روزانه های سینمایی
جلوی کپی و سرقت فیلم ها را بگیرید بسته های شانسی اشتغالزایی کرده اند

جلوی کپی و سرقت فیلم ها را بگیرید بسته های شانسی اشتغالزایی کرده اند

در پی طرح پیشنهادی ممنوعیت عرضه فیلم در بسته های شانسی، گروهی از تولید کنندگان این مواد به ارسال توضیحاتی در این رابطه اقدام کرده اند که عینا" منتشر می شود. از دکتر نوروزی رییس اتحادیه موسسات ویدیو رسانه ایران که این جوابیه را در اختیار روزانه های سینمایی قرار داده است، تشکر می کنم.

در پاسخ به موضوع طرح ممنوعیت عرضه فیلم در بسته های شانسی به آگاهی می رساند:

۱ – مصرف کننده نهایی از قیمت خرید این محصولات به بهای کم مطلع نیست و برای او ملاک قیمت درج شده بر روی جلد CD می باشد .(همیشه پرداخت هزینه کم نشانه عدم ارزش کالا نیست )

۲ – با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و تورم شاید برای تمام خانواده ها امکان خرید یک فیلم به تنهایی با ریال ۲۵۰۰۰ وجود نداشته باشد. در صورتیکه بسته های شانسی این امتیاز را برای والدین و فرزندان آنها قائل می شود که در کنار خرید یک بسته CD،اسباب بازی ،خوراکی ،لوازم التحریر و غیره را نیز داشته باشد و ازنظر اقتصادی برای والدین مقرون به صرفه تر باشد.

۳ – در تمام بسته های شانسی عبارتی با این مضمون یا مشابه آن وجود دارد که والدین محترم قبل از تماشای فیلم توسط کودکان شناسنامه فیلم را مطالعه نمایید و این مورد نقض کننده یکی از دلایل آقای فروتن مبنی برآسیب پذیری روحیات کودکان به دلیل جای گذاری هر نوع فیلم درون بسته های شانسی می باشد .(اکثر شرکتها فقط ار عناوین انیمیشن یا فیلم های مرتبط با کودکان استفاده می نمایند .)

۴ – تمام بسته های شانسی محتوای بی کیفیتی ندارند. بسته هایی هم با برندهای مختلف و کیفیت بالا وجود دارد که با قیمت بالاتری عرضه می گردد .(از رنج قیمت ۲۰۰۰۰ ریال به بالا )

۵ – فروش یا عرضه کالای انباری موسسات در بسته های شانسی بهتر از معدوم کردن کالای فرهنگی در سالهای آتی بدلیل عدم فروش و یافتن بازار مناسب آن است. به هر حال این کالای فرهنگی در یک شکل دیگر و به نوع دیگری دیده می شود با این کار شرکتها یک نوع دیگر جذب مخاطب برای موسسات است (بدلیل جای گذاری فیلم با ولت یا بغیر از آن اول هر فیلم معرف محصول و موسسه آن است ) این درآمد کم حاصله بهتر از نبود درآمد است .

۶ – عرضه محصولات فرهنگی در بسته های شانسی نشانه عدم اهمیت به کالای فرهنگی است در حالی که کپی کردن و قراردادن این آثار بروی سایتها و پخش از طریق ماهواره نشانه اهمیت و ارج گذاشتن به این محصول فرهنگی است .(در اینصورت نیز این محصولات فرهنگی با پرداخت بهای ناچیز و یا عدم هزینه بدست می آید .)

۷ – یکی دیگر از مزایای این شرکتها اشتغالزایی برای هزاران نفر در سراسر کشور می باشد.

در خاتمه باید یادآور شویم که به جایی طرح ممنوعیت عرضه فیلم در بسته های شانسی در مرحله اول بهتر است ارشاد از کپی رایت و قراردادن فیلم بروی سایتها و پخش از طریق ماهواره جلوگیری نماید که هریک از عوامل فوق به تنهایی در کاهش بازار این محصولات تاثیر گذار می باشد و سعی نمودن در جهت احترام و القای این مفهوم مالکیت معنوی به عموم جامعه است (شاید تا کنون اقداماتی در زمینه های فوق صورت گرفته باشد ولی کافی نبوده )کد خبر ۳۳۱

جمعی از تولید کنندگان بسته های شانسی

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • تولید کنند گان محترم بسته های شانسی
    اگر قدرت داشتید و توان کار صحیح فعالیت از خود به نمایش می گذاشتید هیچ فردی نمی خواست از فعالیت شما کاسته و یا اینکه جلوگیری از فعالیت شما بشود هنگامی که تعهد کاری ندارید و فکر سود بیشتر هستید به هر طریقی شده معلوم است که باید چوب لای چرخ کار شما گذاشته شود هنگامی که می روید محصولات عمده از شرکتها خرید می کنید غیر از اینست که محصول را برای تولید بسته های شانسی خریده اید چرا می روید در بازار ولت فیلم را بدون قرار دادن در بسته های شانس در سوپر مارکتها به قیمت ۳۰۰-۴۰۰-۵۰۰-۶۰۰ به فروش می رسانید اگر توان تولید بسته شانسی را ندارید پس ولت را برای چی میخواهید بخرید چند درصد از بسته های شانسی در بازار دارای شناسنامه هست چند درصد شما اطلاعات روی بسته های شانسی صحت دارد  و امکان ارتباط با شما وجود دارد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید