روزانه های سینمایی

صداوسیما به ماهواره در داخل بفرما زد

به یاد نمی‌آورم که تلویزیون پیش از این در هنگام پخش یکی از برنامه‌ها و تولیدات در حال پخش خود، آدرس و نشانی پخش ماهواره‌ای آن محتوا را هم بصورت زیرنویس بدهد و تبلیغ کند.
یکشنبه شب دهم دیماه مناظره مهندس محسن هاشمی و بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حالی از شبکه‌های خبر یک و دو بصورت همزمان پخش شد‌ که برای اولین بار نحوه دریافت همین شبکه‌ها از طریق دو ماهواره طرف قرارداد صداوسیما اطلاع رسانی شد.
با توجه به اینکه ایرانیان خارج از کشور امکان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ندارند، پر واضح است که جامعه هدف تلویزیون در اطلاع رسانی اخیر مخاطب داخلی است و بس.! به رسمیت شناختن ماهواره به عنوان ابزار مشروعی برای دنبال کردن برنامه‌های سیمای جمهوری، از سوی مدیران رسانه ملی در نوع خود جالب توجه است.
کنار آمدن تلویزیون با این واقعیت که الگوی مصرف رسانه‌ای بخش وسیعی از مخاطبان داخلی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و تماشای آن است، گام مثبتی محسوب میشود که تنور رقابت را برای جذب مخاطب گرم خواهد کرد.. البته این حرف به معنای آن نیست که مخاطبان داخلی سیمای جمهوری اسلامی را نمی‌بینند، بلکه منظور آن است که این عده شبکه‌های تلویزیونی ایران را هم از طریق گیرنده‌های ماهواره‌ای نگاه می‌کنند.
یادآور می‌شود به موجب قانون ممنوعیت نصب تجهیزات دریافت از ماهواره مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۷۳ ، استفاده از ماهواره در داخل کشور خلاف قانون است.

نشانی روزانه‌‌های سینمایی در تلگرام: t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید