه چیز را برای دیگر صنوف آزاد کردید برای محصولات فرهنگی بد بخت چه چیز آزاد می کنید
    شما ماشالله ید طولانی برای  نا ن آوری صنوف غیر مرتبط با  محصولات فرهنگی دارید و تضعیف فروشگاه ههای محصولات فرهنگی فکر کنم از نظر وجدانی کار صحیححی نمی باشد
     

  • اقای فروتن سلام علیک
    من یک دانش اموزم و درامدی ندارم و به طور متوسط هفته ی ۳ تا ۴ عنوان از شبکه میخرم و واقعا به من فشار امده است  و حوددا ۴۰ هزار تومانم به مغازه دار شهرمان که لطف کردند  و به من نسیه دادند  بدهکارم  و ماهانه از پول توی جیبم  به اون میدن  و تصورش رو بکنید  ادمی مثل من که عاشق فیلمهای شبکه هستم  قیمتها بروند بالا  من چه کارکنم   چه راهی دارم  من مجبورم سراغ چیزی که بم میاید یعنی کپی بروم  که نه خودم دوست دارم نه شما نه شرکتها نه هیچ کسی  پس خواهش میکنم نزارید قیمتها بالا بروند   باورکنید در شهر ما با دوستام که صحبت میکنم دوستام مسخره میکنند که چرا فیلمها رو میخری میگئویم انها حقشان است وباید پولی دراورند و کپی انسانی نیست  و حقوق شرکتها زیر پا میرود و   همچنین سینمای ایران     به داد من و خیلیهای دیگه برسد ممنون  

  • با سلام خبر توزیع  حداقل یک فیلم  سینمایی  ایرانی در هفته خبر بسیار خوشایندی است  ولی در عوض خبر  گران شدن محصولات نمایش خانگی  خبر زیاد خوشایندی نیست.

  • جناب اقاى جعفرى
    با سلام، لطف کنید بفرمائید منظورتان را از صنف محصولات فرهنگی واضح تر بفرمائید. طی جلسه ای که امروز بنده با نائب رئیس اتحادیه صوتی و تصویری داشتم، کل اعضاء صنفى رسته فروشندگان محصولات فرهنگی و لوح فشرده دارای مجوز از ان اتحادیه حدود ٢٠٠ فروشگاه است، که خیلی از انها فروشنده لوح فشرده هستند تا محصول فرهنگى. بنا بر نظرایشان از ٨۵٠ و اندی لیست ویدوکلوپ اعلامی وزارت ارشاد به ان اتحادیه ، اکثر انها یا تعطیل شده بودند یا شرایط اولیه وزارت بازرگانی را برای اخذ مجوز نداشته اند. امار شرکتهای پخش ویدئورسانه ها نیز این امار را تائید میکند.
    موسسات ویدئو رسانه و شرکتهای پخش این امادگی را دارند که اگر در هر ناحیه تهران فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی بتوانند ان ناحیه را از نظر تعدادی وپراکندگی پوشش دهند ، از توزیع محصول به سایر اصناف خودداری کنند. موضوعی که در جلسه امروز نیز بر ان تاکید شد.
    در خاتمه لازم بذکر است که برای بازگشت محصولات فرهنگی به جایگاه اصلی خود،ابتدا لازم است در طرح ساماندهی تعداد و پراکندگی سایر عرضه کنندگان مشخص شود.
     

  • جناب آقای نوروزی
    در تهران اتحادیه صنف عرضه محصولات فرهنگی وجود ندارد آنهم بنا بر مسائلی که عزیزان دوست ندارند اتحادیه مستقل محصولات فرهنگی در تهران تشکیل شود و در حال حاضر محصولات فرهنگی اتحادیه همگن برای دریافت پروانه کسب اتحادیه کالای صوتی و تصویری است و متاسفانه همین امر در تهران ما در شهرستانها که داری اتحادیه مستقل هستیم با خط و مشی تعریف شده در تهران ما را در ورطه نابودی قرار داده است و مطمئن باشد با این عمل شما بازار خود را در شهرستانها از دست خواهید داد با دلیل و آمار حاضرم به اثبات برسانم جناب آقای نوروزی چندین مرتبه با دفتر شما تماس گرفتم و خواستم مسائل مشکلات برایتان توزیع دهم و لی متاسفانه تا کنون این امر مححقق نشده است ولی چکار میشود شما در راس و ما در زیر دست  و باید تاوان شهرستانی بودن را بخوریم و روز به روز ضعیف و ضعیفتر شویم به امید آنکه شما ریالی  به ریال شما افزوده حتی اگر خانواده ائی له شود و شما چگونه میتواند جواب آن خانواده ائی را بدهید در شهرستان که با سیاست های شما دیگر جائی برای فعالیت برایش باقی نمانده و تنها امرار معاش زندگی و زن و فرزندش از طریق یک عنوان محصول آن هم فروش فیلم و بازی و کارتون هست
    جناب آقای نوروزی این توانائی را فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی دارند که خود بتوانند به نحو احسن خدمات رسانی را به همشهریان خود داشته باشند اگر شما بگذارید روز اول سوپر مارکت الان صوتی و تصویری و خدمات نرم افزاری فردا هم سبزی فروش و آپاراتی و نانوا و سیم پیچ و کانال سازو لاستیک فروش و نگهبان …
    شما شرکتها جهت منافع کاری خود به هر ریسمانی چنگ میزنید و لی متاسفانه ما حق نداریم جهت حفظ کار خود حتی با یم نخ نازکی دست بزنیم
    در پایان …

  • جناب آقای نوروزی
    اینجانب هم نماینده هستم هم رئیس اتحادیه  مشخصات کامل اینجانب و شهر من در شرکت پخش شما (بایا) و هم جناب آقای فروتن دارند

  • آقای جعفری عزیز
    بنده در تهران نیستم و دسترسی به اطلاعات شما ندارم ، ولی همانطور که قبلا ذکر شد آنچه قابل ذکر است اهداف اتحادیه ویدرسانه ها همانند شما بر این است که عرضه محصولات فرهنگی به جایگاه اصلی خود برگرددو برای بازگشت محصولات فرهنگی به جایگاه اصلی خود،ابتدا لازم است در طرح ساماندهی تعداد و پراکندگی سایر عرضه کنندگان مشخص شود.
    در شرایطی که ٨٠ ٪ ویدکلوپ ها در شهرستان ها ئی که توزیع سوپر مارکتی هم ندارند فقط ٢ تا ٣ عدد از یک محصول خوب خرید می کنند طرح ساماندهى اتفاقا با کمک اتحادیه شما تنها راهکار سیاست گذاری تشویقی در ایجاد فروشکاه های فرهنگی درامدزا می باشد.، لذا از انجائیکه مدیریت اتحادیه های کشوری نیز با اتحادیه صوتی تصویری تهران است مقرر شد طرح جلسه مشترک با اتحادیه های سراسر کشور در دستور کار قرار گیرد.
    ما قطعا به یاری شما نیازمندیم. و آماده همکارى با شما هستیم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید