روزانه های سینمایی

نماینده باید با تعاریف آشنا باشد

بطور طبیعی نمایندگان مجلس در باره بسیاری از مسائل روز اظهارنظر می‌کنند و مایلند در برابر پرسش‌هایی که قرار می‌گیرند، پاسخگو باشند. در این میان نمایندگانی که از دانش لازم در موضوع سؤال برخوردار باشند، می‌تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشند؛ در غیراینصورت پاسخ آنها قانع کننده تشخیص داده نشده و حمل بر بی‌اطلاعی نماینده می‌شود.

اخیراً یکی از نمایندگان ضمن انتقاد از نحوه نظارت صداو سیما بر محتوای نمایشی سکوهای اینترنتی در برابر این سؤال که آیا نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی تعارض منافع دارد؟ گفته است:

« اولا همین الان هم نظارت آنچنانی از سوی صدا و سیما بر نمایش خانگی صورت نگرفته است. فیلم‌هایی که پخش شده یا اکنون در حال پخش هستند که چارچوب‌های فرهنگ ایرانی را رعایت نکرده اند و از خطوط  قرمز عبور کرده‌اند.

او افزود: اکنون حتی تعارض منافع نیز در این نظارت وجود دارد و صدا و سیما سریال‌های متفاوت خود را در شبکه‌های خود پخش می‌کند و در نمایش خانگی نیز همین اتفاق می‌افتد. بنابراین یک موازی کاری در عین رقابت صورت می‌گیرد.

محفوظی درانتها خاطرنشان کرد که به دور از بحث تعارض منافع لازم است تاکید کنم که صدا و سیما نتوانسته است نظارت خوبی بر بخش نمایش خانگی داشته باشد و بهتر است این شبکه تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گیرد

جواب نماینده به سؤال به خوبی نشان می‌دهد که وی با مفهوم تعارض منافع آشنا نیست و آن را با موازی کاری اشتباه گرفته است. او نمی‌داند در شرایطی که صداوسیما یکی از بازیگران حوزه تولید و نمایش سریال و سایر برنامه‌های نمایشی و ترکیبی است و از در رقابت با تولیدکنندگان و ناشران محتوا وارد شده است، نمی‌تواند همزمان بر انجام فعالیت‌های مشابه از سوی رسانه‌های برخط نظارت کند.

آقای نماینده در سال منتهی به انتخابات مجلس، باید با تعاریف آشنا باشی!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید